DLSK 2 - mouse trackball point ??
Fra : Valle

Dato : 19-02-04 21:00

Hej

Er der nogen der har det samme problem, som mig ?

Når jeg sætter min gps modtager i USB porten, virker den fint første gang på
kortet, men når jeg har haft lukket ned eller haft en anden USB ting sat
til, og sætter den i USB stikket igen, kan den ikke finde den, somme tider
farer den pilen rundt på skærmen, fordi den tror at den er en mus !!

Det kan også hjælpe at fjerne driveren og installere den igen, men det
bliver træls i længden.
Jeg har hentet den sidste nye driver hos G-Sat.

Under installationen lagde jeg mærke til at den installerede den som om den
var en mus-trackball ???
Jeg kører med W2000 og har alle opdateringer osv, på en IBM Thinkpad T21
hvis det kan hjælpe.

Sidste år kørte jeg med DLSK 1, og da virkede den bedst med W98SE, men da
min maskine er født med W2000, vil jeg jo helst køre med det, og det kan da
næsten ikke passe at man ikke kan få det til at virke -- eller ??

Mvh Jack Vallentin - Juelsminde.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-02-04 21:33

Du skal give operativsystemet (win2000) en kommando om, at det ikke er en
mus du har sat til. Jeg husker ikke lige præcis kommandoen. Se en tidligere
tråd om emnet ...

/Bjarke

Fra : Valle

Dato : 19-02-04 21:39

Kan du nogenlunde huske hvornår på året, synes ikke jeg kan finde noget ??

Mvh Jack Vallentin

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c136i3$gcq$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-02-04 22:38

23. nov.. se:

http://groups.google.dk/groups?q=sejlads+and+/noserialmouse&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bpq55n%2412gk%241%40news.cybercity.dk&rnum=1

Hermed et udklip at diskussionen vedr. optionen i boot.ini filen:
-----
Det er fordi vi nu bevæger os lidt væk fra det "banale windows bruger
niveau" til lidt mere hardcore windows teknik (nu får jeg nok et huk af
Claus ...) og så er det en lille smule afhængig af hvilken windows version
du kører (95,98,2000 eller XP).

Optionen kan enten hedde /NoSerialMouse eller /NoSerialMice (afhængig af
version) og hjælpen på Microsofts hjemmeside er mildest talt forvirrende....

Helt problematisk er det i XP, da optionen her skal angives uden ophold,
lige efter /fastdetect og i rette "case" (hedder det "kasus" på dansk ??,
altså det med hvilke bogstaver der er stor og små ... ):

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\XP="Windows XP"
/fastdetect/NoSerialMouse

For de øvrige windows versioner er der sikkert andre faldgrupper.

Der er selvfølgelig den nemme: Tænd PC'eren ført og derefter GPS'en ...

/Bjarke
-----

Fra : Valle

Dato : 19-02-04 23:39

Det ser godt nok lidt teknisk ud, gad vide om jeg kan finde ud af det.
Er der andre forslag, ud over at sætte den til når man har tændt maskinen ??

Jack

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c13ad6$l58$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-02-04 23:41

Seriel mus. Det går oftere galt med usb.

Alternativt kunne du opgradere til win xp og se om det hjælper. det skal du
alligevel før eller siden ....