Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias billeder fra fil
Fra : Mads Prahm

Dato : 24-04-01 15:28

Hejsa

Jeg har brug for at scanne og redigere nogle dias billeder, og derefter
tilbageføre dem til dias film. Jeg har selv mulighed for at scanne og
redigere dem, men jeg har aldrig prøvet af få filer lavet tilbage til dias.

Er der nogen der ved hvor man kan få gjort dette billigst? Foto/C gør det
vist for 95,- ex. moms pr. stk. - er der nogen billigere alternativer?

Mvh Mads Prahm

Fra : Kim Mølgaard

Dato : 25-04-01 12:41

Hej Mads,
Jeg har prøvet at affotografere skærmen og det giver acceptable resultater.
Opsættet var.
Mørkt lokale for at fjerne reflekser fra skærmen.
Kamera med 70 mm objektiv hvilket mindsker forvrængingen i kanterne af
billedet.
Stativ og trådudløser

Sæt kameraet op, og stil det på en langsom lukkertid f.eks 1/30 sekund så får
du ikke problemer med skærmens opdateringshastighed.
Lav spotmåling på de lyseste områder på skærmen og skyd så en blænde over og
under.

Det kan godt være det er besværligt men det er ihvertfald billigere end 95 kr.
pr. dias.

God fornøjelse

Kim Mølgaard

Fra : Agelby

Dato : 28-04-01 15:11

Du kunne prøve Dansk Dia Produktion, Gungevej 13, 2650 Hvidovre, telefon 36
78 33 70

Jeg har ingen erfaring med netop denne opgavetype og Dansk Dia Produktion,
men de har ved enkelte lejligheder løst opgaver for mig med et
tilfredsstillende resultat.

V.h.

Henrik Agelby
www.agelby.dk