Usemap i en div
Fra : Bo Dudek

Dato : 19-02-04 08:48

Hejsa

Jeg bruger div-layers til opbygning af min side, og er stødt ind i et
problem:

Når jeg har et billede med et usemap på, og disse linker til længere
nede i mit div-layers, så vil jeg kun have, at der hoppes længere ned
i layeret og ikke længere ned på hele siden.

Sagt med andre ord: Hvordan kan jeg linke til et <a name="x"></a>
længere nede i et div-layer?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-02-04 22:48

Bo Dudek skrev:

> Når jeg har et billede med et usemap på, og disse linker til
> længere nede i mit div-layers, så vil jeg kun have, at der
> hoppes længere ned i layeret og ikke længere ned på hele
> siden.

Har du et link hvor man kan se problemet? (jeg har været på
<http://www.bodudek.dk/>, men jeg gider ikke lede)

> Sagt med andre ord: Hvordan kan jeg linke til et <a
> name="x"></a> længere nede i et div-layer?

Du har vel prøvet med <a href="#x">? Hvilket resultat giver det -
og er det samme resultat i forskellige browsere?

NB: Det er upraktisk at bruge <a name="..."> til ankre - sæt id
eller name på eksisterende strukturelle elementer i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-02-04 07:39

>Har du et link hvor man kan se problemet?

mjaeh, kig her: http://hobbyinfo.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=29

[...]

>Du har vel prøvet med <a href="#x">? Hvilket resultat giver det -
>og er det samme resultat i forskellige browsere?

yes.. har jeg prøvet.. virker hverken i ie eller mozilla..

>NB: Det er upraktisk at bruge <a name="..."> til ankre - sæt id
>eller name på eksisterende strukturelle elementer i stedet.

er selvfølgelig rigtigt nok..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk