Html highlight
Fra : Lobais

Dato : 19-02-04 19:28

Nogle der har en php funktion der kan lave syntax hightlighting på en
html eller css fil?

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 19-02-04 20:18

Lobais wrote:
> Nogle der har en php funktion der kan lave syntax hightlighting på en
> html eller css fil?

Inden du spørg kik da selv lidt efter evt. her:
http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-string.php
eller:
http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-file.php

- søg i denne gruppe, det har lige været diskuteret.

vi vil gerne hjælpe, meeeen....

--
excuse of the day : Elves on strike. (Why do they call EMAG Elf
: Magic)
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-04 22:39

Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> wrote in

> Inden du spørg kik da selv lidt efter evt. her:
> http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-string.php
> eller:
> http://dk2.php.net/manual/en/function.highlight-file.php

Nu var det ikke high-lighting af en PHP fil der blev spurgt efter men
af en HTML og/eller CSS fil.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 20-02-04 09:56

Henrik Stidsen wrote:

> Nu var det ikke high-lighting af en PHP fil der blev spurgt efter men
> af en HTML og/eller CSS fil.

Sorry, var måske lidt for hurtig der.... :-/
- Det eneste jeg lige har fundet ang. syntax highlight er at der i
"phpdoc" er et script der hedder html_highlight.php..
Jeg har ikke selv set eller brugt det, men bare googlet lidt.

--
excuse of the day : routing problems on the neural net
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Lobais

Dato : 20-02-04 18:17

Fri, 20 Feb 2004 09:55:46 +0100. skrev Ulrik Nielsen:

> Sorry, var måske lidt for hurtig der.... :-/
Du er tilgivet :)

> - Det eneste jeg lige har fundet ang. syntax highlight er at der i
> "phpdoc" er et script der hedder html_highlight.php..
> Jeg har ikke selv set eller brugt det, men bare googlet lidt.

Nå, men så må jeg vel selv igang.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 22-02-04 13:47

> Nogle der har en php funktion der kan lave syntax hightlighting på en
> html eller css fil?

Jeg har brugt php beautifier (http://www.beautifier.org) med rigtig god
erfaring. Kan lave markup af mange sprog, se
http://www.beautifier.org/php/langs/.

/Jeppe