Manglende from adresse ved afsendelse af m~
Fra : Gitte

Dato : 15-02-04 22:53

Hejsa
Jeg sidder for øjeblikket og roder med en form der gerne skulle
sende en bestilling til min mail adresse. Det gør den sådan set
også men der er tom from adresse og det syntes jeg ikke lige er
særligt fedt. er det noget man kan kode sig fra?

Venlig hilsen
Gite
<form method="post"
action="http://www.godtesen.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.godtesen.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Bestilling af
børnetøj">
<input type="hidden" name="recipient" value="go@godtesen.dk">
<input type="hidden" name="from" value="Ordering_email">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 23:10

Gitte <go@godtesen.dk> skrev:

> [...]
>også men der er tom from adresse og det syntes jeg ikke lige er
>særligt fedt. er det noget man kan kode sig fra?

Ja, med PHP i hvert fald.

Se evt.

1. del http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=111 og

2. del http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=115

>action="http://www.godtesen.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

I øvrigt er det måske en dårlig idé at bruge FormMail.pl - jeg kan se,
at der jævnligt er nogen, der prøver at få fat i en FormMail.pl hos
mig, men jeg har ingen
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 23:54

Britt Malka skrev:

> I øvrigt er det måske en dårlig idé at bruge FormMail.pl - jeg
> kan se, at der jævnligt er nogen, der prøver at få fat i en
> FormMail.pl hos mig, men jeg har ingen

Hvis du ikke selv henviser til formmailscriptet, kunne det tyde på
at det er hackere der prøver at udnytte kendte svagheder i
scriptet. Det kan enten være for at sende mails via dit domæne
eller for at få adgang til dit domæne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-04 23:56

Gitte skrev:

> Jeg sidder for øjeblikket og roder med en form der gerne skulle
> sende en bestilling til min mail adresse. Det gør den sådan set
> også men der er tom from adresse

Jeg vil tro at det skyldes feltet her:

> <input type="hidden" name="from" value="Ordering_email">

Prøv at lave det til et normalt tekst-felt og bed brugerne om at
indtaste deres adresse der.

Tjek evt. vejledningen til formmail-scriptet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen