hvilken bil kører I ?
Fra : Battlefield´s

Dato : 19-02-04 12:39

Hej
Da vi nok snart skal have den gamle Citroen skiftet ud, kunne det være sjovt
at høre hvilken bil I har valgt.
Har I taget hensyn til jeres hund ved bilvalget?
Hvor er jeres hund(e) placeret under kørslen?
Har I bure eller kurve i bilen?
Sidder hunden på bagsædet og er den så spændt fast?
Vi skal have plads til 2 Labradors, der ofte vil være møgbeskidte efter en
jagt eller prøve, så vores valg bliver nok en eller anden mellemstørrelse
stationcar, nogen bud?.
Hilsen Vibeke, der undskylder hvis dette er lidt OT.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-02-04 12:43

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Da vi nok snart skal have den gamle Citroen skiftet ud, kunne det være
sjovt
> at høre hvilken bil I har valgt.

Citroën Xsara 2.0i 16V stc.

> Har I taget hensyn til jeres hund ved bilvalget?

Ja, men også til barnevogn etc.

> Hvor er jeres hund(e) placeret under kørslen?

Så snart der er plads så er hun bag i, bag et originalt Citroën gitter.

> Har I bure eller kurve i bilen?

Nej.

> Sidder hunden på bagsædet og er den så spændt fast?

Hvis den ikke kan være bagi (pga barnevognen, hun kan ligeg ved siden af
klapvognen) så har vi en sikkerhedssele købt hos FDM.

> Vi skal have plads til 2 Labradors, der ofte vil være møgbeskidte efter en
> jagt eller prøve, så vores valg bliver nok en eller anden mellemstørrelse
> stationcar, nogen bud?.

Citroën, Peugeot, Opel.
Der er vist gode priser på Xantia'erne.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Rasmussen

Dato : 19-02-04 13:22

Jeg kører da osse Citroen - gør alle ikke det?
Min er en Saxo - og der er IKKE plads til en schæfer/rottweiler og to børn
på bagsædet...

Hunden 'sad' (han er død nu..) altid i midterste sæde bagved, og støttede
forbenene i konsollen ved håndbremsen. På den måde havde han sit hoved
imellem mit og min hustrus... ikke så sjældent stjal han ovenikøbet det kys,
der var tiltænkt hende.
En dag havde vi købt en liter mælk - og lagt den ved håndbremsen. Da vi på
vej hjem fra Brugsen pludselig måtte bremse hårdt op, trådte Rollo et skridt
frem, og lagde hele sin vægt på mælkekartonen, der eksploderede i en hvid
mælkesky. Den dag i dag kan vi lugte sur mælk fra alle hjørner og kroge i
Citroenen... bvadr... men vi ku' ikke lade være med at grine.

Søren

Fra : Broegger

Dato : 19-02-04 14:14

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev

> Vi skal have plads til 2 Labradors, der ofte vil være møgbeskidte
> efter en jagt eller prøve, så vores valg bliver nok en eller anden
En station car med et todelt bur... Så kan du pakke ting i det tomme bur
hvis du kun skal have den ene hund med.

Jeg kører selv i Volvo V40 og har et bur i bagagerummet.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Broegger

Dato : 19-02-04 14:16

Hov, jeg glemte min anbefaling. en Peugeout 406 Stw. Det må være det
optimale og til en rimelig pris.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : René Kofoed

Dato : 19-02-04 20:54

> [...]
>

> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

Hejsa.
Vi har en bil som ovenstående: 406 SR stc.1,8. Der er plads til en meget
stor schæfer+ lab.blanding+understel fra klapvogn og en sportstaske i
bagagerummet, og begge hunde kan ligge ned og sove på samme tid, uden at
generer hinanden. Resten som tæller: baby i autostol, overdel fra klapvogn
incl. sengetøj, 2 voksne, tøj, sko, tasker, hundefoder osv, til en uge i
jylland, er så i resten af bilen.

Mvh Susanne.

Fra : H.M.

Dato : 19-02-04 21:42

Hej

En Suzuki Wagon R, begge bagsæder er lagt ned.

En stor Schæferhan i et stort bur, og der er plads til det mest utrolige ved
siden af.

venligst hanne

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-02-04 14:48

> [...]
> stationcar, nogen bud?.
> Hilsen Vibeke, der undskylder hvis dette er lidt OT.

HEjsa

Vi køre i en Hyundai coupé Fx, bestemt ikke optimalt på nogen måde når man
ha r en 60 kgs hund og oven i købet venter barn til juni. Så vi regner med
at skifte den ud til en Ford Mondeo stc, det er lige umiddelbart den jeg har
kunne finde som har et baggagerum som er stort nok til så stor en hund og en
barnevogn. En anden muligehed kunne være en Renault Laguna stc, som også har
et meget stort baggagerum

Martin

Fra : Helle

Dato : 19-02-04 16:18

Hejsa

> [...]
har
> kunne finde som har et baggagerum som er stort nok til så stor en hund og

Vi har en Ford Mondeo St.Car, og havde en lidt ældre model (vistnok en '96)
før - jeg kan ikke forestille mig at der kan proppes både en stor hund og en
barnevogn ind bag i den ... Test det lige før I køber. Vi har dog kun haft
barnevogn i den gamle bil.Bortset fra det, så er Mondeo'en en skøn bil, især
den nye vi har fra 2001 (eller er det 2000?). Barnevognen er nødt til at stå
på tværs, medmindre I lægger den ene del af split-bagsædet ned. Eller køber
en lille barnevogn, som ungen hurtigt vokser ud af.

Hunden derimod, er der masser af plads til, bag et gitter - også selvom vi
skal på landet og har tasker og andet skrammel med.

Helle

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-02-04 18:38

> [...]
>
> Hunden derimod, er der masser af plads til, bag et gitter - også selvom vi
> skal på landet og har tasker og andet skrammel med.

Hej Helle

Jeg har set en ha en Schæfer (godt nok er det jo kun en skødehund) og en
barnevogn bag i en Mondeo uden at der var nogen sæder der var slået ned. Men
det var nu også en barnevogn der kunne klappes ret så meget ned. Men ellers
er vi ved at være der henne hvor vi skal til at tænke i noget der minder om
en kassevogn, og det vil vi helst være fri for da min kæreste skal køre
cirka 90 km om dagen når hun engang skal starte på arbejdet igen, og al
hendes familie bor på den anden side af vandet og jeg gider ikke trille
rundt i så stor en kasse det er rigeligt at jeg har en som firmabil

Martin

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 19-02-04 15:04

Da jeg for 2 år siden fik lab. nr. 2, måtte jeg skifte min højtelskede Fiat
Punto ud med en Suzuki Wagon. Når bagsæderne i den lægges ned, er der god
plads til et stort dobbelt hundebur fra Hakon profil, - men jeg er også ude
over alderen, hvor der skal være plads til barne- eller klapvogn!
vh Anelise Schou Nielsen

Fra : Winther

Dato : 19-02-04 16:30

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Da vi nok snart skal have den gamle Citroen skiftet ud, kunne det være
sjovt
> at høre hvilken bil I har valgt.

Jo, vi købte bil efter 3 børn og hund. Først en Berlingo benzin. Da den så
havde smidt olie ud to gange og den alligevel skulle vaskes, så skiftede vi
til peugeut partner diesel. Da vi synes der kom for mange hundehår, købte vi
også en Håkon hundebur. Jeg fik deres enkeltbur lavet bredere, så der er
plads til meget stor schæfer, og ved siden er der stadig plads til diverse
udstyr. Håkons dobbeltbur til berlinge fylder hele pladsen bag sæderne, men
måske er pladsen stor nok til 2 labs.
Selvfølgelig kan sæderne slås ned, så er der plads til en halv elefant, men
skal man først til at slæbe rundt på et dobbeltbur hvergang hunden skal med,
så bliver man hurtig træt af det. Håkons bure er meget tunge, så de skal
helst ikke flyttes for meget.
Nu er Håkon blevet nævnt flere gange, men jeg har set bure, som er både
bedre lettere og billigere end Håkons, så det er ikke for at reklamere.

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 20-02-04 15:29

"Winther" <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu er Håkon blevet nævnt flere gange, men jeg har set bure, som er både
> bedre lettere og billigere end Håkons, så det er ikke for at reklamere.

En fordel mere ved Peugeot Partner som stort set er identisk med berlingo er
den lave læssehøjde og ingen kanter. Ikke uvæsentligt til hunde der skal ned
og op mange gange. Men køb modellen med 2 skydedøre. Det er en meget
rummelig bil, også for passagerene, og selv store mennesker sidder mageligt.
Hvis der kun er behov for en gulpladebil, så er der jo flere muligheder i
små varevogne. Der er det så bare afgifterne der er store hos nyere biler.
Selv om man vælger dobbeltbur, kan der sagtens være plads til den sidste
halve elefant oven på buret, da bilen er så høj.
Landrover blev nævnt, men her er læssehøjden højere og bagklappen er
tungere.

Vh. Winther

Fra : Lou

Dato : 19-02-04 19:15

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<4034a073$0$24687$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Hej
> Da vi nok snart skal have den gamle Citroen skiftet ud, kunne det være sjovt
> at høre hvilken bil I har valgt.

Landrover

> Har I taget hensyn til jeres hund ved bilvalget?

Ja, selvfølgelig )
> Hvor er jeres hund(e) placeret under kørslen?

Bag i...

> Har I bure eller kurve i bilen?

Et bur der er fastspændt
> Sidder hunden på bagsædet og er den så spændt fast?

nogle gange sidder han på forsædet, hvis vi bare skal ned og
handle...det er det bedste han ved
> Vi skal have plads til 2 Labradors, der ofte vil være møgbeskidte efter en
> jagt eller prøve, så vores valg bliver nok en eller anden mellemstørrelse
> stationcar, nogen bud?.

Landrover...eller hvis I vil have mpv så er obel saphira et godt valg
- go plads til to hunde

MEEEEN Landrover kommer jo frem også på jagten , hvor i holder på
markerne...

mvh
Lou

Fra : Ibens

Dato : 19-02-04 22:44

> Da vi nok snart skal have den gamle Citroen skiftet ud, kunne det være
sjovt
> at høre hvilken bil I har valgt.

Hej !

Vi har en Toyota Sportsvan, hvor vi har et specialbygget Hakon - dobbeltbur
med udgang til hver sidedør. Hvilket betyder at der er lige så meget plads
bagtil som det buret fylder.

Vi er meget glade for vores løsning m bil og bur. Det skal så lige siges at
Sportsvan'en har en ulempe, og det er at den er høj bagtil, hvorfor vi
valgte at få buret med udgang i siderne - til hver sin dør, hvor der så er
fin højde på indgangen til buret.

Buret er "sat fast" med strips (rød udgave), som i følge min svigerfar kan
klare op til to tons hver - er sat til gitteret bag føresædet. Vi har ikke
oplevet, at buret har skubbet sig under kørsel.

Vi har valgt at få lagt en plastikbakke i bunden af varerummet, og den
virker bare som en drøm. Så er det let at tørre op, hvis hundene kommer til
at vælte vandskålen inde i buret og det løber ud.

Ellers er der stor kørekomfort i den - og den har rundet 120.000 på knapt 2½
år uden problemer.

MVH

Iben
Kennel Born To Work - www.kelpie.dk

Fra : Susanne Pedersen

Dato : 20-02-04 08:28

Vi kører i en Opel Zafira på gule plader (= uden bagsæder).
Det er selvfølgelig kun en mulighed, hvis man ikke skal bruge
bagsædet. Til gengæld giver det god plads til hunde, klapstole,
madkurv, træningstaske og hvad man ellers kører rundt med til træning
og prøver.

Vi købte den for at have god plads til Sibelius, der på det tidspunkt
blev køresyg og var meget urolig, når han skulle med i bilen. Vi købte
også et bur, men det er aldrig lykkedes os at få ham trænet til at
være i det. Vi kan godt få ham til at gå ind i buret, men han går
fuldstændig i panik, hvis vi prøver på at lukke. Nu er buret sat væk
til vi får den næste hund, som så selvfølgelig skal lære at være i bur
fra starten.

Hilsen
Susanne

Fra : Maria

Dato : 20-02-04 09:35

Vi har en Peugeot 306 Eden Park.

Nej vi valgte den bil vi ville have. Det er som regel altid kun gravhunden
som er med ude at køre, hvis skal et sted hen hvor han kan komme med.
Når jeg kører ligger, han på passegersædet med sædevarme. Når kæresten
kører, ligger gravhunden på mit skød eller nede ved mine fødder.
Vi har ingen bure i bilen, da der ikke er plads til det.
Nej vores hund er ikke spændt fast.
--
Maria

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-02-04 11:54

Opel Zafira hvor der er masser af plads bagi til hunde på en god og sikker
måde - gælder både for gulde og hvide plader.
Ydermere har vi monteret låber som disse www.jeppe.com isedet for et
hundebur. Lågerne er nemme at afmontere hvis pladsen sal bruges til andet
end hunde. Et bur er noget mere besværlig at afmontere.
Vh
Erik

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 20-02-04 21:28

Hej,

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> wrote in message news:<4035e726$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Ydermere har vi monteret låber som disse www.jeppe.com isedet for et
> hundebur. Lågerne er nemme at afmontere hvis pladsen sal bruges til andet
> end hunde. Et bur er noget mere besværlig at afmontere.

Hov! Det er vist sådan noget jeg har været på udkig efter. Jeg har set
flere til træning, der har låger i denne stil, men de er som oftest
hjemmelavede.
Hvordan sidder lågen fast? Skruet fast..eller? Har du selv købt fra
denne forhandler du henviser til?
På forhånd tak for svar

Mvh.
Mette...som forresten selv kører opel kadett van.

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 20-02-04 11:59

Citroën Xantia, 1,8, stcar.
Med en tibetansk mastiff på 60 kg kræves der plads.
Han sidder i "bagagerummet" med hundegitter (citroëns eget). Bilen er købt
specielt pga ham. Konebilen er en Citroën xsara stcar, hvor han sidder meget
klemt. Den er ikke til langture.Næste "hundebil" bliver en Citroën Berlingo.
Hunden var med til købet af bil. Ford nægtede at den måtted komme i
prøvebilen, så de mistede en kunde.
Alle andre bilmærkersælgere havde fuld forståelse for at der skulle være
plads til hunden og at vi måtte prøve pladsen først.

Held og lykke med bil valget.