Pokker osse ...... nok mest for ham
Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 07:36

G'morgen rødder .. og de obligatoriske

Som emnet siger .. Pokkers også , men mest for en stakkels Brian

Så fik den gamle blå sgu' en mindre bule her til morgen, fordi en
skvaddernakke ikke kender forskel på højre og venstre

Jep - vi snakker vigepligt. højrevigepligt, såmænd

Hvad der så er ganske trist for ham, var et polisen overværede
episoden, og foreslog fjolset, at stille til orienterende køreprøve.

(og en mindre billet for tilisede ruder, og brug af tågelys, nærlys,
fjernlys, horn, m.v.)

Bulen var heldigtvis ikke større end at sugekoppen kunne trække den ud
igen.

ak ak ak ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 18-02-04 08:16

"jan" <jan@stevns.net> wrote in message

> Jep - vi snakker vigepligt. højrevigepligt, såmænd

Denne evigt oversete færdselsregel. Dybt suk. Brian lærer den nok
aldrig, men hvad med de øvrige trafikanter?

Jeg mindes, da jeg boede i en sidegade til Amagerbrogade. Disse
sidegader har - ifølge 99% af bilisterne - højere prioritet end de små
veje, der går på tværs. Og derfor kører bilerne for fuld hammer hele
vejen ned igennem uden at holde tilbage ved et eneste kryds.

Jeg var cyklist dengang, og ofte i livsfare når jeg kom på tværs af
disse sidegader. Men højrevigepligt? Totalt ukendt begreb. En enkelt
bilist rullede engang sideruden ned og råbte efter mig, og da jeg
nævnede højrevigepligt fik jeg at vide, at det var der da ingen, der
overholdt.

Men som cyklist var det jo mig, der ville få alle bulerne...

Mvh. JIB

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-02-04 08:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> G'morgen rødder .. og de obligatoriske

Mornings

> Som emnet siger .. Pokkers også , men mest for en stakkels Brian

Så kan han vel lære det.

> Så fik den gamle blå sgu' en mindre bule her til morgen, fordi en
> skvaddernakke ikke kender forskel på højre og venstre
>
> Jep - vi snakker vigepligt. højrevigepligt, såmænd

Det skulle vel aldrig være dernede hvor ham i Gloffen ikke helt var klar
over at han skulle holde tilbage for mig?

> [...]
> episoden, og foreslog fjolset, at stille til orienterende køreprøve.
>
> (og en mindre billet for tilisede ruder, og brug af tågelys, nærlys,

Det er vel også helt på sin plads, når man overskrider sin vigepligt med
buler til følje. Der der med bøde for horn og langt lys tror jeg godt nok
lige at du bliver nødt til at uddybe lidt :)

> Bulen var heldigtvis ikke større end at sugekoppen kunne trække den ud
> igen.

Personligt havde jeg nok bare sendt den på værksted på hans regning og ladet
dem klare resten :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 08:49

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Så kan han vel lære det.

Måske denne gang , den siver ind ?

>Det skulle vel aldrig være dernede hvor ham i Gloffen ikke helt var klar
>over at han skulle holde tilbage for mig?

Præcis - og ja, det var torsken i golfen - samme båthorn.

>Det er vel også helt på sin plads, når man overskrider sin vigepligt med
>buler til følje. Der der med bøde for horn og langt lys tror jeg godt nok
>lige at du bliver nødt til at uddybe lidt :)

Jeg tror at dytteriet, og det lange lys, som han aktiverede da jeg
kørte frem, fik påkaldt sig polisens opmærksomhed ;)

>Personligt havde jeg nok bare sendt den på værksted på hans regning og ladet
>dem klare resten :)

Jeg gider ikke smide den på værksted, for at trække en bule ud, det er
sgu' hurtigere selv, jeg skal bruge bilen temmeligt meget de næste 14
dage , og gider dælme ikke trille med en bule, folk kunne jo tro jeg
selv havde været ude om den ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Møller

Dato : 18-02-04 10:16

> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :
>
> Præcis - og ja, det var torsken i golfen - samme båthorn.

Hov er det lovlig at kalde ham får et båthorn?
Men der er lige afsagt dom for, at det er lovlig at kalde nogen for
"båtnakke" !

Bare beskrivelse af opførslen med horn og lygter kunne tyde på, at han er
tæt på at være uden for pædagogisk rækkevidde.

Orienterende køreprøve? Havde han kørekort i forvejen, vi mangler vist en
statistik her j.fr. hvor mange der kørere turistbusser og lastbiler uden
det rigtige pap, hvis de i det hele taget har et.
--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 10:25

"Møller" <eam@son.dk> skrev :

>Hov er det lovlig at kalde ham får et båthorn?
>Men der er lige afsagt dom for, at det er lovlig at kalde nogen for
>"båtnakke" !

Det er åbenbart lovligt at kalde en ploitier en "båtnakke" , omend det
nok bliver ris til egen røv ;)

>Bare beskrivelse af opførslen med horn og lygter kunne tyde på, at han er
>tæt på at være uden for pædagogisk rækkevidde.

Han er vist nu netop kommet indenfor "politisk rækkevidde"

>Orienterende køreprøve?

Jeg tror Reino for kort tid siden kom med en god definition på hvornår
chanchen for at blive kaldt ind, er størst

citat fra Message-ID: <fmtYb.408$lw.184@news.get2net.dk>

Den relevante paragraf er kørekortbekendtgørelsens § 72:

"Politiet kan bestemme, at en kørekortindehaver skal aflægge en
kontrollerende køreprøve, hvis der er begrundet tvivl om, hvorvidt den
pågældende fortsat er i besiddelse af fornøden kørefærdighed,
fornødent kendskab til færdselsreglerne eller forståelse for hensynet
til andre trafikanter."

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Møller

Dato : 18-02-04 10:41

> [...]

for søren Jan det er altså en email adresse og ikke en Message-ID
--
Møller

Fra : John Sahl

Dato : 18-02-04 11:00

Møller wrote:
> for søren Jan det er altså en email adresse og ikke en Message-ID

Nu er det

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 11:27

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Nu er det

Jer og jeres elendige programmer , hehehe....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-02-04 11:30

<jan@stevns.net> wrote in message news:jef630lrth79qfhhv7116uo7k9hjpurv44@dtext.news.tele.dk...

> Jer og jeres elendige programmer , hehehe....

Programmet er skam godt nok - man skal bare lige kende til de små
fif der fjerner de sidste svagheder

/Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 18-02-04 11:44

jan@stevns.net wrote:
> Jer og jeres elendige programmer , hehehe....

Undskyld jeg ikke skrev: Nu virker det også i OE

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-04 12:05

>Undskyld jeg ikke skrev: Nu virker det også i OE

Du er da tilgivet ... ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : phk

Dato : 18-02-04 10:21

> [...]
> skvaddernakke ikke kender forskel på højre og venstre
>
> Jep - vi snakker vigepligt. højrevigepligt, såmænd

Vi har rigtig mange kryds her i Esbjerg med højrevigepligt. Jeg bor p.t.
lige op af et par stykker med 3-4 etagers bygninger på alle hjørnerne. Der
er således ingen chance for at se om hjørnet - men folk kører rask væk 50
km/timen igennem krydsene uden chance for noget som helst.

Jeg venter bare på den dag hvor jeg skal ud at spille helt fordi jeg er den
eneste der tør nærme mig et skrigende mandfolk totalt klemt fast i en bil,
der er blevet forbavsende smal.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:28

> [...]
den
> eneste der tør nærme mig et skrigende mandfolk totalt klemt fast i en bil,

og uden sikkerhedssele

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-02-04 19:29

> [...]
> er således ingen chance for at se om hjørnet - men folk kører rask væk 50
> km/timen igennem krydsene uden chance for noget som helst.

og vi snakker her om byen hvor Falck
og vist også Politiet tager hen for at træne.
Hvad de skal træne?
At tage hensyn til de bilister som er ligeglade,
med om der kommer et køretøj med udrykning.
De træner i at kunne aflæse om vedkommende, har tænkt sig at overholde
højrevigepligten.

Bor selv i Esbjerg, ser det en del gange.

Ser desværre mange flere gange at bilisterne er ligeglade med
højrevigepligten.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-02-04 10:37

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> G'morgen rødder .. og de obligatoriske
>
> Som emnet siger .. Pokkers også , men mest for en stakkels Brian

Heldigt for ham at det ikke gik hams som fyren her fra Kibæk:
http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=239038

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null