Starter fra en ophugbil?
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-02-04 18:20

Hey...

Min starter er uæt, således der drypper olie ud af den inde fra
"motoren".....

Da man ikke kan få en ny pakning (Suzuki Swift) skal jeg have en ny...

Prisen er 2500 kr + moms + arbejdsløn..

Her tænkte jeg på om jeg skal have nogle betænkeligheder ved at købe hos en
ophugger (6 md garanti)....til 1000 kr + moms, og så selv monterer..??

/Anders

Fra : ham

Dato : 17-02-04 19:03

"Anders T. Pedersen" <torstens@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> ophugger (6 md garanti)....til 1000 kr + moms, og så selv monterer..??

Det er ikke starteren det er galt med, det er muligt der kommer olie ud af
den, men der må slet ikke være olie i starteren, så det er et eller andet
sted motoren er utæt, så det løber ned i eller på starteren, få det tjekket
ordentlig efter inden du køber en starter der ikke afhjælper dit problem.

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-02-04 20:05

> [...]
tjekket
> ordentlig efter inden du køber en starter der ikke afhjælper dit problem.

Det er starteren.... Det er konstateret af 2 mekanikere...

Der er en "pakning"-lignende dims som netop skal gøre der ikke kommer olie
ud i starteren, og det er denne der er itu.... For at fixe det skal jeg have
en ny starter....

Og derfor var spørgsmålet om jeg roligt kan gå ud og købe en fra en
ophugbil....

/Anders

Fra : ham

Dato : 17-02-04 21:24

> [...]
> ud i starteren, og det er denne der er itu.... For at fixe det skal jeg

Det lyder godt nok lidt mærkeligt med en pakning på en starter der holder
olien inde i motoren, jeg har lavet biler i 20 år og aldrig mødt noget som
dette, er der andre af bil folkene i gruppen der er stødt på noget lignende.

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 22:18

> [...]
have
> en ny starter....
>
> Og derfor var spørgsmålet om jeg roligt kan gå ud og købe en fra en

De tager vidst røven på dig!

Venligst

Fra : AA

Dato : 17-02-04 22:24

Olielækagen har i hvetr fald intet med starteren at gøre - prøv en bedre
mekaniker
"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40328510$0$27454$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 18-02-04 14:16

"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Olielækagen har i hvetr fald intet med starteren at gøre - prøv en bedre
> mekaniker

Nu er jeg ikke 100% inde i bilens mekanik, men det er sådan her jeg hart
fået forklaret det...

Der sidder en pakningelignende tingest mellem starter (fastmonteret på
starter) og "motorblok" eller hvad nu det hedder..... Det er denne
"pakning" der er gået itu, men da denne er en integreret del af starteren på
en suzuki swift 1.0, så skal der en ny starter til...

Dette er bekræftet af suzuki....Så mekanikeren sku der ikke være noget galt
med...

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 18-02-04 17:14

Anders T. Pedersen wrote:
> [...]
> en suzuki swift 1.0, så skal der en ny starter til...
>
> Dette er bekræftet af suzuki....Så mekanikeren sku der ikke være noget galt

Hej

Jeg synes også at det lyder helt vanvittigt .. jeg har aldrig oplevet en
bil hvor der var olie involveret i starteren. Alt andet lige vil jeg
mene, at det er en pakning i motoren der er gået ..

/Jan

PS: At det er en suzuki mekker der har sagt det er jo ikke ensbetydende
med at de ikke tager røven på dig .. :)

Fra : TGD

Dato : 18-02-04 20:07

> [...]
en
> ophugger (6 md garanti)....til 1000 kr + moms, og så selv monterer..??

www.dataophug.dk på de nyere dele kan man se data..

Bruger selv den side til reseverdele til Kasketten, købte en ny starter for
8-9 mdr siden af "Kalundborg ophug" ligger også i Kbh SV den kostede 350 kr
og den spinder dyret op hver morgen.

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 22:33

On Tue, 17 Feb 2004 18:19:47 +0100, "Anders T. Pedersen"
<torstens@postkasse.net> wrote:

>Min starter er uæt, således der drypper olie ud af den inde fra
>"motoren".....

Hvad endte det så med?

/Mogens