MS Windows
briani 27239
Fjernelse af dualboot med xp og mandrake
Fra : LarsJ

Dato : 19-02-04 15:32

Jeg har installeret Mandrake 10 på min computer, der oprindelig kun kørte
xp, og derved har jeg fået dualboot.
Men nu vil jeg gerne af med Mandrake og beholde xp. Jeg vil bruge Partition
Magic til at ændre partitionerne til fat32/ntfs igen, men jeg skal have
fjernet dualbooten.

Jeg har hørt, at man bare skal boote op på en 98 startdiskette og skrive

fdisk /mbr

Vil det løse mit problem?

--
LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail
address when mailing me

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 15:43

LarsJ skriblede:

> Jeg har hørt, at man bare skal boote op på en 98 startdiskette og
> skrive
>
> fdisk /mbr
>
> Vil det løse mit problem?

Det finder du vel ud af ved at prøve.

--
/Gevaldi

Fra : Salmack

Dato : 19-02-04 17:18

> Jeg har hørt, at man bare skal boote op på en 98 startdiskette og skrive
>
> fdisk /mbr
>
> Vil det løse mit problem?

Det var hvad jeg gjorde med Mandrake og Win2000

Fra : Per Pedersen

Dato : 19-02-04 17:33

LarsJ wrote:

> [...]
> skal have fjernet dualbooten.
>
> Jeg har hørt, at man bare skal boote op på en 98 startdiskette og skrive

Hej Lars

Hvilken BOOT-Loader bruger du?

Hvis det er den som kommer med Linux, i mit eget tilfælde SuSE, som bruger
GRUB, så vil jeg næsten tro at der også er en mulighed, for at fjerne den
igen fra Mandrake, ganske som det er muligt med SuSE. Det kan godt være at
du skal bilde Mandrake ind, at du fremover vil bruge en BOOT-Disk, men det
gør jo ikke noget, når du alligevel stryger Linux fra maskinen.

Hvad dine Linux partitioner angår, så kan du, hvis ikke du har vigtige data
liggende på dem, bare slette dem fra XP's
"Administration->Computeradministration->Diskhåndtering", eller brug,
Start->Kør, og skrive "diskmgmt.msc", oprette nye og formatere efter behov.

Mvh

Per Pedersen