Kommunikation mellem to maskiner med off. ~
Fra : Erik Eren

Dato : 18-02-04 04:09

Hej,

Jeg har nogle maskiner der alle har en fast offentlig ip-adresse - når
jeg prøver at få dem til at snakke sammen indbyrdes(ftp) vil de altid
gå over internet, men det er jeg jo ikke interesseret i (de står bag
ved en Cisco router). Er der nogen måde at få dem til at få dem til at
snakke indbyrdes uden at gå i gang med noget NAT'ing.

Vh, Erik

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-02-04 10:20

"Erik Eren" <eren@nononever.dk> wrote in message
Er der nogen måde at få dem til at få dem til at
> snakke indbyrdes uden at gå i gang med noget NAT'ing.

Jeg tror at du bliver nødt til at uddybe dit setup bag Cisco routeren før vi
har en chance for at give et fornuftigt svar.

Lars

Fra : Erik Eren

Dato : 18-02-04 15:15

On Wed, 18 Feb 2004 09:19:57 GMT, "Lars Hansen" <nospam@atthis.com>
wrote:

>Jeg tror at du bliver nødt til at uddybe dit setup bag Cisco routeren før vi
>har en chance for at give et fornuftigt svar.

Meget gerne - hvilke detaljer er du ude efter ?

Vh,
Erik

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-02-04 17:27

> Meget gerne - hvilke detaljer er du ude efter ?

Dels forstår ikke helt du skriver det med at dine computere har offentlige
IP-adresser.
Det lyder som om du gerne vil lave FTP forbindelser uden at NAT´e, vha.
offentlige IP adresser. er det korrekt forstået?
Har du bare tildelt dem nogle offentlige adresser, eller har du registreret
disse? Hvilke forbindelser er der mellem de maskiner der skal kommunikere
sammen? Står de på forskellige netværk/subnet?

Jo flere detaljer du kan få med, jo mere præcist kan vi svare dig.

/Lars

Fra : Erik Eren

Dato : 18-02-04 23:49

On Wed, 18 Feb 2004 16:26:34 GMT, "Lars Hansen" <nospam@atthis.com>
wrote:

>Dels forstår ikke helt du skriver det med at dine computere har offentlige
>IP-adresser.

Betalt for faste offentlige ip-adresser hos Cybercity, er hvad jeg
har.

>Det lyder som om du gerne vil lave FTP forbindelser uden at NAT´e, vha.
>offentlige IP adresser. er det korrekt forstået?

Ja, ftp eller anden form for fildeling.

>Har du bare tildelt dem nogle offentlige adresser, eller har du registreret
>disse? Hvilke forbindelser er der mellem de maskiner der skal kommunikere
>sammen? Står de på forskellige netværk/subnet?

Det er alle på hinanden følgende ip-adresser og de er på det samme
subnet. De sidder på samme switch, hvor adsl-routeren også sidder.

Vh,
Erik

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 18-02-04 18:05

Erik Eren wrote:

> [...]
> ved en Cisco router). Er der nogen måde at få dem til at få dem til at
> snakke indbyrdes uden at gå i gang med noget NAT'ing.

Det oplagte ville være at bruge fx 192.168.1.n til dine maskiner bag
routeren, og så pege på routeren som default gateway. Du forklarer det som
om du har fx een maskine koblet på internettet via webspeed, een via
cybercity etc., men det ville da være overkill. Men ftp via intranet? Kan
du så ikke simpelthen mounte diskene (Stifinder: Funktioner - > Opret
forbindelse til et netværksdrev) hos hinanden, og så flytte filer direkte?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Erik Eren

Dato : 18-02-04 23:58

On Wed, 18 Feb 2004 18:04:51 +0100, "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk>
wrote:

> [...]
>du så ikke simpelthen mounte diskene (Stifinder: Funktioner - > Opret
>forbindelse til et netværksdrev) hos hinanden, og så flytte filer direkte?

Dit forslag var også min først idé - men det går over Internet.
Alle maskiner er bag samme router.

Vh,
Erik