Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
V1 eller G5
Fra : Bent

Dato : 18-02-04 16:12

Hej

Jeg skal have mig et nyt kamera.
Jeg har undersøgt markedet nøje, og jeg har skåret udvalget ned til to
modeller.
Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
Sony V1 eller Canon G5?

Jeg skal bruge kameraet til at fotograferer ungerne, samt lidt
naturfotografering

Hilsen Bent

Fra : Pico

Dato : 18-02-04 23:18

Bent wrote:
> [...]
> Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
> Sony V1 eller Canon G5?
>
> Jeg skal bruge kameraet til at fotograferer ungerne, samt lidt

Det er meget svært at svare på. Jeg stod i samme sitation da jeg skullle købe
mit digetale kamera. Jeg valgte Sony V1 og er godt tilfreds. Det der afgjorde
det var at Sony er lidt mindre end G5, jeg kan bruge en extern blitsh af andet
fabrikat (har aldrig fundet ud af om det kan lade sig gøre med G5) og det var
vigtigt for mig da jeg har flere forskellige i forvejen. Desuden kan Sonyen
tage videoklip uafbrudt indtil kortet er fyldt.
Jeg ville gerne have haft G5 mulighed for at dreje LCD panelet, hvilket V1
ikke kan.
Jeg tror ikke der er meget forskel på kvaliteten af billederne med de 2 apperater,
så det var de overnævnte ting der afgjorde det for mig, men du er nød til selv
at finde ud af hvad der er afgørende for dig.
Pico

Fra : Jens Christensen

Dato : 19-02-04 11:18

"Bent" <brr1@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
> Sony V1 eller Canon G5?
>
> Jeg skal bruge kameraet til at fotograferer ungerne, samt lidt

Jeg kan anbefale dig at tage ned i en fotobutik og prøve at holde Sony V1 i
hånden, men dets pop-up flash oppe...Der er en del der ikke er glade for
dets opbygning, da man ikke kan holde ordentligt om kameraet med dets flash
slået op. Jeg har vænnet mig til det, men det er lidt besværligt.
Ellers er det et rigtigt godt kamera, det har ikke skuffet mig endnu. Der er
en del mindre støj på billederne ved høj ISO end på mit tidligere A70.
Jeg synes at G5éren har større problemer med at lyse farver brænder ud end
V1'eren har...Ellers er G5'eren vist også et ret godt kamera.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Bent

Dato : 19-02-04 15:53

Hej

Et fast punkt på alle anmeldere af V1 er, at batteriet ikke holder lang tid
på en opladning.
Er det et problem? Hvor lang tid kan man fotografere med det, før det skal
oplades?

Hilsen Bent

Fra : Jens Christensen

Dato : 19-02-04 16:52

> [...]
> på en opladning.
> Er det et problem? Hvor lang tid kan man fotografere med det, før det skal

Det er sandt, det holder ikke særligt længe, og det er nok det jeg "hader"
mest ved kameraet...Der er vel til 1-1½ times leg med kameraet, eller noget
i stil med 256MB billeder...Dvs. 90 billeder i god kvalitet eller 160 i
standard kvalitet. Da jeg er vandt til mit canon A70, som holder utroligt
lang tid med 4 x 2200mAh batterier, købte jeg med det samme et ekstra
batteri -et uorg. batteri fra www.batterier.dk . Umiddelbart vil jeg sige at
det holder lige så længe som det originale fra Sony, men jeg har ikke lavet
nogen større test af det. Med 2x batterier er man godt kørende.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Pico

Dato : 19-02-04 23:04

Jens Christensen wrote:
> [...]
> canon A70, som holder utroligt lang tid med 4 x 2200mAh batterier,
> købte jeg med det samme et ekstra batteri -et uorg. batteri fra

Vil det sige at deres fiermware nu er opdateret så det virker i V 1 ?
Da jeg i sin tid købte et batteri til V ! fra dem virkede det ikke så jeg
måtte købe et orginalt Sony. Det skal tilføjes at der ikke var nogen
problem med at få pengene tilbage fra www.batterier.dk. De har en
fin service synes jeg.
Pico

Fra : Jens Christensen

Dato : 19-02-04 23:14

> [...]
> Da jeg i sin tid købte et batteri til V ! fra dem virkede det ikke så jeg
> måtte købe et orginalt Sony. Det skal tilføjes at der ikke var nogen

Ja, det må det vel sige
Jeg kan godt huske at du nævnte at du ikke kunne få det til at virke, men
jeg købte nu et alligevel...Det virkede uden problemer, og jeg har ikke
firmwareopdateret kameraet eller gjort andet for at få det til at virke.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Pico

Dato : 21-02-04 00:34

Jens Christensen wrote:

> [...]
> men jeg købte nu et alligevel...Det virkede uden problemer, og jeg
> har ikke firmwareopdateret kameraet eller gjort andet for at få det

Det var nu også firmwaren i batteriet, det er der åbenbart, at
www.batterier.dk fortalte skulle opdateres. De vidste så ikke
hvornår det ville blive gjort. Det er den så åbenbart nu, så kan
det næste købes der.
Pico