hjælp!!!
Fra : tove schöwing

Dato : 19-02-04 02:14

hej
Jeg vil lige spørge om der er nogen herinde, der kan fortælle mig noget om
en bestem vej.
Det drejer sig om byen Fredericia.
Vejen er 6. JULIEVEJ
Spørgsmålet lyder sådan her:
Navnet på vejen har efter min mening noge med 6. juli at gøre, men udover
navn og tal, hvad så mere?
Set var det første, her kommer det næste!!
Når nu jeg er så heldig at der er stedkendte personer, at finde her, så
fortæl mig også lige, hvorfor det blev lige netop den vej, som fik navnet.
Har det nogen betydning?
På forhånd TAK.
Tove

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 19-02-04 03:39

"tove schöwing" <tosc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Ikke noget særlig informativt emne! - Mange læser slet ikke slags, fordi
de kun henter emnelinierne og ikke finder det interessant at hente
indholdet. Det er ofte årsag til at der slet ikke svares. Fra
http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html er følgende sakset:
"Vær altid omhyggelig med at vælge den/de rigtige grupper til dit
indlæg. Find en god og beskrivende overskrift. Folk spilder masser af
tid med at læse indlæg de ikke er interesserede i pga. dårligt valgt
overskrift og/eller forkert gruppevalg."

Men til sagen:

> Vejen er 6. JULIEVEJ

Mon ikke det følgende har noget med sagen at gøre?

Hentet på http://www.6juli.garden.dk

Og 6. Juli Garden øver lige nu på et helt specielt og originalt indslag
til DM's tattoo. Nemlig en symbolisering af det historiske udfald fra
fæstningsbyen i 1849. ...
.... med tilknytning til historien og byen.

http://www.milhist.dk/trearskrigen/frederi/frederi_dk.htm
uddyber det miliærhistoriske ...
http://www.roennebech.dk/www_fredericiashistorie/html/fredericia/artikler/udfaldet.html

Ja, jeg kunne fylde flere sider:

http://www.google.dk søgning på "6. JULI" fredericia
Resultaterne 1 - 100 ud af ca. 882.

FUT dk.videnskab.historie.lokalhistorie hvor spørgsmålet jo rettelig
hører hjemme.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-02-04 13:55

Poul Erik Jensen skrev bl.a.:

> Men til sagen:

Kan den mon være opkaldt efter heltinden i visen om "Julie, Julie,
hopsasa"?

Kunne pludselig ikke lade være ...

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 21-02-04 14:23

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den mon være opkaldt efter heltinden i visen om "Julie, Julie,
> hopsasa"?
>
> Kunne pludselig ikke lade være ...
>
> --
> Jørgen Grandt

Nej hun hed Julia

Ku' heller ikke lade være

J,Kobel

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-02-04 18:11

Jørgen Kobel skrev bl.a.:

> "Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse

> Nej hun hed Julia
>
> Ku' heller ikke lade være

He, jeg vidste da godt man nemt kan forveksle de to kusiner. Men hvad gør
man ikke for at holde en usenetgruppe i live ...

--
Jørgen Grandt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-02-04 14:33

Jørgen Grandt skrev:
> Kan den mon være opkaldt efter heltinden i visen om "Julie,
> Julie, hopsasa"?

Det er da ikke noget særligt. Jeg har været udsat for 57 Julier,
og er stadig ungkarl. Men den sjette var svær at modstå.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som har boet i en kommune med en Femte Juni Plads.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-02-04 18:13

Herluf Holdt, 3140 skrev bl.a.:

> Jeg har været udsat for 57 Julier, og er stadig ungkarl. Men den
sjette var svær at modstå.

Stakkels dig! Kun én ud af 57, herregud.

--
Jørgen Grandt

Fra : LH

Dato : 19-02-04 16:52

Hej Tove

Vejene som ligger lige uden for voldene i Fredericia, er stort set alle
sammen opkaldt efter militærfolk, som deltog i krigene. Disse veje har vist
alle sammen udkørsel på 6. julivej.

Hilsen Tina