´har problemer med at markere tekst i div
Fra : Hejboel

Dato : 15-02-04 13:40

Hej NG.

Jeg har fået konventeret min hjemmeside til div's i stedet for tabeller...
men nu har jeg et problem når jeg ser den i Internet Explorer 6.0

når jeg prøver at markere noget tekst, markerer den noget af designet
også...

håber der er nogen er kan hjælpe.

sidens navn er www.vejentilnettet.dk

\henrik

Fra : Tine Müller

Dato : 15-02-04 14:44

"Hejboel" skrev
> [...]
> men nu har jeg et problem når jeg ser den i Internet Explorer 6.0
>
> når jeg prøver at markere noget tekst, markerer den noget af designet

Jeg kan ikke rigtig se, hvad dit problem er. Jeg har ikke dette problem med
samme browser.

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor du har lavet nedenstående på denne
måde - altså med 2 div id=bottom

<DIV id=bottom>
<P style="FONT-SIZE: 8pt; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #3333cc; TEXT-ALIGN:
left">©
2004</P></DIV>
<DIV id=bottom>
<P
style="FONT-SIZE: 8pt; MARGIN-LEFT: 0px; COLOR: #3333cc; TEXT-ALIGN:
center">Vejen
til Nettet - Guldsmedevænget 83 - 5260 Odense S - tlf.: 6133 3635 - <A
style="MARGIN: 0px; COLOR: #3333cc; TEXT-DECORATION: underline"
href="mailto:info@vejentilnettet.dk">info@vejentilnettet.dk</A></P></DIV>

KH
Tine Müller

e-mail: tinemSPAM@SPAMemail.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Hejboel

Dato : 16-02-04 10:43

> [...]
> til Nettet - Guldsmedevænget 83 - 5260 Odense S - tlf.: 6133 3635 - <A
> style="MARGIN: 0px; COLOR: #3333cc; TEXT-DECORATION: underline"

Hej Tine

Det er ad hensyn til at den ene tekst ((C)2004) skal være venstrecentreret
og resten skal være midtercentreret. det kunne også laves med tables, men
jeg syntes det var noget nemmere at smide et par div s der.
\Hejboel

Fra : Steen

Dato : 17-02-04 13:04

Hejboel wrote:

> [...]
> venstrecentreret og resten skal være midtercentreret. det kunne også
> laves med tables, men jeg syntes det var noget nemmere at smide et

Du må ikke have to divs med samme id. Brugt evt. <div class="bottom"> i
stedet, og omdøb #bottom til .bottom i dit stylesheet.

Mvh Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-04 16:49

"Hejboel" <none@hotmail.com> skrev i

> [...]
> men nu har jeg et problem når jeg ser den i Internet Explorer 6.0
>
> når jeg prøver at markere noget tekst, markerer den noget af designet

Prøv at se, om du kan undvære den absolutte positionering af dine tre div'er
'header', 'menu' og 'main'.

Du kan lige så godt indsætte dem med margin-left:auto;margin-right:auto. Jeg
har selv haft problemer med IE6 og tekstmarkering af lignende grund.

Du kan se mere om indregulering af sideindhold centreret i vinduet her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hejboel

Dato : 16-02-04 10:44

> [...]
> har selv haft problemer med IE6 og tekstmarkering af lignende grund.
>
> Du kan se mere om indregulering af sideindhold centreret i vinduet her:

Hej Erik

Jeg erstattede position:abolute med position:relative på min #main div. og
så virkede det igen. men dit foreslag skal bestemt også afprøves.

mange tak for hjælpen

\Hejboel