ASUS P4C800 (ATX)
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 19-02-04 13:35

Hej

Jeg har købt ovenstående på en qxl.dk auktion.

Hvilken cpu vil være bedst at putte i den, når jeg hovedsagligt vil bruge
den til spil? Jeg har tænkt på en 2,4 ghz P4. Jeg har læst noget om at mange
anbefaler en "c" model, hvad betyder dette? Hvad betyder det med "2 ddr-ram
kanaler"? Der kan sidde 4 gb ddr-ram i, hvad er det bedste at proope i den?
Jeg regner med at skulle have omkring 1 gb i den. og så skal jeg have fundet
mig et grafikkort til omkring 1000 kr oveni. Nogen der kan anbefale et -
igen skal hovedsagligt bruges til spil (ww2online primær)

mvh

Torben

Denne mail er, ved afsendelsen, scannet med Norton Antivirus, og fundet
virusfri.

Fra : JK

Dato : 19-02-04 13:59

On Thu, 19 Feb 2004 13:35:11 +0100, "Torben Jørgensen"
<tcj@FJERNDETTEka-net.dk> wrote:

> [...]
>anbefaler en "c" model, hvad betyder dette? Hvad betyder det med "2 ddr-ram

c-modeller har fsb800. Det betyder at bundkortet kører 200 MHz,
4x200=800.
På fsb533 kører bundkortet kun 133 MHz, 4x133=533.

Så C-versioner er ubetinget mere hurtigtgående i kommunikation med
ram.

>kanaler"? Der kan sidde 4 gb ddr-ram i, hvad er det bedste at proope i den?

Dual-ram band giver meget for en P4. Det indebærer, at du har mindst 2
ram klodser, og sætter dem i hensigtsmæssige slots, som beskrevet i
manual. Der er normalt også en farvekodning på sokler for at angive 2
hold.

Til en fsb533 cpu er pc3200 ram rigeligt godt, men til en fsb800 cpu
giver pc3200 ikke overclock spillerum. Der bør du købe pc3500.

mvh

John