Vedhæng på Labidochromis Hongi hun?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-02-04 12:06

Hej

Min ene Labidochromis Hongi hun har fået et vedhæng.

http://www.feddersen.dk/images/labhongi.jpg

Hvad er det? Jeg synes, at det ligner æg som af en eller anden grund
kommer ud.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-02-04 18:17

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.feddersen.dk/images/labhongi.jpg
>
> Hvad er det? Jeg synes, at det ligner æg som af en eller anden grund

Ja, det ligner umiskendeligt æg, som af en eller anden grund hænger der.
Prøv at fange den og se om de kan løsnes, selvfølgeligt unde at beskade
hunnen.

Carsten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-02-04 18:40

Hej

Carsten Gall wrote:
> Ja, det ligner umiskendeligt æg, som af en eller anden grund hænger der.
> Prøv at fange den og se om de kan løsnes, selvfølgeligt unde at beskade
> hunnen.

Jeg har prøvet og prøvet og prøvet og medmindre jeg tager alle
gemmestederne væk, så kan jeg ikke få fat i hende. Hun har dog tabt en
del af dem, så jeg er rimelige sikker på, at det er æg.

Så er spørgsmålet bare hvorfor de er poppet ud.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-02-04 20:31

> [...]
> del af dem, så jeg er rimelige sikker på, at det er æg.
>
> Så er spørgsmålet bare hvorfor de er poppet ud.

Har du ikke en han til hende??

En fiskefælde er en smart opfindelse, og koster ikke alverden.

Carsten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-02-04 20:41

Hej

Carsten Gall wrote:
> Har du ikke en han til hende??

Jo rigeligt, faktisk for mange idet jeg har 4 hanner til 2 hunner.

> En fiskefælde er en smart opfindelse, og koster ikke alverden.

Jeg plejer at bruge et syltetøjsglas, men det er ikke lykkedes denne gang.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-04 08:27

Hej

Carsten Gall wrote:
> Har du ikke en han til hende??

Det er der ikke brug for mere.

> En fiskefælde er en smart opfindelse, og koster ikke alverden.

Og det er der heller ikke brug for mere. Hun er afgået ved døden her i
morges. Mallen lå og suttede på hende. Jeg har på fornæmmelsen, at det
måske var simpel alderdom der tog livet af hende. Jeg opdagede æggene i
går uden, at der har været andre symptomer og hun døde i dag. Efter at
have fisket hende op trykkede jeg hende på bugen og ud kom der gul
betændelse. Så et eller andet tyder på, at hun ikke kunne komme af med
æggene og at de er rådnet op i hende med døden til følge.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-02-04 09:29

> [...]
> betændelse. Så et eller andet tyder på, at hun ikke kunne komme af med
> æggene og at de er rådnet op i hende med døden til følge.

Det er ærgeligt!!
Har hn nogen sinde haft unger??
Det der falder mig ind, er såkaldt "stenrogn" hunnen har i en periode
produceret æg, men da der ikke er en han der har taget sig kærligt af hende,
er hun ikke kommet af med dem.
Derved kan de begynde at rådne.

Resultatet kan vi se her!

Carsten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-04 09:48

Hej

Carsten Gall wrote:
> Det er ærgeligt!!

Ja, men det er der ikke noget at gøre ved.

> Har hn nogen sinde haft unger??

Det kan jeg med næsten 100% sikkerhed sige at hun har. Akvariet vrimler
med yngel i alle aldre og jeg har ikke lagt mærke til nogen af mine
hunner som først har været tykke og derefter ikke er blevet tynde igen
pga deres sulten, mens de holder æg/unger i munden.

> Det der falder mig ind, er såkaldt "stenrogn" hunnen har i en periode
> produceret æg, men da der ikke er en han der har taget sig kærligt af hende,
> er hun ikke kommet af med dem.

Jeg har med sikkerhed to hanner. Den ene meget dominerende og den anden
tager chancen når den ser sit snit til det, så det er tvivlsomt at hun
ikke har fået passende opmærksomhed.

> Derved kan de begynde at rådne.
> Resultatet kan vi se her!

Ja, faktisk en uhyggelig død. Hun var i øvrigt den største af hunnerne.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk