Uoriginal reperation af Renault Megane??
Fra : Anders Bak

Dato : 17-02-04 20:03

Hej gruppe,
Har netop haft min Renault Megane (1,6, fra 1996) til service på et
autoriseret værksted.
Og fik at vide at katalysator+udstødningsmanifol skal skiftes, og at det vil
koste ca. 9000 kr.
Det synes jeg jo er en grumme masse penge. Og overvejer derfor at få den
lavet et andet sted.

Så hvis nogen kan være behjælpelige omkring følgende spørgsmål, vil jeg være
taknemmelig:

-Kan det være rigtigt at det koster så meget? (Den kan jeg nok selv svare
på: På det aut, værksted gør det vel.)

-Hvad kan det gøres for andre steder? (Dvs. hvor meget kan jeg spare!)

-Hvis nogen har kendskab til/erfaringer med "ikke-autoriserede" (men
dygtige!) værksteder, der kan reparere Renault. vil jeg meget gerne høre om
det. Både i forb. med den aktuelle situation, men måske også som et
fremtidigt alternativ.
Helst i området Roskilde-Ringsted, men ellers også hele Storkøbenhavn (og
evt. resten af Sjælland, nu vi er igang!)

På forhånd tak!
_________________________
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Vedel Bak
avbak_AT_get2net.dk

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 17-02-04 21:38

Hej Anders

Selve materialeprisen er der nok ikke voldsomt meget at ændre ved
såfremt det skal være nye dele i hvert fald. Men var jeg i dine sko
ville jeg købe en brugt katalysator ved en hugger .. hvorfor skal din
manifold skiftes? Men skal den nu virkeligt det, så vil jeg mene at
huggeren er et godt bud igen.

Vil du have nye dele, så prøv at ringe til Birkegaardens Auto i Viborg
... han importere Renault dele og er noget billigere en en auto. Renault
forhandler.

Et andet alternativ er at købe det i tyskland .. evt. ved at kontakte
www.megane-forum.de.

Mvh,

Jan

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-02-04 01:17

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

hvorfor skal din
> manifold skiftes? Men skal den nu virkeligt det, så vil jeg mene at
> huggeren er et godt bud igen.
>

> Mvh,
>
> Jan

En kollega som har en Laguna 1,6 stationcar har fortalt mig at det er en
kendt fejl på den model at manifolden flækker/revner, hvis det er samme
motor i Megane er problemet nok det samme. Er det tilfældet kan det jo godt
begrænse mulighederne hos en hugger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : KASO

Dato : 18-02-04 08:45

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendt fejl på den model at manifolden flækker/revner, hvis det er samme
> motor i Megane er problemet nok det samme. Er det tilfældet kan det jo

Lagunaen kører/kørte med den nyere 1.6 16V 110hk motor - en Mégane 1.6e fra
'96 kører med den 8-ventilede med 90hk.

Fra : Anders Bak

Dato : 18-02-04 13:36

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
meddelelse

> godt

> Lagunaen kører/kørte med den nyere 1.6 16V 110hk motor - en Mégane 1.6e

Well - motormodellen kan jeg ikke udtale mig om. Men den er ganske rigtigt
revnet. (Og jeg tvivler på jeg kan klare den med polifylla....!)

_________________________
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Vedel Bak
avbak_at_get2net-remove this-.dk

Fra : Anders Bak

Dato : 18-02-04 13:33

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message
> Hej Anders
>
> Selve materialeprisen er der nok ikke voldsomt meget at ændre ved
> såfremt det skal være nye dele i hvert fald.
Well - fandt dette sted: http://www.autonordic.dk/, hvor jeg kan se at
priserne er ca 30% lavere end den autoriseredes. (Ud fra en gammel
værkstedsregning). Det er så ikke lige de dele jeg skal bruge, men
interessant i fremtiden da.

>Men var jeg i dine sko ville jeg købe en brugt katalysator ved en hugger
Huggeren var jo en tanke - tak. Men så er det vel ikke til at sige hvor lang
tid der er tilbage i kat'en?

>.. hvorfor skal din manifold skiftes?
Revnet/flækket

> Vil du have nye dele, så prøv at ringe til Birkegaardens Auto i Viborg
> .. han importere Renault dele og er noget billigere en en auto. Renault
> forhandler.
Vil jeg prøve - tak

> Et andet alternativ er at købe det i tyskland .. evt. ved at kontakte
> www.megane-forum.de.
Interessant - mit tysk er ringe, men et forsøg værd da - tak.

MVH
Anders