synkronisering af filmapper over ftp
Fra : Lars Kramer

Dato : 24-04-01 11:29

Hej
Det er måske ikke lige helt det rette sted at stille spørgsmålet, men
jeg vover pelsen alligevel:

Er der der nogen som kender et program til Windows 95/98 som over ftp
kan lave en sammenligning og evt. synkronisering af filerne i to mapper
inkl. undermapper? Hvis jeg fx forbinder mig med en anden persons
computer, kunne det være meget nyttigt at sammenligne om man har de
samme filer, dokumenter osv. liggende i den samme projektmappe.

Mvh. Lars Kramer

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-01 11:58

http://www.ghisler.com/

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Lars Kramer

Dato : 24-04-01 16:22

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.ghisler.com/

fint, tak for tippet. Det ser ud til at kunne klare det, mere eller
mindre, og virker i øvrigt til at være et program med mange andre
interesante features. Det er dog irriterende det der med at datoen på
ens filer ændres når man uploader dem pr. ftp, så ryger ideen med at
have en fildato jo ligesom lidt. Findes mon der slet ikke nogen
ftp-server programmer som er i stand til at omgå det problem, eller
foregår der nogen bestræbelser på at ændre ftp-protokollerne, således at
det kan lade sig gøre at bevare den oprindelige fildato. Jeg er ikke så
meget inde i tingene, så det kan godt være det er nogle lidt dumme
spørgsmål

Mvh. Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-01 13:29

> [...]

> Er der der nogen som kender et program til Windows 95/98 som over ftp
> kan lave en sammenligning og evt. synkronisering af filerne i to mapper

*Skal* det være FTP? Ellers er rsync en fornuftig løsning.

Hvis FTP er et krav, kan det gøres med FAR (en Norton Commander-
klon) eller Windows Commander (en Windows-ificeret NC-klon).

-A

Fra : Lars Kramer

Dato : 24-04-01 16:29

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-01 17:51

Lars Kramer skrev:

>Kunne man i øvrigt ikke forestille sig et program som under
>synkroniseringen af to fil-mapper lader være med at synkronisere filer,
>hvor det eneste adskillende træk er fildatoen?

Så skal hver eneste fil læses igennem. Det bliver ubrugeligt
langsomt.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-01 21:20

On Tue, 24 Apr 2001 17:29:01 +0200, "Lars Kramer"

> Hvilken er bedst?

Jeg foretrækker FAR, men det er nok mest et spørgsmål, om man
foretrækker text mode eller noget GUI-skrammel.

> Kunne man i øvrigt ikke forestille sig et program som under
> synkroniseringen af to fil-mapper lader være med at synkronisere filer,
> hvor det eneste adskillende træk er fildatoen?

Jo, det kunne man godt. Rsync fungerer sådan (og mere til), men
rsync er jo ikke ftp. Men FTP kan det ikke lade sig gøre, fordi
klienten er nødt til at hente hele filen, før den kan lave sam-
menligningen.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/