Forårssang akkorder
Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-02-04 17:46

Hej NG

Jeg leder efter akkorderne/noder til en forårssang, omkvædet går nogenlunde

Triria holdria triria holdria kuk-kuk osv.

Enten noder eller akkorder, hvis nogen ved hvorhenne man kan få fat på dem.
enten købe det som løsblad eller kender en hjemmeside hvorden findes, så vil
jeg være dybest taknemmelig.

Mvh
Simon

Fra : Adonai

Dato : 18-02-04 22:05

Simon Nielsen wrote:
> Jeg leder efter akkorderne/noder til en forårssang, omkvædet går nogenlunde
> Triria holdria triria holdria kuk-kuk osv.

Jodle-humør ??? Originalen hedder "Un' jetzt gang i' an Peters Bruennle"
findes i "syng og spil folkemusik"
akkorder ? tja, kan du 2 der ligger som tonika og dominant ( ex.C og G)
sku' den være der

mvh
Adonai

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-02-04 22:25

"Adonai" <adonai.take_it_away@stofanet.dk> wrote in message

> Jodle-humør ??? Originalen hedder "Un' jetzt gang i' an Peters Bruennle"
> findes i "syng og spil folkemusik"
> akkorder ? tja, kan du 2 der ligger som tonika og dominant ( ex.C og G)
> sku' den være der

Jo har fundet de to, de bruges i verset men omkvædet ligger lidt højere i
hvert fald i den version jeg kender og der starter jeg med A som egentlig
passer godt ind.

og den sang du omtaler har jeg fundet nogle noder på men det er bare ikke
den og teksten passer heller ikke noget steder hen.

teksten er som følger:
C G C
Se, hvor blomsterne vrimler, se hvor smukke de står,
C G C
vintergæk og erantis, ja nu er det ble'et vår.

A (og her mangler jeg et skift)
Tri--ri--a holdria triria holdria kuk-kuk
holdria triria holdria kuk-kuk
holdria triria holdria kuk-kuk
holdria triria ho.

Hør hvor fuglende synger, lyt til triller de slår-
også stæren er kommet, ja - nu er det ble'et vår.

Tri--ri--a....

Håber nogle kan hjælpe, det er kun omkvædet jeg mangler og jeg starter med A
der passer godt ind i den melodi jeg har med fra barndomen.

Mvh
Simon

Fra : Anders Mogensen

Dato : 18-02-04 23:58

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
news:4033d81e$0$156> C G
> [...]
> holdria triria ho.
>
> Hør hvor fuglende synger, lyt til triller de slår-
> også stæren er kommet, ja - nu er det ble'et vår.

Prøv med en E der hvor du mangler et skift...?
Bare et forslag ud fra min sparsomme erindring af sangen

Anders

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 00:35

Anders Mogensen wrote:

> Prøv med en E der hvor du mangler et skift...?
> Bare et forslag ud fra min sparsomme erindring af sangen

Jeg tror snarere at A'et er dominant i det stykke, og den manglende
akkord er D. Men ellers er E korrekt.

/David

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 11:11

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg tror snarere at A'et er dominant i det stykke, og den manglende
> akkord er D. Men ellers er E korrekt.
>
> /David

Jeg har prøvet E men den eneste der kommer tæt op på melodien er Emaj11 og
det er ikke særlig fedt, jeg vil gerne kunne bruge den sådan at jeg kan
spille den med mine elever (guitar). Desuden tror jeg nok at C og G kan
bruges hele vejen igennem. Men hvis nogen nu ligger inden med arkkorderne
vil det være rart.

Desuden har jeg taget fejl med A, på klaveret lyder det fint når jeg spiller
en oktav højere men på guitaren lyder det lavere når man spiller den, klart
nok. Og så skal vi ud i barretgreb og det vil jeg helst ikke udsætte de små
for.

Men jeg må bare fortsætte med at prøve

Mvh
Simon

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 11:17

Simon Nielsen wrote:

> Jeg har prøvet E men den eneste der kommer tæt op på melodien er Emaj11 og

Du skal sgu ikke ud i noget med maj11 i den her sang. Det er tonika og
dominant hele vejen igennem, muligvis med nogle enkelte modulationer et
eller to skridt på kvintcirklen.

> [...]
> spille den med mine elever (guitar). Desuden tror jeg nok at C og G kan
> bruges hele vejen igennem. Men hvis nogen nu ligger inden med arkkorderne

Hvis den ikke modulerer ved det stykke hvor du havde skrevet A, så er
det nok bare C og G hele vejen igennem.

> [...]
> nok. Og så skal vi ud i barretgreb og det vil jeg helst ikke udsætte de små

Vi andre ved jo ikke om det er et A der kommer eller ej, vi kender jo
ikke sangen 100% (jeg gør ikke).

/David

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 12:04

> Du skal sgu ikke ud i noget med maj11 i den her sang. Det er tonika og
> dominant hele vejen igennem, muligvis med nogle enkelte modulationer et
> eller to skridt på kvintcirklen.

Ja det er også hvad jeg er kommet frem til derfor passede Maj11 heller ikke
ind. Men det var den der kom tættest på hvis jeg altså brugte A. Sangen står
i C dur.

> Hvis den ikke modulerer ved det stykke hvor du havde skrevet A, så er
> det nok bare C og G hele vejen igennem.

Jeg har fundet ud af at på guitaren at det lyder fint med C og G hele vejen
igennem

> Vi andre ved jo ikke om det er et A der kommer eller ej, vi kender jo
> ikke sangen 100% (jeg gør ikke).

Nej det er rigtigt, jeg har fundet ud af det. Det var bare C og G hele
vejen, jeg synes bare ikke det passede med hvad jeg kunne huske, men når jeg
spiller det lyder det rigtig nok.

Tak fo hjælpen allesammen.

Mvh
Simon

Fra : JJ

Dato : 18-02-04 22:05

On Wed, 18 Feb 2004 17:45:56 +0100, "Simon Nielsen"
<news@REMOVETHISsiho.dk> wrote:
>Jeg leder efter akkorderne/noder til en forårssang, omkvædet går nogenlunde
>
>Triria holdria triria holdria kuk-kuk osv.

LOL, det må da være en fuld tysker der synger den.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 11:12

"JJ" <ssa@it.dk> wrote in message

> LOL, det må da være en fuld tysker der synger den.

Nej det er sådan en danse sang, hvor man skal folke danse lidt rundt
meget sjovt at se på når man sidder i orkestret og ens 80 år gamle
bedsteforældrer svinger træbenet

Mvh
Simon