Problem med Novell netværk
Fra : SA

Dato : 19-02-04 13:36

Det er muligvis ikke den rigtige gruppe, men jeg kan ikke lige finde nogle
specifikke danske NG'er om Novell. Men findes der en, så sig endelig til.

Vi har et problem med vores Novell Server v.6 og Client v.3.32.0.0 SP1. Hvis
man fra en client gemmer f.eks. et dokument på serveren, vil dette document
af og til blive ødelagt, så det ikke længere kan læses. Om det sker ved
selve skrivningen på serveren, eller der sker efterfølgende, det vides ikke.
Filstørrelsen på dokumentet er den samme, men et eller andet er der gået
galt!
Er der nogen der har hørt om problemet, og hvad der kan gøres ved det!?
Problemet forekommer som sagt ikke særlig tit, men man er jo bange for at
det sker med netop det dokument man selv sidder og skriver!

På forhånd tak

/SA

Post any reply or question in the newsgroups!
Mail is only rarely read!

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 19-02-04 16:45

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse
> Det er muligvis ikke den rigtige gruppe, men jeg kan ikke lige finde
nogle
> specifikke danske NG'er om Novell. Men findes der en, så sig endelig
til.

Selve spørgsmålet kan jeg desv. ikke svare på

FUT (Follow Up) er sat til Netware gruppen

MvH
Søren Steinmetz

Fra : SA

Dato : 19-02-04 20:20

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> wrote in message

> [...]
> til.

> Selve spørgsmålet kan jeg desv. ikke svare på
>
> FUT (Follow Up) er sat til Netware gruppen

Ok, takker. Men nu skriver du, at FUT er sat til Netware gruppen! Hvordan
det og hvad indebærer det?

/SA

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-02-04 08:34

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message
> [...]
> Problemet forekommer som sagt ikke særlig tit, men man er jo bange for at
> det sker med netop det dokument man selv sidder og skriver!

Jeg mener der var nogle issues med en eller anden klient, der resulterede i
ødelagte worddokumenter og lignende. Har i prøvet at opgradere til en nyere
klient? Hvilket OS bruger I?

Keller

Fra : SA

Dato : 20-02-04 08:59

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.adm.iha.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg mener der var nogle issues med en eller anden klient, der resulterede
> ødelagte worddokumenter og lignende. Har i prøvet at opgradere til en

Om clienten kan opgraderes, se det aner jeg ikke, idet Novell Web er som hos
alle andre store firmaer, alt andet end nem at finde rundt på! Men, mener du
der findes en nyere client en den jeg har angivet? Hvis du evt. har et link
til download, så ville det jo gøre tingene noget nemmere,

OS er Win98 SE-DK.

På forhånd tak

/SA

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-02-04 08:36

> [...]
link
> til download, så ville det jo gøre tingene noget nemmere,

Til 95/98 er den nyeste 3.4.
http://download.novell.com/Download?buildid=SUeAaKqKpQA~

Jeg kan som sagt ikke lige huske detaljerne omkring dette problem (det er
ikke mig der er Novell-manden i firmaet), men jeg er ret sikker på dette var
et problem med en tidligere kombination af serverversion/clientversion. Vi
løste det ved at opgradere klienten, men det var godt nok 4.8x-serien til
W2K.

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-02-04 08:43

> [...]
> løste det ved at opgradere klienten, men det var godt nok 4.8x-serien til

Jeg fandt lige artiklen på Knowledgebase:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10079956.htm

Den nævner godt nok kun 4.83, men det kan da aldrig skade at opgradere til
den nyeste klient. Prøv alternativt at søge på "word document" på
knowledgebase, der dukker flere hits op...

Keller