Chipsætkøler til Asus A7V-133?
Fra : Sid

Dato : 17-02-04 21:51

Blæseren på mit Asus A7V-133 er begyndt at larme lidt. Har prøvet at smøre
den, men det hjalp ikke. Hvor kan jeg købe en ny?

Mvh Sid

Fra : Lars

Dato : 17-02-04 22:17

> Blæseren på mit Asus A7V-133 er begyndt at larme lidt. Har prøvet at smøre
> den, men det hjalp ikke. Hvor kan jeg købe en ny?

Min larmede også, men jeg slukkede bare for den. Maskinen kørte fint og
stabilt.
Hvis du har ok luftgennemstrømning, så tror jeg også du kan "nøjes" med det.

mvh
Lars

Fra : Sid

Dato : 19-02-04 10:25

Takker for svarene..

> Min larmede også, men jeg slukkede bare for den. Maskinen kørte fint og
> stabilt.
> Hvis du har ok luftgennemstrømning, så tror jeg også du kan "nøjes" med
det.

Ok, er det sikkert den kan klare det, eller hvad er syntomerne hvis den ikke
kan?

Mvh Sid

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-02-04 11:37

On 2004-02-19, Sid <sls@FJERNsol.dk> wrote:
> Ok, er det sikkert den kan klare det, eller hvad er syntomerne hvis den ikke
> kan?

Værste scenario: maskinen dør, men meget usandsynligt.
Muligt scenario: Ustabil maskine, lock-ups, osv.

Under alle omstændigheder bør du stresse maskinen og så sætte
fingeren på køleren på chipsettet. Er den så varm at du ikke
kan holde fingeren der i længere tid, så er den for varm og du
reducerer levetiden på chippen væsenligt ved at lade den køre
under de forhold.

Mvh Thomas, 2720

Fra : Jensn

Dato : 18-02-04 07:18

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> Blæseren på mit Asus A7V-133 er begyndt at larme lidt. Har prøvet at smøre
> den, men det hjalp ikke. Hvor kan jeg købe en ny?
>
> Mvh Sid

Hej

Som Lars også skriver, så bare ta' stikket op - det fungerer fint uden at
den kører, har
selv prøvet det på MANGE A7V'er (og andre fabrikater)

Mvh.
Jensn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-02-04 16:53

Uheldigvis faldt Sid over tastaturet og skrev derved følgende:

> Blæseren på mit Asus A7V-133 er begyndt at larme lidt. Har prøvet at
> smøre den, men det hjalp ikke. Hvor kan jeg købe en ny?

Jeg renser mine (og andres) med trykluft og så sprøjter jeg hele
molevitten med silicone spray. Herefter skal den køre konstant i 3-4
timer, så det overskydende silicone er væk. Brug *ikke* olie, det er
dels for tykt, og dels skadeligt for motoren.

Du må IKKE sprøjte mens den sidder på bundkortet, og husk at den får
til til at dryppe af, inden montering!

Claus

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-02-04 17:00

> [...]
> timer, så det overskydende silicone er væk. Brug *ikke* olie, det er
> dels for tykt, og dels skadeligt for motoren.

Hmm jeg har nu altid haft gode resultater med symaskine olie.

Fra : Brian Lund

Dato : 19-02-04 01:48

> Hmm jeg har nu altid haft gode resultater med symaskine olie.

Ja, det har jeg også haft held med flere gange, men jeg bruger helst syrefri
olie :)

Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-02-04 02:03

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg også haft held med flere gange, men jeg bruger helst
syrefri
> olie :)

Den symaskine olie jeg bruger er også syrefri, skal det siges.