MS Windows
briani 27239
Windows starter igen, når der slukkes !!!!~
Fra : Agemam

Dato : 18-02-04 20:07

Hejsa NG

Håber det er den rigtigte gruppe.

Min lillebror har et problem med hans PC. Når han vælger Luk computeren,
lukker den ned, men lige med det samme, starter den Windows op igen.

Han bruger Windows XP Pro.

Hans maskine:

AMD Athlon 2600+ CPU
ECS L7S7A (v1.1)
512 MB Ram
Daytone GeForce FX5600 256 MB Ram

Hvad kan dette skyldes ???

På forhånd tak

----------------
Regards Agemam

ICQ: 92 51 12 11

Fra : Peter

Dato : 18-02-04 22:30

"Agemam" <agemam_nospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min lillebror har et problem med hans PC. Når han vælger Luk computeren,
> lukker den ned, men lige med det samme, starter den Windows op igen.

Højre klik denne computer
Vælg egenskaber
Vælg avanceret
Vælge start og genoprettelse
Vælg indstillinger
Fjern fluebenet ved genstart automatisk

Dette fjerner ikke fejlen, men i stedet for at computeren genstarter, får du
nu en blå skærm, hvor du kan læse om fejlen.

Hvilket fabrikat/model er tastatur og mus han bruger.

Peter B

Fra : IMB

Dato : 19-02-04 01:37

Klip

> [...]
får du
> nu en blå skærm, hvor du kan læse om fejlen.
>
> Hvilket fabrikat/model er tastatur og mus han bruger.

Hej Peter

Min maskine statinær DELL (Win98) vil heller ikke lukke men genstarter
næsten hver gang, men
jeg har ikke dette under denne computer som du beskriver, hvor kan jeg
evt. rette det??

Hilsen
Inge

Fra : Peter

Dato : 19-02-04 21:10

"IMB" <imb@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsten hver gang, men
> jeg har ikke dette under denne computer som du beskriver, hvor kan jeg

Hej Inge

Det er rigtig, den funktion findes kun i Win XP og måske også i Win2000.

Hvilket kabinet har du AT eller ATX.

Under alle omstændigheder, kan du prøve at højreklikke på skærmen/ vælge
egenskaber/vælge pauseskærm/vælge avanceret/ hvis du derinde har noget der
hedder APM, skal du sætte et flueben ved det.

Peter B

Fra : Agemam

Dato : 19-02-04 18:56

Hej Peter

Hans tastatur er et Logitech Optical Cordless Desktop, du ved det med det
trådløse tastatur og mus

Regards

Agemam

Fra : Peter

Dato : 19-02-04 21:05

> Hej Peter
>
> Hans tastatur er et Logitech Optical Cordless Desktop, du ved det med det
> [...]

Det anede mig, at det var netop dette tastatur han kørte med. Så er jeg
næsten også sikker på, at han bare bruger de drivere der fulgte med
tastaturet, og det er meget sandsynligt lige der fejlen opstår.
Hvis de drivere der flugte med, er version 1.5 eller ældre, skal han gå ind
på:
www.logitech.com og downloade en nyere version drivere.
Fjern derefter først de gamle drivere og genstart computeren. Installer de
nye og problemet skulle være løst.

Peter B

PS. Du må gerne melde tilbage om det løse problemet.

Fra : Leony

Dato : 19-02-04 11:26

In news:1JOYb.9548$aY3.7010@news.get2net.dk,
Agemam <agemam_nospam@ofir.dk> typed:

> Min lillebror har et problem med hans PC. Når han vælger Luk
> computeren, lukker den ned, men lige med det samme, starter den
> Windows op igen.

Som regel er det APM der skal aktiveres, læs mere her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tove og Thomas Nisse~

Dato : 19-02-04 18:01

Hej, har samme problem med Windows 2000 p.t.
Efter aktivering af "Luk computer" forsøger den at afslutte et
program med navnet "Device Driver Service". Derefter kommer
meddelelse i et nyt vindue "Dette program svarer ikke".
Joblisten viser, at der ikke er noget program igang.
Måske har det ikke noget med problemet genstart at gøre.
Har forsøgte mange ting for at afhjælpe. Er nu endt op med, harddisken
skal formateres og styresystemet lægges på forfra.