Saab 9000 CD 2,0/2,3 Turbo
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 13:06

Hey!

Jeg er gået hen og blevet ret så forelsket i sådan en bil... er vokset
op med Saab så det kommer nok derfra

Men jeg har kigget på en Saab fra sidst i 80'erne og de koster jo ikke
mere end omkring 30-50000,-.

Problemet er forsikringen. Jeg er 23 år og har kørt de første
150000km, men _ikke_ i eget navn - og det er de jo fløjtende ligeglade
med de kære selskaber. Det var jeg dog klar over, så intet tudefjæs
der

Men hvad gør I andre? Hvor har I jeres Saab 9000 Turbo forsikret?

Jeg har prøvet Nykredit Østifterne - de vil have 17000,- for ansvar
alene.

GF forsikring vil slet ikke kendes ved den pga. de mange heste.

Hvem kan ellers anbefales? Det er kun ansvar det drejer sig om.

Jeg kan få den forsikret i min fars navn med mig som bruger og den vej
optjene point... men gælder den også når jeg ikke bor hjemme? Jeg tror
det ikke, men måske jeg er heldig

En anden ting.. jeg har tænkt på, at importere end. Da jeg ikke har
råd til forsikring+afgift det næste 1-1½ års tid har jeg puslet lidt
med, at indkøbe bilen og fragte den hjem i min garage, hvor jeg
derefter kan gå og pusle med den, installere anlæg - altså få den
gjort rigtig fin som jeg vil have den, og så først derefter få den på
plader når økonomien er til det.

Er det helt hen i vejret og sidder I garvede bilejere allerede nu og
tænker "nej nej nej hvad pokker har knægten gang i?!?!"

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med sådan en ud over
selvf. rust mv?

Håber I kan guide mig

På forhånd tak

MVH
Martin

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 13:19

> Jeg kan få den forsikret i min fars navn med mig som bruger og den vej
> optjene point... men gælder den også når jeg ikke bor hjemme? Jeg tror
> det ikke, men måske jeg er heldig

Undersøg det grundigt for det ligner næsten snyd. Jeg er ligeglad men den
kære police er ikke.

> [...]
> derefter kan gå og pusle med den, installere anlæg - altså få den
> gjort rigtig fin som jeg vil have den, og så først derefter få den på

Jeg ved med motorcykler man importerer går de meget efter standen på bilen.
Så hvis du køber et lig og sætter i tip top stand også får den vurderet når
den er flot så betaler du mere end da den var et lig. Sådan skåret groft ud
i pap.

Men held og lykke med projektet

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-04 15:00

Brizz wrote:
> [...]
> bilen. Så hvis du køber et lig og sætter i tip top stand også får den
> vurderet når den er flot så betaler du mere end da den var et lig.

Hvad så hvis man gemmer billeder og alle kvit. på dele, maling mv.?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 18:22

> Hvad så hvis man gemmer billeder og alle kvit. på dele, maling mv.?

Det er jeg faktisk ikke klar over. Men tror det bedste ville være at anmelde
den til toldeftersyn og få en vurdering af den. Mener ikke at den SKAL
betales lige efter når vurderingen er gjort.

Mvh Brian
---
www.gronaerte.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:37

On Thu, 19 Feb 2004 15:00:29 +0100, Morten Fruergaard wrote:

> Hvad så hvis man gemmer billeder og alle kvit. på dele, maling mv.?

Du mener, at hvis de mener den er steget fx. 10000,-, men man kan fremvise
kvitteringer for fx. 2500,-, at man så slipper med de 2500 ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-04 20:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du mener, at hvis de mener den er steget fx. 10000,-, men man kan
> fremvise kvitteringer for fx. 2500,-, at man så slipper med de 2500 ?

Man skal vel betale afgift efter standen ved importen?
Hvis man skal det må reperationer før syn jo kunne trækkes fra...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 21:39

On Thu, 19 Feb 2004 20:36:03 +0100, Morten Fruergaard wrote:

> Man skal vel betale afgift efter standen ved importen?

Vil jeg også mene.

> Hvis man skal det må reperationer før syn jo kunne trækkes fra...

Hmm jeg aner intet om import, men har en masse forestiller om hvad der er
ret og rimeligt

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-04 06:30

On Thu, 19 Feb 2004 21:38:36 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<ares@c.dk> wrote:

>Vil jeg også mene.

Man betaler afgift ift. den bil, man viser frem. Evt. kvitteringer på
udført arbejde er de ligeglade med - det er den aktuelle stand, det
handler om. Du kan derfor ikke købe et vrag, sætte det i stand,
fremvise til T&S inkl. kvitteringer og så tro, at de "hopper på" en
lav afgift. Forget it.

Men idé'en med at købe nu og hygge om den er okay - undgå blot at røre
karrosseri (buler, dårlig lak mm.) eller interiør (slidmærker), hvis
du vil have en lav afgift.

/Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-02-04 08:27

On Wed, 25 Feb 2004 06:29:50 +0100, Mogens wrote:

> [...]
> handler om. Du kan derfor ikke købe et vrag, sætte det i stand,
> fremvise til T&S inkl. kvitteringer og så tro, at de "hopper på" en

Sådan havde jeg også hørt det var.

> Men idé'en med at købe nu og hygge om den er okay - undgå blot at røre
> karrosseri (buler, dårlig lak mm.) eller interiør (slidmærker), hvis
> du vil have en lav afgift.

Okay det er også min idé

Tak

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:36

On Thu, 19 Feb 2004 13:18:48 +0100, Brizz wrote:

> Undersøg det grundigt for det ligner næsten snyd. Jeg er ligeglad men den
> kære police er ikke.

Jeg har lige undersøgt det nærmere.. hvis jeg boede hjemme var der ingen
ko på isen såfremt andre også brugt bil, fx. ejeren (min fader i den
forstand).

Men da jeg er solo-bruger og bor i den anden ende af byen så går den
altså ikke.

Øv - tilbage til 17k

> [...]
> den er flot så betaler du mere end da den var et lig. Sådan skåret groft ud

Den har jeg også tænkt lidt på.

Kan man ikke få den vurderet - få papir på det, og så bare betale når
man har råd/tid og få pladerne der først... eller har sådan en
vurdering en udløbsdato?

> Men held og lykke med projektet

Tak, selvom det ligenu ser sort ud

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 16:15

> GF forsikring vil slet ikke kendes ved den pga. de mange heste.

Det er ikke noget de kan bestemme, de SKAL i flg loven tilbyde dig
ansvarsforsikring.
Så prøv at ringe igen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:34

On Thu, 19 Feb 2004 16:14:49 +0100, Tom wrote:

> Det er ikke noget de kan bestemme, de SKAL i flg loven tilbyde dig
> ansvarsforsikring.
> Så prøv at ringe igen

Hun sagde faktisk til sidst, at hun da godt kunne forsikre den, men det
ville ligge omkring 23000,-... så som hun sagde det var en pæn måde, at
sige de ikke ville have den (altså gøre den så dyr at det er
uattraktivt)

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 20-02-04 00:21

On 19 Feb 2004 04:05:41 -0800, ares@c.dk (Martin Johansen [6000])
wrote:

>Hey!
>
>Jeg er gået hen og blevet ret så forelsket i sådan en bil... er vokset
>op med Saab så det kommer nok derfra

:)

>Men hvad gør I andre? Hvor har I jeres Saab 9000 Turbo forsikret?

Jeg har min hos Trekroner Forsikring, til lige over 8.000/år (så vidt
jeg husker).
Jeg er 24, med 2 skadefri år.

>Jeg har prøvet Nykredit Østifterne - de vil have 17000,- for ansvar
>alene.

*piv*

>GF forsikring vil slet ikke kendes ved den pga. de mange heste.

Jo, det vil de nu godt, men det kræver at du har 3 skadefri år.

>Er det helt hen i vejret og sidder I garvede bilejere allerede nu og
>tænker "nej nej nej hvad pokker har knægten gang i?!?!"

Tjaeh, jeg har kun lige købt min, så jeg kan dårligt udtale mig ret
meget om totaløkonomien i sådan en - men det er helt klart en dejlig
bil, som jeg er rigtig glad for :)

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-04 08:31

On Fri, 20 Feb 2004 00:21:19 +0100, Tommy Eriksen wrote:

> Jeg har min hos Trekroner Forsikring, til lige over 8.000/år (så vidt
> jeg husker).
> Jeg er 24, med 2 skadefri år.

Dem prøver jeg lige, at give et kald

> Jo, det vil de nu godt, men det kræver at du har 3 skadefri år.

Jae, det nævnede hun vist et eller andet om.

> Tjaeh, jeg har kun lige købt min, så jeg kan dårligt udtale mig ret
> meget om totaløkonomien i sådan en - men det er helt klart en dejlig
> bil, som jeg er rigtig glad for :)

Altså den render nok ikke 15 km/l, men bare det ligger omkring de 10 så
er jeg en glad mand.

Reservedelene har jeg nogenlunde fod på, og de ligger nogenlunde på
prisen for en Carina E, dvs. middel.

Fra : simris.

Dato : 20-02-04 10:09

Prøv evt Aros forsikring i Århus, der har jeg min Saab 9000 2,3 cd
forsikret.

Selve bilen er superfed, du får ikke noget der kører bedre eller sikrere til
de penge, bare se og komme igang ,du fortryder det ikke.

mvh
Simris.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-04 21:45

On Fri, 20 Feb 2004 10:08:41 +0100, simris. wrote:

> Prøv evt Aros forsikring i Århus, der har jeg min Saab 9000 2,3 cd
> forsikret.

Jeg har lige fået hos Alm. Brand - 8700,- årligt med ansvar. Hvad giver
du? Måske der er mere, at hente

> Selve bilen er superfed, du får ikke noget der kører bedre eller sikrere til
> de penge, bare se og komme igang ,du fortryder det ikke.

Er din en Turban? Mine forældres var nemlig en 2,3 CD 150HK og den lå
bare dejligt på vejen med godt træk. Jeg kan ikke andet end forestille
mig, at en 2,3 Turbo-16 med 193HK og et moment på 330NM ved 2000
omdrejninger, at den rykker for vildt - tung bil eller ej

Jeg er næsten så sikker i mig valg, især efter kontakt med T&S som
sagde, at en tommelfingerregel var ca. 63% af prisen på tilsvarende bil i
DK, at det var afgiften, at jeg henter en hjem for de små 10000,- de
koster syd for grænsen og så får den på plader så snart afgiften er
sparet sammen

Så kan jeg gå og pusle med de fedeste bilstereo imellemtiden og finde ud
af hvilke fælge den skal have på

Damn jeg føler mig helt som et barn igen - selv den gamle er helt vild.
Han er næsten kørt afsted

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 12:18

Martin Johansen [6000] wrote:
:: On Fri, 20 Feb 2004 10:08:41 +0100, simris. wrote:
::
[...]

Gav jeg MED kasko for min. )

:: Er din en Turban? Mine forældres var nemlig en 2,3 CD 150HK og den lå
:: bare dejligt på vejen med godt træk. Jeg kan ikke andet end

Ja, den 2,3I passer rigtig godt til bilen. Utrolig harmonisk at køre. Men
dog lidt mere letkørt, når den er med "støvsuger".

:: forestille mig, at en 2,3 Turbo-16 med 193HK og et moment på 330NM
:: ved 2000 omdrejninger, at den rykker for vildt - tung bil eller ej :-
:: )

Så tung er bilen nu altså heller ikke. Desuden er det 200 Hk (godt og vel)
og 350 Nm ved 1800 omdr/min.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-02-04 22:09

On Tue, 24 Feb 2004 12:18:26 +0100, Henrik B. wrote:

> Gav jeg MED kasko for min. )

Du er nok også elitebilist så

> Ja, den 2,3I passer rigtig godt til bilen. Utrolig harmonisk at køre. Men
> dog lidt mere letkørt, når den er med "støvsuger".

Tror jeg gerne

> Så tung er bilen nu altså heller ikke. Desuden er det 200 Hk (godt og vel)
> og 350 Nm ved 1800 omdr/min.

13-1400 kilo? Mener nu kun den har 330Nm ved 2000 (1950) hvor den med
tomatgear har 300Nm. Anyhow det er petitesser. Jeg må og skal bare eje
sådan en nu. Har simpelthen ikke tænkt på andet siden sidste uge

Henter en og så må jeg se hvordan og hvornår den kommer på plader.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-04 22:20

Martin Johansen [6000] wrote:
:: On Tue, 24 Feb 2004 12:18:26 +0100, Henrik B. wrote:
::
::: Gav jeg MED kasko for min. )
::
:: Du er nok også elitebilist så

Nope - 3 års accennitet.

[...]

Jeg forstår dig, jeg forstår dig..... )))))))

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-02-04 08:28

On Tue, 24 Feb 2004 22:20:29 +0100, Henrik B. wrote:

> Nope - 3 års accennitet.

Hmm... jeg får også de 3 år... men skal give 23000 med kasko og 8700
uden.

Hvorfor får du den så billigt?

Fra : Henrik B.

Dato : 25-02-04 16:17

Martin Johansen [6000] wrote:
:: Hmm... jeg får også de 3 år... men skal give 23000 med kasko og 8700
:: uden.
::
:: Hvorfor får du den så billigt?

En tidligere ansættelse hos Post DK gør at jeg er forsikret gennem
Tjenestemændene (Tryg).

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-02-04 19:08

On Wed, 25 Feb 2004 16:16:46 +0100, Henrik B. wrote:

> En tidligere ansættelse hos Post DK gør at jeg er forsikret gennem
> Tjenestemændene (Tryg).

Ahh okay