Sms fra hjemmeside?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-04 20:17

Hejsa

Jeg vil gerne have en sms fra min webkalender, når jeg har en aftale.
Hvordan klare jeg det?

Kan kan på nogen måde sende en mail et eller andet sted hen, så den bliver
sendt videre som sms? Jeg vil gerne betale for det, men selvfølgelig skal
det ikke være for dyrt, og det skal selvfølgelig også være noget med, at man
skal sende brugernavn og password med så det ikke kan udnyttes.

Eller er der nogle steder man kan gøre det via http(s).
(https://sendsms.dk/sendsms.php?konto=xxxxx&password=yyyyy&modtager=zzzzz&be
sked=abcdefgh...)

Nogle gode ideer?

Jeg har ikke selv en server, så ideen med at sætte en mobil til serveren dur
ikke rigtig.

mvh Frank

(min første x-post i øvrigt, håber at det virker

Fra : Fischer

Dato : 17-02-04 20:59

mobilnummer@gsm1800.telia.dk virker vist endnu.

> Jeg vil gerne betale for det, men selvfølgelig
> skal det ikke være for dyrt

Du kan også købe en TDC Mobiltid startpakke og oprette Besked-robot på
denne. Den giver nemlig mulighed for Email -> SMS.
Se mere på: www.besked-robot.dk

> og det skal selvfølgelig også være noget med,
> at man skal sende brugernavn og password
> med så det ikke kan udnyttes.

Det er der ikke på nogen af delene. Men der kan kun sendes til din mobil.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 10:16

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> mobilnummer@gsm1800.telia.dk virker vist endnu.

Har ikke telia

> Du kan også købe en TDC Mobiltid startpakke og oprette Besked-robot på
> denne. Den giver nemlig mulighed for Email -> SMS.
> Se mere på: www.besked-robot.dk

Ok, det virker også med Telmore, eller hvad?

I øvrigt kan man også oprette et gratis Sonofon dail-up-abonnement, hvor man
kan få sendt mails videre til mobil, men jeg har heller ikke sonofon
længere.

> Det er der ikke på nogen af delene. Men der kan kun sendes til din mobil.

Ja, men så længe at de er gratis, kan det jo heller ikke udnyttes.

mvh Frank

Fra : JMo.

Dato : 18-02-04 10:28

Frank K. Jensen wrote:

> Har ikke telia

Men har du prøvet? (Hint: mobilnummer behøver pt. ikke at være hos Telia)

> Ok, det virker også med Telmore, eller hvad?

Ja, du skal blot oprettet det med et TDC-abonnement. Men det nummer du
videresender til, kan godt være et andet.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 11:13

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message

> Men har du prøvet? (Hint: mobilnummer behøver pt. ikke at være hos Telia)

Men det skal være et gammelt telia nummer, eller hvad?

Ok.

mvh Frank

Fra : Fischer

Dato : 18-02-04 11:47

> Men det skal være et gammelt telia nummer, eller hvad?

Nej. Det virker af en eller anden grund til alle numre.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 12:05

> Nej. Det virker af en eller anden grund til alle numre.

Jeg har lige prøvet, og det virker ikke...

Mit nummer er et 22-nummer.

mvh Frank

Fra : Stig Sørensen

Dato : 18-02-04 12:13

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message
> Jeg har lige prøvet, og det virker ikke...
>
> Mit nummer er et 22-nummer.

Ja. Det virkede fint igår. Tror at Telia har lukket for det eller sat
begrænsning på det.

For det virker ikke mere.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Fischer

Dato : 18-02-04 12:23

> Ja. Det virkede fint igår. Tror at Telia har lukket for
> det eller sat begrænsning på det.
> For det virker ikke mere.

Logisk nok hvis de har.
Jeg har også altid betragtet det som en midlertidig ting.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 13:00

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message

> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> Ja. Det virkede fint igår. Tror at Telia har lukket for det eller sat
> begrænsning på det.
>
> For det virker ikke mere.

Ok

mvh Frank

Fra : JMo.

Dato : 19-02-04 15:25

Stig Sørensen wrote:

[snip - mobilnummer@gsm1800.telia.dk]

> For det virker ikke mere.

Jow det gør... Man skal bare have tålmodighed...

Afsendt 18/2 kl. 11.22
Modtaget 19/2 kl. 15.19

Fra : Fischer

Dato : 19-02-04 19:40

> Jow det gør... Man skal bare have tålmodighed...
> Afsendt 18/2 kl. 11.22
> Modtaget 19/2 kl. 15.19

Så virker det heller ikke. Det er i al fald ubrugeligt.

*Fischer

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-02-04 20:27

> Jeg har lige prøvet, og det virker ikke...
>
> Mit nummer er et 22-nummer.

Servicen var nede onsdag men kom op igen torsdag og alle afventende
beskeder leveret i løbet af eftermiddagen. Den virker nu igen
upåklageligt, beskeder leveres indenfor få sekunder.

--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-02-04 09:48

Michael Kjærsgård skrev:

> Servicen var nede onsdag men kom op igen torsdag og alle afventende
> beskeder leveret i løbet af eftermiddagen. Den virker nu igen
> upåklageligt, beskeder leveres indenfor få sekunder.

....så længe det varer - det svinger tit og ofte...
Hans

Fra : Fischer

Dato : 18-02-04 13:10

> Ok, det virker også med Telmore, eller hvad?

Ja, som andre har skrevet.
Hvis du gerne vil teste dette, så send mig lige en mail (se hvordan
nederst). Du må godt låne min besked-robot (mail->SMS) i et par dage.

*Fischer

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 13:27

> Ja, som andre har skrevet.
> Hvis du gerne vil teste dette, så send mig lige en mail (se hvordan
> nederst). Du må godt låne min besked-robot (mail->SMS) i et par dage.

Det gør ikke noget, ellers tak for tilbudet

mvh Frank

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-02-04 23:29

Frank K. Jensen wrote:

> Jeg vil gerne have en sms fra min webkalender, når jeg har en aftale.
> Hvordan klare jeg det?

http://smsnu.dk/

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-04 10:16

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> http://smsnu.dk/

Ok, det var en mulighed, tak.

mvh Frank

Fra : David

Dato : 18-02-04 15:57

> Jeg vil gerne have en sms fra min webkalender, når jeg har en aftale.
> Hvordan klare jeg det?
Du laver en gratis mail konto på www.myorange.dk og sætter den til at sende
dig SMS når du modtager nye mails...

mvh