webspeed og trådløst.
Fra : Anders Aarup

Dato : 19-02-04 17:53

Davs i gruppen...

Jeg har et Actiontech AP og et motorola surfboard kabelmodem tilsluttet
webspeed. Internet virker fint uden AP, men jeg kan ikke få det til at virke
med dette.
Der er forbindelse fra netkort til AP( kan konfigurere), men kan ikke kommme
videre til modemet, har prøvet at pinge det uden resultat, og der er heller
ikke forbindelse ud i den store verden.
Jeg kører XP og AP kører med fast ip. Har lidt det med ip'en mistænkt, men
har kun en dynamisk ip til rådighed

Iflg brugsforvirringen der fulgte med (gammelt tdc udstyr) skulle det bare
sættes sammen og så virke.

Nogen gode ideér??

Mvh
Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-04 18:05

"Anders Aarup" <aarup-fjern-dette@writeme.com> wrote in message
> [...]
> ikke forbindelse ud i den store verden.
> Jeg kører XP og AP kører med fast ip. Har lidt det med ip'en mistænkt, men

Ja, du skal i hverfald release Ip´en fra det netkort du brugte.. Dvs
komandopromt og "ipconfig /release" så burde det virke. jeg ved så ikke
hvilken Ip du kan konfigurere AP med, men den har vel en fast default IP.

Fra : Carsten JvT

Dato : 20-02-04 11:55

Webspeed fungerer ved, at macadressen på dit netkort bliver registreret hos
TDC og så får dit netkort en ip adresse når du går på nettet. Hvis dit AP
skal have en IP adresse, skal dens mac adresse registreres eller også skal
den suge mac adressen fra dit netkort (det kan mange routere idag - det
hedder dog noget andet end "at suge mac adresse", jeg kan bare ikke lige
huske det). Så får dit AP ip adresse fra TDC og du kan dele internet
forbindelsen via dit trådløse netværk.

Carsten

www.badazz-danes.dk - Spiller du Ghost Recon? Kig forbi
www.mc-onsdagsklubben.dk - MC klubben

Fra : Anders Aarup

Dato : 20-02-04 22:10

"Carsten JvT" <jvt@mil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder dog noget andet end "at suge mac adresse", jeg kan bare ikke lige
> huske det). Så får dit AP ip adresse fra TDC og du kan dele internet

Tror det på mit hedder "ad hoc" det kunne kun lade sig gøre efter en
firmware opgradering. Men det dutter heller ikke.
Jeg tror enden bliver at jeg køber den router jeg skulle have købt fra
starten af, har forøvrigt også 2 pc'er der skal på.
Når man læser lidt tilbage i gruppen lyder det til at d-link er det rigtige
valg.

tak for svar
mvh
Anders