Loeve vs. Pitbull terrier
Fra : Anders

Dato : 17-02-04 21:20

Hej, jeg kom i en diskussion med en ven, hvor vi talte om at Pitbull terrier er avlet for at
blive agressive & nærmest frygtløse.

I denne diskussion, hvor jeg kunne forstå at mennesker uanset hvor meningsløst det er, har sat
een til flere pitbull terrier op imod andre dyr såsom bjørne etc.

Diskussionen udartede sig idet min ven hævdede at 1-2 pitbulls kunne klare en voksen han løve,
her mener jeg at disse Pitbulls er tæt på chanche-løse og at resttiden af deres liv vil kunne
måles i sekunder eller brøkdele.

Jeg erindrer at Pitbulls blev ulovlige i tyskland, hvor de havde ca 14.000 af disse, her nævnte
jeg i spøg at disse kunne være "levende foder" for løverne i de tyske zoo's

Har nogen iøvrigt prøvet en sådan match som man evt. kan læse om på internet?

Hvad mener I?

mvh Anders

Fra : Spangkuk

Dato : 17-02-04 23:47

"Anders" <ap@telya.net> skrev i en meddelelse

[SNIP]

Jeg ville prøve at høre i dk.fritid.hund

Har lidt svært ved at se, hvori det videnskabelige
ligger.

Spang