Øjenbetændelse?
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 17-02-04 19:31

Hej!
Vi har allerede postet én mail i dag, men det er jo herligt at have så mange
eksperter lige ved hånden :)
Vi har jo lige fået vores hankat og i dag har jeg flere gange fjernet søvn
fra venstre øje. Han blinker til os indimellem med det øje og på et
tidspunkt var der også rigelig øjenvæske (og vi gav ham ikke noget at græde
over *lol*)
Kan det være øjenbetændelse?? Hvormeget skal der være før det skal
behandles??

På forhånd tak
Jette

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 17-02-04 19:52

Thorbjørn Jørgensen wrote:

> [...]
> søvn fra venstre øje. Han blinker til os indimellem med det øje og på
> et tidspunkt var der også rigelig øjenvæske (og vi gav ham ikke noget

Hvilken farve har klatterne? Hvis de er gule kan det være betændelse.

> Kan det være øjenbetændelse??

Du kan prøve at hive lidt ned i det nederste øjenlåg, så kan du se om
slimhinderne er røde/hævede.
Du kan også prøve at se om han skulle have fået et hår eller lignende i
øjet - det kan jo være det bare er irritation pga. dette.

Hvormeget skal der være før det skal
> behandles??

Noget betændelse går over af sig selv, men hvis det er noget som kræver
behandling kan det give varrige øjenskader/problemer - så hellere behandle
end lade være, efter hvad jeg har forstået. Jeg er ved at være "ekspert"
, da jeg lige har været det igennem med 3 katte, hvoraf den ene er i gang
med øjendråber nu igen. Hvis det er herpes kan det komme igen med jævne
mellemrum ligesom hos mennesker.

Mvh.
Danielle

P.S. Og så selvfølgelig tillykke med familieforøgelsen!

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 18-02-04 10:51

Hej Danielle!

Tak for de gode råd!
Da jeg vågnede i morges, herskede der ikke tvivl om at lille Magnus havde
øjenbetændelse..... Så vi har været et smut til Dyrlægen og fået det ene og
det andet. Så nu plejer vi ham lidt...

Kærligst
Jette

Ps. vores Magnus er helt vild med at være ved dyrlæge - han ville straks
rundt og se hvad den dame have på hendes kontor - herligt!

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 18-02-04 18:34

Thorbjørn Jørgensen wrote:

> Tak for de gode råd!

Det var så lidt

> Da jeg vågnede i morges, herskede der ikke tvivl om at lille Magnus
> havde øjenbetændelse..... Så vi har været et smut til Dyrlægen og
> fået det ene og det andet. Så nu plejer vi ham lidt...

Ja, det bliver nok ikke poulært hos den lille Magnus, men godt at han er
under behandling.

> Ps. vores Magnus er helt vild med at være ved dyrlæge - han ville
> straks rundt og se hvad den dame have på hendes kontor - herligt!

Det var da dejligt - måske ikke den mest almindelige adfærd hos dyrlægen
, men rart at han ligefrem kunne få fornøjelse af det

God bedring med ham.

Mvh.
Danielle