gennemsøg tekststreng og erstat bestemte f~
Fra : René Iversen

Dato : 19-02-04 17:49

Jeg har et String array med navne på nogle billeder

fx billede1.gif og billede2.gif

Så vil jeg gerne gennemsøge en tekststreng for forekomster af "[" + array[i]
+ "]", og erstatte forekomsten med fx "c:/billeder/" + array[i]

Håber det er forståeligt.

Fra : Flemming Mertz

Dato : 19-02-04 21:02

Hej René

Generelt får du lidt mere respons hvis du poster et spørgsmål der viser at
du selv har prøvet at løse problemet.

I det her tilfælde ville det nok kunne betale sig at kigge på StringBuffer
og StringTokenizer klasserne, og substring og indexOf metoderne på String
klassen.

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-02-04 21:14

"Flemming Mertz" <flemmingmertz@hotmailpunktum.com> wrote in message
> I det her tilfælde ville det nok kunne betale sig at kigge på StringBuffer
> og StringTokenizer klasserne, og substring og indexOf metoderne på String
> klassen.

Eller kikke på Regular Expressions. Deres understøttelse i Java er jo netop
beregnet på at søge i og manipulere med tekststrenge.

Kik evt. på denne tutorial:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/extra/regex/index.html

/Anders

Fra : René Iversen

Dato : 19-02-04 21:42

"Flemming Mertz" <flemmingmertz@hotmailpunktum.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og StringTokenizer klasserne, og substring og indexOf metoderne på String

Tror jeg bruger replaceAll i String klassen... det er vist smartere end dit
forslag i mit tilfælde.

Fra : René Iversen

Dato : 19-02-04 21:43

> [...]
> klassen.

Tror jeg bruger replaceAll i String klassen... det er vist smartere end dit

Men tak for det begge. Havde stirret blind på et eller andet avanceret
reg.exp