Fenwick-fluegrej m.m.
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 24-04-01 14:01

Hej,

Hvad er jeres erfaringer med Fenwick's fluegrej? Hér tænker jeg specielt på
HMX Black Nighthawk-stængerne og de tilhørende hjul. Er Nighthawk-hjulene
for øvrigt Large Arbour-hjul?

Og så er der kommet et Okuma LA Integrity-fluehjul - hvordan klarer dét
saltvandslivet?

Andre kommentarer angående køb af fluestænger i mellemprisklassen?

Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Carsten Ågren

Dato : 25-04-01 21:48

"Martin Nystrup Rasmussen" <netfiskeren@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:yVeF6.57547$o4.4876220@news010.worldonline.dk...

> Andre kommentarer angående køb af fluestænger i mellemprisklassen?

Hej Martin-
Personligt synes jeg, at Fenwick-grejet er meget "lækkert", og jeg har flere
af deres stænger - men selvom jeg er helt vild med nogle af deres
spinnestænger, f.eks. deres ultralette 4,5 fods Black Nighthawk, kan jeg
ikke finde ud af at kaste med deres fluestænger (de to jeg har prøvet).
Derimod har jeg lige indkøbt en Yellow Fever (Ron Thomson), og hvis man kan
finde sig i den noget poppede farve, så får man noget af en kastemaskine i
denne ret billige stang... Jeg har en klasse 7 stang, og den kaster en 8'er
WF line, så hele linen er ude, og backingen kommer i brug (hvis der ikke er
alt for meget vind
Jeg har ikke prøvet med skydehoveder endnu, men den må kunne kaste meget
langt med sådan en. Stangen blev indkøbt som et sæt, med et tilhørende Okuma
Airstream hjul (large arbor), og det er ret fornuftigt til prisen.
Jeg bør vel anstændigvis tilføje, at det formentlig er fordi, jeg er dårlig
til at kaste - at jeg ikke kan finde ud af at kaste med de Fenwick
fluestænger, jeg har prøvet..! Jeg tror ikke, at det er Fenwicks skyld
Men jeg har altså bare oplevet, at den stive gule R.T. var meget lettere at
opnå god kastelængde med.

Med venlig hilsen
Carsten Ågren

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 25-04-01 22:03

"Carsten Ågren" <aagren@post4.tele.dk> wrote in message
[...]

> [...]
> til at kaste - at jeg ikke kan finde ud af at kaste med de Fenwick
> fluestænger, jeg har prøvet..! Jeg tror ikke, at det er Fenwicks skyld

Hurtige stænger er sværere at kaste med og er derfor ikke for begyndere. Jeg
er selv begynder, men jeg er overbevist om, at en hurtig stang passer mig
bedre - også selv om dén kræver mere præcision og timing. Jeg vil under alle
omstændigheder prøve min næste stang før et køb.

I øvrigt har jeg hørt en del godt om Fenwick's spinnestænger - de skulle
være noget rigtigt kræs. ;)

Mvh.