"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message
news:XPFYb.3528$ee3.1514@news.get2net.dk...
>
> "Glenn Møller_Holst" <glenn@x.dk> skrev i en meddelelse
> news:40328DA7.6030403@x.dk...
> > Hej NG
> >
> > Så er brint-samfundet indenfor rækkevidde - ethanol som lager (og i
> > drinks?) - og når der er brug for elektrisk energi (biler, huse...)
> > sendes ethanol ind i en nyopfundet "reaktor" og ud kommer brint. Næste
> > kendte skridt er at sende brint ind i en brændselscelle:
> >
> > 2004-02-16, ScienceDaily: New Reactor Puts Hydrogen From Renewable Fuels
> > Within Reach:
> >
http://www.sciencedaily.com/releases/2004/02/040214081412.htm
>
> Der er ikke noget særligt epokegørende i artikelen.
> Der er faktisk ret store tab i processerne undervejs - i brændselsceller
> er udnyttelsen 40 - 60% ( afhængig af typen) - læg det oveni de i
> artiklen nævnte - så er vi opp på større tal end de, der man arbejder
> med i konventionelle systemer.
> At anvende kulbrinter i brændselsceller løser ikke særlig mange problemer,
> skal brintsamfundet etableres må man fremstille brint fra vand.
> Og det skal der anvendes energi til.
> Det største problem ved brinten er, at den fylder så meget.
> Det problem løses kun ved dyre metalhydrider.
Hvorfor ikke trykbeholdere og brinten flydende? Kulfiberforstærkede tynde
trykbeholdere kan nok tåle alt, selv extreme bilsammenstød