Skærme
Fijala 3554
Sony DELUXEPRO SDM-X93
Fra : henrik norby

Dato : 19-02-04 10:16

hej!

er der nogen der har en mening om denne skærm...???

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,114576,00.asp

mvh henrik - aarhus

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-02-04 16:37

"henrik norby" <dotnorby@hotmail.com> skrev

> er der nogen der har en mening om denne skærm...???
>
> http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,114576,00.asp

Jeg kender én der har den, og den må siges at være en ok skærm.
Betragtningsvinklen er ikke super, og der er tydelig trailing i spil - men
farverne er flotte, lysstærke og kontrastfyldte. Billedet roligt står
roligt, skærmen føles ganske solidt bygget, og er jo slet ikke grim at se
på. Sammenlignet med andre mærkevare TFT-skærme, tror jeg dog at man betaler
temmelig meget for det lille SONY-skilt på fronten, for på TFT-fronten har
Sony aldrig været teknologisk i front.

Overvej dog også at kigge på SDM HX-93 som er den nye model

mvh
Peter

Fra : Jakob

Dato : 20-02-04 09:24

Jeg tror ikke det er en god ide at kigge på den nye skærm HX-93 i følge
prad.de har den et PVA panel og x-93 har S-IPS panel.

Jeg har selv lige haft kig på netop de skærme...

Jeg regner med at bestille X-93 en af de kommende dage, jeg vil bare lige nå
ud og se den live først...

God jagt

Jakob

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-02-04 12:09

"Jakob" <Petersen@virker-ikke.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg har selv lige haft kig på netop de skærme...
>
> Jeg regner med at bestille X-93 en af de kommende dage, jeg vil bare lige

Den X-93 min kammerat har, har IKKE S-IPS. Det kan jeg garantere for. Men
det skal siges, at den er købt i efteråret 2003, og at Sony på et tidspunkt
lovede at ændre specifikationerne, så den senere ville blive
leveret med S-IPS. Men jeg tvivler på at det er sket - særligt da HX-93
netop er kommet på markedet med et PVA(?) panel... Sørg for at se den live,
før du køber!

mvh
Peter

Fra : hs

Dato : 25-02-04 18:19

hvad er et PVA panel?

Har kraftig overvejet at købe SDM HX-93 men er ikke helt sikker. Jeg ligger
meget vægt på design og den ikke fylder så meget. Min. 19". Nogle forslag
til modeller???

Fra : henrik norby

Dato : 26-02-04 14:54

tak for indput, specs på hx-93 er bedre end x93...

fandt endelig et site med lidt specs på x93, knap så let at finde, bravo
sony....

http://displaysbysony.com/displayb2b/home.jsp

men hvis X93 er med S-IPS panel betaler man da ikke specielt for at det r
sony ca 6k2 er ikke være end eg samsung eller lg..

og så får man efter forlyende rigtig gode indbyggende højtalere, 3 inputs og
design der r kræset for...

mvh henrik

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 17:29

Hej

> [...]
> sony ca 6k2 er ikke være end eg samsung eller lg..
>
> og så får man efter forlyende rigtig gode indbyggende højtalere, 3 inputs

Jeg har HX73 17" udgaven, og de indbyggede højttalere er på højde med din pc
speaker!

/Hans

Fra : Dr.Ralph

Dato : 27-02-04 09:38

> Jeg har HX73 17" udgaven, og de indbyggede højttalere er på højde med din pc
> speaker!
>
> /Hans

Så er de højttalere da vist ikke noget at skrive hjem om, da den indbyggede
pc speaker lyder som et rustent cykelhjul, der er ved at gå fra hinanden :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr.Ralph