opdræt!
Fra : Michael

Dato : 19-02-04 17:48

jeg har lige fået 45 sværdrage unger, hvar skal jeg gøre ved dem, for af de
over lever?
de går for sig selv i et 50l akvarie.

Michael nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-04 19:27

Michael skrev i sit indlæg på usenet:
> jeg har lige fået 45 sværdrage unger, hvar skal jeg gøre ved dem, for
> af de over lever?
> de går for sig selv i et 50l akvarie.
>
> Michael nielsen

Ikke særlig meget - de er store nok til at kunne spise findelt flagefoder og
lign.

Og hvis der ikke er nogle voksne fisk til at æde dem, så skal de nok klare
sig.

Ellers passes de på samme måde som de voksne.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael

Dato : 20-02-04 07:33

nu skal jeg i byen idag og kummer førdst hjem søndag, skal jeg så finde en
der skal komme og give dem mad?

Fra : Mikael Knop

Dato : 20-02-04 08:10

Nope, skulle ikke være nødvendigt for så kort en periode. Men hvis du helst
vil have en til at fodre, skal du instruere vedkommende omhyggeligt i hvor
meget foder de skal have! Evt. pakke dagsrationer i forvejen, så undgår du
overfodring og ubehagelige overraskelser når du kommer hjem!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-02-04 10:15

Mikael Knop skrev i et indlæg på usenet:
> Nope, skulle ikke være nødvendigt for så kort en periode.

Nej - det er jo kun lørdag, at de ikke får mad - så du skal bare fodre
dem normalt i dag - og så fodre dem normalt, når du vender hjem på
søndag.

Du skal ikke give dem lidt ekstra, nu de skal "sulte" en hel dag - de
har bedre af at "sulte" lidt en dag end at blive overfodret.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael

Dato : 20-02-04 13:25

tak for alle svarene!
jeg venet tilbage om der er sket noget.

tak for de hurtige svar

Fra : Michael

Dato : 22-02-04 21:05

ja der er ikke sket noget med mine små sværdrager, de ser ud til af have det
fint,

Michael nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-02-04 17:18

Michael skrev i et indlæg på usenet:
> ja der er ikke sket noget med mine små sværdrager, de ser ud til af
> have det fint,

Godt at høre

Voksne fisk i normal foderstand kan sagtens klare sig 2-3 uger uden
fodring.

Nu er det yngel, så de skal nok have lidt at vokse af, men et par dages
faste tager de overhovedet ingen skade af.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk