Lyd hakker!
Fra : Iceman!

Dato : 18-02-04 00:16

hejza!

Jeg har et problem med lyden i flere af mine spil.
Bl.a. Colin McRae Rally 3 og Madden NFL 2004.

Problemet er at lyden hakker og det er pisse irriterende at høre
på. Nogen der har samme problem, eller et forslag til hvad der kunne være
galt?

Mvh
Ice!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-02-04 00:48

Iceman! wrote:
> hejza!

knuz!

> [...]
>
> Problemet er at lyden hakker og det er pisse irriterende at høre
> på. Nogen der har samme problem, eller et forslag til hvad der kunne

Det kan være alt muligt.

Hvad med at give lidt mere information om din PC.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Iceman!

Dato : 18-02-04 01:06

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> knuz!

> Det kan være alt muligt.

> Hvad med at give lidt mere information om din PC.
>
> -Sune

Amd Xp 1800+
512 mb Kingston ram pc 133
Geforce FX 5200
Creative Soundblaster 128

??

Ice?!

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-02-04 01:15

"Iceman!" <fam-petersenremovethis@ANDTHISprivat.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Geforce FX 5200
GF2 kvalitet, skift det...

> Creative Soundblaster 128
Tager for meget CPU, ingen nyere DX drivere, skift det..

/Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-02-04 04:25

Iceman! wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Amd Xp 1800+
> 512 mb Kingston ram pc 133
> Geforce FX 5200
> Creative Soundblaster 128
>
> ??
>
> Ice?!

Tak. Størstedelen af følgende ville jo have været spild af tid hvis du
nu skrev du havde on-board lyd:

Fremskaf manualen til dit bundkort og find ud af om du har sat lydkortet
i en PCI slot der deler IRQ med noget - f.eks. deler AGP porten (der
hvor dit grafikkort sidder) og den første PCI slot 99,9% sikkert IRQ, så
der skal lydkortet altså ikke sidde. Hvis du ikke kan finde en IRQ tabel
i manualen, så prøv bare at flytte lydkortet ned i den allernederste PCI
slot. Når du starter computeren igen, så kig ind i BIOS og slå
serielportene og printerporten helt fra (forudsat at du ikke bruger dem
selvfølgelig), og se evt. om der f.eks er reserveret IRQ til modem eller
andre gammeldags unødvendige ting, og slå det fra også - bare for
økonomiens skyld. Og sæt "Plug and Play OS" til 'no'.
Selvom Laziter har ret i at det er et forældet lydkort, så prøv
alligevel at hente de nyeste drivere (ikke fra Windows Update, men fra
www.soundblaster.com) og geninstallér den nyeste version af Direct X.

Hvilket chipset sidder der i dit bundkort? Hvis du har VIA chipset, hent
og installér de nyeste Hyperion drivere herfra
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Hvis det stadig hakker når du har gjort det, så skriv igen.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?