HTML mail
Fra : NBP

Dato : 16-02-04 23:15

Hej

I forbindelse med udsendelse af fx. Nyhedsbreve er det endnu ikke lykkedes
mig at lave et flot HTML mail.

Jeg har forsøgt af lave selve beskeden i Word incl billeder, formatteringer
etc.

Herefter gemmer jeg dokumentet som en .HTML side.

Samme side flytter jeg til Outlook vha cut/paste, og så går det helt galt!.

Outlook smider nu alle formatteringer væk, og billederne og tekst
indrykninger står i Outlook meddelelsen som var de smidt ind med en møggreb!

Skal jeg lave grunddokumentet i et andet program end Word?

Er der nogen kan kan fortælle mig hvordan man laver disse HTML mails, så
formatet er låst uanset om læseren sidder med en 14" eller 21" skærm, så vil
jeg være MEGET taknemmelig.

Jeg kører XP og Office XP.

På forhånd mange tak

/Niels

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-04 23:21

"NBP" <hanne.niels@petersen.mail.dk> skrev :

>I forbindelse med udsendelse af fx. Nyhedsbreve er det endnu ikke lykkedes
>mig at lave et flot HTML mail.

Bruge en rigtig htmleditor, f.eks. er den der følger med
Mozillabrowseren ganske udmærket og nem at bruge og så importere
htmlfilen som brevpapir.

PS.
Du har stillet spørgsmålet i flere grupper uden at x-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe.
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør det at du
skriver de nyhedsgruppenavne i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
Knud

Fra : Benny

Dato : 16-02-04 23:24

"NBP" <hanne.niels@petersen.mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> I forbindelse med udsendelse af fx. Nyhedsbreve er det endnu ikke lykkedes
> mig at lave et flot HTML mail.

Det var da heldigt.
Der er ikke noget værer end når folk blander html og mails sammen.

Mails _skal_ være ren tekst.

--
Benny

Fra : Lars Olesen

Dato : 16-02-04 23:34

Benny wrote:

> Mails _skal_ være ren tekst.

Enig. Det kan let risikere at blive ulæseligt, hvis e-mail-programmet
ikke forstår html.

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-02-04 23:37

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> skrev:

>Enig.

Det var ikke det spørgsmålet gik på. I ved ikke hvad spørgeren skal
bruge det til, og enhver må have lov at lege med det han vil. Men
ellers er jeg enig.

>Det kan let risikere at blive ulæseligt, hvis e-mail-programmet
>ikke forstår html.

Nej, men ordentlige mailklienter kan trække en tekstversion ud og
vedhæfte html'en.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 00:04

Lars Olesen wrote:

> Enig. Det kan let risikere at blive ulæseligt, hvis e-mail-programmet
> ikke forstår html.

Man sender da bare i begge formater, så det kun er dem der kan læse html
der prøver at vise html.

Og hvorfor er det lige at alting skal være som ting altid har været??
Lidt fremskridt skader vel ikke.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 17-02-04 19:38

Hej

mich(a)el007.dk wrote:
> Og hvorfor er det lige at alting skal være som ting altid har været??
> Lidt fremskridt skader vel ikke.

Først og fremmest af sikkerhedshensyn. Jo mere fortolkning der skal ske
af koden, jo større chance er der for sikkerhedshuller. Der er fundet
rigtig mange af disse sikkerhedshuller i Outlook f.eks. Det gør det også
lettere at registrere hvem der læser email'en og hvornår.

Helt åndsvagt bliver det desuden når email-klienten behandler cookies og
javascript.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-02-04 01:38

Husk hvis der skal være billeder, så skal de ikke fylde for meget. Det er
rigtig irriterende med en total langsomt loadende side/e-mail. Bare et godt
råd

Mvh. Lasse Jensen

www.webster.1go.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : NBP

Dato : 17-02-04 21:59

Hej

Tak for jeres velmente ord, men er der nogen af jer der kan hjælpe?

På forhånd tak

Niels

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-02-04 00:37

"NBP" <hanne.niels@petersen.mail.dk> skrev:

>[...] men er der nogen af jer der kan hjælpe?

I denne tråd:

http://pedalo.dk/thailand/