Editor i applet
Fra : René Iversen

Dato : 18-02-04 14:55

Jeg vil gerne lave en editor i applet, da jeg ønsker lidt mere
funktionalitet, end det umiddelbart er muligt med et <textarea>. Jeg ved
godt der findes nogle løsninger med en masse javascript eller noget, men jeg
vil gerne selv lave det i en applet.

Nu er det bare sådan, at de data der tastes i applet'en skal gemmes i en db,
men jeg kan jo ikke rigtig tillade mig at skrive adgangsoplysningerne i
kildekoden, da class filen jo bare kan dekompileres... og brugeren kender
ikke oplysningerne, så der kan ikke laves en prompt eller noget. Kan man
evt. poste dataene til en php side, som ligger inde med db-adgangen, eller
er der en anden løsning i java ?

/René

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-02-04 15:59

René Iversen wrote:

> [...]
> evt. poste dataene til en php side, som ligger inde med db-adgangen, eller

Ja, det er "den rigtige" løsning. Applet'en kommunikerer med
web-serveren og web-serveren kommunikerer med databasen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : René Iversen

Dato : 18-02-04 16:21

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er "den rigtige" løsning. Applet'en kommunikerer med
> web-serveren og web-serveren kommunikerer med databasen.

OK, jeg kigger i RFC'en for http... har du mon et eksempel ?

Fra : René Iversen

Dato : 18-02-04 17:31

Fandt dette eksempel

URL url = new URL("http://www.domain.dk/side.php");
HttpURLConnection con = (HttpURLConnection)url.openConnection();
con.setRequestMethod("POST");
String info = "felt1=value1&felt2=value2";
con.setDoOutput(true);
con.getOutputStream().write(info.getBytes());
con.connect();
if(con.getResponseCode() == HttpURLConnection.HTTP_OK) {
InputStream is = con.getInputStream();
byte[] b = new byte[1000];
int n;
while((n = is.read(b)) >= 0) {
String line = new String(b,0,n);
// process line
}
is.close();
}
con.disconnect();

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-02-04 21:24

René Iversen wrote:

> OK, jeg kigger i RFC'en for http... har du mon et eksempel ?

Jeg ser du selv fandt noget. Det ser også fornuftigt ud, at du bruger
Javas indbyggede HTTP-funktioner i stedet for selv at opfinde den dybe
tallerken igen.