Opsigelse af bilforsikring - 1år men allig~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-02-04 21:31

Jeg ved ikke helt om det her burde være en for .jura - men så må i jo futte
mig :)

Sagen er den at jeg idag har tegnet min bilforsikring hos tryg med kort
opsigelse (løbende + 30dage). Men der er noget jeg særligt bed mærke i da
jeg talte med assurandøren. Det var at selvom jeg havde en række
forsikringer (ulykke osv) i et andet selskab sagde han man godt kunne omgåes
den normale opsigelse (kun kan opsiges ved hoved forfald)?!
Hvis det ikke var fordi min bilforsikring var tegnet med kort opsigelse kan
forsikringen kun opsiges ved hovedforfald - dvs 1 gang årligt , eller hvis
den bliver solgt/skadet.

Er der nogen der kender til dette "smuthul" så man kan skifte forsikring før
hovedforfaldl uden at have tegnet den med kort opsigelse?
Det kommer 5% ekstra og det bliver immervæk også til penge.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 19-02-04 22:02

Hej.

Du kan omregistrere bilen til konen/kæresten, så har du 1 dags opsigelse

MVH

Morten.

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40351d21$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-02-04 22:00

"Morten (8520)" <ml@remove_until_the_dot_no_spam_at_all.lystrupit.dk> wrote
in message news:hl9Zb.6128$lZ2.999@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Du kan omregistrere bilen til konen/kæresten, så har du 1 dags opsigelse

Ja men omregistrerring x 2 det bliver jo også til penge :)
Ikke mindst når kvinden aldrig har haft egen bil - så kan det hurtigt blive
nogle dyre dage hun har bilen i sit navn..

Fra : René Lønstrup

Dato : 19-02-04 22:46

Dennis Pedersen wrote:

> Ja men omregistrerring x 2 det bliver jo også til penge :)

Har I boet på samme adresse inden for de sidste 5 år (jeg er ikke sikker på
at det er det korrekte tal, så hæng mig ikke op på længden af perioden), er
omregistreringen gratis. Har selv prøvet det, så den er god nok

> Ikke mindst når kvinden aldrig har haft egen bil - så kan det hurtigt
> blive nogle dyre dage hun har bilen i sit navn..

Hvad koster en dags forsikring som nybegynder mon?

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Finn I

Dato : 19-02-04 22:30

> [...]
før
> hovedforfaldl uden at have tegnet den med kort opsigelse?

Nogle forsikringer har det sådan, at anmelder du en skade, så har du ret til
14 dages opsigelse, og det uanset om du får medhold eller ej i din
anmeldelse.
Eks.: Du kan jo tydelig se, de mange vaskeridser der er på bilen, mon ikke
de dækkes? Det anmelder du så. (Dækkes ikke, men du har nu muligheden for at
opsige vognen)

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Jasper Norman

Dato : 19-02-04 23:22

> [...]
kan
> forsikringen kun opsiges ved hovedforfald - dvs 1 gang årligt , eller hvis

Den eneste forsikring du kan opsige "før tiden" er bilen. Tryg-fyren burde
ikke foreslå det, da der er en slags uskreven reglen mellem selskaberne om,
at den slags "numre" bruger man ikke. Men det er rigtigt at du kan
omregistrere bilen til en anden person på samme husstand. Gratis. Hvis han
har påstået at dine andre forsikringer kan opsiges før tid, har han gang i
en helt anden slags numre. Og hvis jeg var dig, ville jeg måske tænke mig om
to gange før jeg valgte ham som assurandør!

/Jasper

Fra : Nissen

Dato : 20-02-04 06:16

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> række forsikringer (ulykke osv) i et andet selskab sagde han man godt
> kunne omgåes den normale opsigelse (kun kan opsiges ved hoved

Det er da underligt at han så ikke fortalte det.
Men det kan være han håbede du hoppede på den og alligevel betalte for et
helt år.
Jeg tror bare at han var ved at sælge sin "syge moster".

> [...]
> opsigelse?
> Det kommer 5% ekstra og det bliver immervæk også til penge.

Men ret mig hvis der er et hul, som de ikke vil fortælle. Man har jo x antal
dage efter at man har fået policen til at opsige den.
--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk