Hvor er humoren i realiteten henne?
Fra : TGD

Dato : 18-02-04 20:29

Kan virkelig ikke se det sjove i det program på TV2

- TV2 har selvfølgelig lavet programmerne for at underholde, men jeg er
ganske overbevist om, at udsendelserne også har en pædagogisk effekt, siger
programredaktør Henning Møller.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238972

Kan også være jeg alder mig forarge let.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-02-04 21:49

TGD wrote:
> Kan virkelig ikke se det sjove i det program på TV2

Jeg synes nu det er ganske underholdende, og det er da også til at grine
lidt af dem der forsøger sig i programmet.
At jeg så nok nærmere burde græde i stedet for, det er så en anden snak
Det kan virke lidt skræmmende/tankevækkende at se hvor lidt ens
medtraffikanter egentlig tænker sig om, når de kører i bil

> - TV2 har selvfølgelig lavet programmerne for at underholde, men jeg
> er ganske overbevist om, at udsendelserne også har en pædagogisk
> effekt, siger programredaktør Henning Møller.

Jeg tror da nok at det skal få nogen af de dårlige billister (som sidder og
ser programmet) til at tænke lidt mere over det med at styre en bil.
Jeg tvivler dog på, at TV2 fra starten af har tænkt i netop de baner, for
dem tæller KUN seer tallene.

> Kan også være jeg alder mig forarge let.

Jeg synes det er et okay program, som rammer meget godt på et ømt punkt,
hvad angår sikkerhed på vores veje.
At der måske så nok er smurt lidt vel tykt på ind i mellem, det fremmer jo
blot forståelsen

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : //zigge

Dato : 19-02-04 00:01

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4033cfb9$0$162> Jeg synes det er et okay program, som rammer meget godt
på et ømt punkt,
> hvad angår sikkerhed på vores veje.
> At der måske så nok er smurt lidt vel tykt på ind i mellem, det fremmer jo
> blot forståelsen

Enig.
Jeg syntes også at det kunne være en fin ide hvis de lavede en programserie
om køreteknik og færdselsregler - gerne på den fede måde

Mvh
//zigge

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-02-04 09:05

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message news:4033ee5e$0$55931$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg syntes også at det kunne være en fin ide hvis de lavede en programserie
> om køreteknik og færdselsregler - gerne på den fede måde

Sådan et program vil være sjovt for os her i gruppen, som (uanset
vores faktiske evner) allerede har mere fokus på hvordan man bør
opføre sig i trafikken end gennemsnitsdanskeren.
Desværre tror jeg ikke at et køreteknisk undervisning på tv vil have
nogen som helst effekt på typer som dem tv2 viser os for tiden - de
er simpelthen for dumme til at fatte hvad det handler om

/Jakob

Fra : //zigge

Dato : 19-02-04 09:36

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen som helst effekt på typer som dem tv2 viser os for tiden - de
> er simpelthen for dumme til at fatte hvad det handler om

He he, det er også mit generalle indtryk - men selv en nus kan lære at løbe
igennem en labyrint...

Mvh
//zigge

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-04 01:10

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programredaktør Henning Møller.
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238972
>
> Kan også være jeg alder mig forarge let.

Jeg kan heller ikke rigtig grine. De repræsenterer en gruppe der er
skrækkeligt stor, jeg skal nok lade være med at nævne procenter, der aldrig
kommer til at køre forsvarligt, om de så fik 1000 køretimer. Og de skulle
aldrig have haft kørekort.

Derudover er det begrædeligt dårligt fjernsyn, hvor resultaterne
manipuleres/klippes frem til det man ønsker sig. Men jeg ser det da, for jeg
lever i håbet om en eller anden form for pointe. Det bliver nok ved
håbet.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-02-04 14:58

> [...]
> programredaktør Henning Møller.
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238972
>
> Kan også være jeg alder mig forarge let.

Jeg syntes det værste er at man fremstiller det hele som om det bare er
"sjov". Der grines og fjantes over hvor ringe personerne er bag rattet,
hvilket nærmest gør det legitimt at være en usandsynlig dårlig billist.

Der er bare ingen, som griner den dag deres færdigheder resulterer i svær
materiel eller i værste fald, personskade.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : JS

Dato : 19-02-04 16:28

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:4034c0ee$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Der er bare ingen, som griner den dag deres færdigheder resulterer i svær
> materiel eller i værste fald, personskade.

Jeg synes da bestemt ikke at Jason grinte i tirsdags da ham fjolset (ja, er
de ikke alle det???) skulle stå frem!