Fjerne html tags
Fra : René Iversen

Dato : 19-02-04 19:40

Kan jeg undgå at folk kan indtaste html i fx et textarea, hvis data bliver
gemt i en db og hevet frem på en anden side... evt. hvordan?¨

/René

Fra : René Iversen

Dato : 19-02-04 19:42

Og så åbnede jeg lige øjnene og fik øje på strip_tags

Fra : Lobais

Dato : 19-02-04 19:58

Thu, 19 Feb 2004 19:42:20 +0100. skrev René Iversen:

> Og så åbnede jeg lige øjnene og fik øje på strip_tags
Du kan også bruge htmlentities. Den fjerner også ./" osv.

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Leonard

Dato : 19-02-04 21:21

Lobais <thomas@ahle.dk> wrote:

>Du kan også bruge htmlentities. Den fjerner også ./" osv.

strip_tags fjerner htmltags, htmlentities escaper dem, så de kan vises
uden at virke som tags, der er en hel del forskel.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Lobais

Dato : 20-02-04 07:20

Thu, 19 Feb 2004 21:20:44 +0100. skrev Leonard:

> htmlentities escaper dem, så de kan vises
> uden at virke som tags,

Nå, jeg troede også at det var meningen.