BMW 540i E34 - Hot or not ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-02-04 08:50

Hej

Jeg overvejer at finde en 540i i E34 modellen - helst en 95-96 model

Jeg har læst noget om 540'erns V8-motor på nogle amerikanske sider - noget
med noget sulfo i benzinen - eller hvad pokker det er de snakker om ?

Det var i hvertfald noget med at nogle af V8'ern havde en svaghed

Er der nogen som kan be/af-kræfte det ?

Eller er det totalt tåbeligt at købe sådan en - skulle man i stedet finde
en 528i i E39'ern ??

Skal kunne slæbe rundt med en 1200kg campingvogn - er det noget problem
med en vogn med automatgear - hvad enten det bliver 540 eller 528 ?? eller
er almindelig gear bedre til campingvogn ?

I min søgen efter den "rigtige" har jeg fundet ud af at det er svært at
finde en "dansk"
540i hvor der både er originalt soltag / fuldautomatisk klima - hvorimod det
er nemt
i en tysker

Er der nogen som har erfaring med hvor langt sådan en 4 liters V8 kører på
literen ?

Er de lige så driftsikre som - f.eks. - en 525i med M50 motor ? - for det er
da noget
af det mest driftsikre jeg endnu har haft

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v E34

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 19-02-04 17:00

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg overvejer at finde en 540i i E34 modellen - helst en 95-96 model

Det er også sådan en jeg overvejer at købe når jeg bliver træt af min
Men det varer nu nok lidt endnu !

> [...]
> finde en "dansk"
> 540i hvor der både er originalt soltag / fuldautomatisk klima - hvorimod

Samme "problem" jeg havde da jeg skulle finde min.
Der var 512 i DE - 15 in DK...... og ingen i sort m/lyst læder
(passer ikke - der var én.... hos BT bilsalg)

> Er der nogen som har erfaring med hvor langt sådan en 4 liters V8 kører på
> literen ?

Der er jo kun en R6 i min så...... men den løber ikke langt !
Hvad var det vi regnede min ud til herinde en dag - 25cm pr. dråbe i snit

> Er de lige så driftsikre som - f.eks. - en 525i med M50 motor ? - for det
er
> da noget
> af det mest driftsikre jeg endnu har haft

Det tror jeg - jeg har i hvert fald samme erfaring med min.
Én gang mens jeg har haft den (1½år) har den givet mig nerver.
(den var 2 minutter om at komme igang - som om det kneb
for et par af cylindrene at komme igang)

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 17:38

On Thu, 19 Feb 2004 16:59:47 +0100, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Samme "problem" jeg havde da jeg skulle finde min.

Er det noget problem? -> udenlandskøb. Man kan som regel finde den
rette bil i den rette farve med det rigtige udstyr...

>Der er jo kun en R6 i min så...... men den løber ikke langt !

Hvis man overhovedet har benzinøkonomi i tankerne, skal man holde sig
langt væk fra en V8 - uanset mærke. Endvidere at anvende den som
trækker til en campingvogn af da fuldstændig spild af penge, IMO.
Så må du da hellere købe en 525 TDS/530D - de kan' det pis dér

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 22-02-04 01:01

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Er det noget problem? -> udenlandskøb. Man kan som regel finde den
> rette bil i den rette farve med det rigtige udstyr...

Læg mærke til anførselstegnene......
Eneste "problem" (nej JEG ser det ikke som et problem, men måske andre....)
var jo netop at jeg var tvunget til udenlandskøb da der ikke var,
hvad jeg ville have her i landet.