Skærme
Fijala 3554
Hjælp! KFC 19" er gået i sort
Fra : Jannik Vibæk

Dato : 24-04-01 14:35

Jeg har en KCF 19" skærm, (måske ikke verdens fedeste, men udemærket til
mit brug)
som pludselig holdt op med at fungere.
Problemet er et relæ, som ikke slår til, men bare står og "klikker".
Er der nogen eller nogen som kender nogen, der ligger inde med diagram
til sådan en skærm.
(send mig en mail, så finder jeg det korekte typenummer)
Det kan også være der en som kan fixe sådan noget eller ved om
det i det hele taget betale sig, at ofre noget på sådan en skærm ?

Med venlig hilsen
Jannik Vibæk

tjv@worldonline.dk

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 24-04-01 19:32

"Jannik Vibæk" <jannik@skousen.dk> wrote in message
> [...]
> Det kan også være der en som kan fixe sådan noget eller ved om
> det i det hele taget betale sig, at ofre noget på sådan en skærm ?

Jeg er 99,9% sikker på at det ikke er et relæ der tikker, men derimod
strømforsyningen i skærmen, dette skyldes sandsynligvis defekt linie udgang
eller defekt RGB kredsløb.

Prøv at undersøg om ikke linie transistoren er kortsluttet.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jakob Levisen

Dato : 25-04-01 02:23

Jeg har en 17" af samme fabrikat der gør det samme. Men hvad er en linie
transistor og hvor finder jeg den ?

mvh Jakob

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 25-04-01 08:47

"Jakob Levisen" <jakobl@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg har en 17" af samme fabrikat der gør det samme. Men hvad er en linie
> transistor og hvor finder jeg den ?

Da du ingen idé har om hvad det er, bør du indlevere den til et værksted :)

Det er mest sikkert for dig og din monitor.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jakob Levisen

Dato : 25-04-01 13:28

Okay. Har du en ca. pris på hvad det ville koste ?
Og hvor får man foretaget en sådan reparation ?
Det skal lige siges at jeg har haft skærmen åbnet og umiddelbart ikke kunne
se noget der var i vejen. Men mit elektronik kendskab er heller ikke ret
godt.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 25-04-01 14:23

> Okay. Har du en ca. pris på hvad det ville koste ?

Kan jeg ikke sige, da jeg ikke ser fakturerne.

> Og hvor får man foretaget en sådan reparation ?

Hvor i landet bor du ?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Jakob Levisen

Dato : 25-04-01 14:28

Jeg bor i Århus

Fra : PER BRUUS

Dato : 26-04-01 23:27

Jeg har haft ikke mindre en 4 stk KFC 19"
alle hvor strømforsyningen stod af (klikker) inden
for 1 mdr. Datacentrum har dog hver gang byttet
uden problemer, men femte gang blev det til et
andet mærke.
Så de må jo have visse erfaringen med rep.
hos Datacentrum i Århus.

Per Bruus
Danlux@get2net.dk