PC på internet via anden PC. Spørgsmål...
Fra : bamse

Dato : 19-02-04 07:29

Hvis jeg forbinder PC1 med PC2 med et krydset kabel og PC2 er forbundet til
et ADSL-modem, kan jeg så surfe på nettet på PC1 via PC2? I bekræftende
fald, hvor jeg finder jeg en vejledning i hvordan sådan noget sættes op?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 19-02-04 08:53

"bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et ADSL-modem, kan jeg så surfe på nettet på PC1 via PC2? I bekræftende
> fald, hvor jeg finder jeg en vejledning i hvordan sådan noget sættes op?

Har du 2 netkort i PC2 ? - eller hvordan forbinder du ADSL modemet ?

En router til 500,- er nok den bedste løsning

Mvh.
Jensn

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-02-04 09:19

bamse wrote:
> [...]
> et ADSL-modem, kan jeg så surfe på nettet på PC1 via PC2? I bekræftende
> fald, hvor jeg finder jeg en vejledning i hvordan sådan noget sættes op?

Du glemte at oplyse operativsystem.

Men ja. Det kan lade sig gøre på flere måder.
Enten kan PC2 sættes til at route IP-pakker videre for PC1 eller også
kan du installere diverse proxy-programmer til de ting du skal kunne fra
PC1.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 23:27

bamse skriblede:
> [...]
> forbundet til et ADSL-modem, kan jeg så surfe på nettet på PC1 via
> PC2? I bekræftende fald, hvor jeg finder jeg en vejledning i hvordan

Ja, du skal bare huske at have installeret
delt internetforbindelse.
Sæt din windows cdrom i drevet og gå
til tilføj/fjern programmer og så tilføj
dette under Windows installation.

Kører selv med dette setup på 2 maskiner
og det fungerer ganske udmærket, du skal
dog huske at PC1 kun kan bruge nettet når
PC2 er tændt.

--
/Gevaldi

Fra : G.O

Dato : 25-02-04 23:25

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> wrote in message

> [...]
>
> Kører selv med dette setup på 2 maskiner
> og det fungerer ganske udmærket, du skal
> dog huske at PC1 kun kan bruge nettet når

Virker det med W2k - jeg kan ikke finde det under windowsinstalation her?

G.O