Niels Sørensen f. 1740 i Høsterkøb (Birker~
Fra : Søren

Dato : 18-02-04 15:15

Kan nogen give oplysninger om ovenstående ? Jeg mener at han er født i
Høsterkøb (Birkerød Sogn). Han optræder i hvert fald i FT fra 1801.

M.v.h. Søren

Fra : Karl Otto Juel Rasmu~

Dato : 24-02-04 15:31

Hvis den Niels Sørensen, du søger, er ham, der i Folketællingen 1801 er
bosiddende i Birkerød og gift med Kirsten Torkildsdatter, så er han ifølge
Birkerød Lokalhistoriske Forenings arkiv ikke født i Birkerød sogn i årene
omkring 1740. Denne Niels Sørensen er viet 13/10 1771 i Birkerød med Torkel
Biørensens Datter Kirsten, som er døbt i Birkerød 14/1 1748. Niels Sørensen
angives at være fra Bloustrød, så måske han skal findes der. Mange
oplysninger om denne familie kan findes ved besøg i Birkerød Lokalhistoriske
Forening.

mvh Karl Otto