Zenon
Fra : KB

Dato : 17-02-04 18:16

Er det muligt at eftermontere Zenon lys i ens bil?

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 17-02-04 18:27

KB" <klnefjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at eftermontere Zenon lys i ens bil?

Det hedder Xenon, og ja.. Det kan eftermonteres...

Kan købes bl.a. her som kit http://www.carlab.dk/shop/

Pris = 5000 kr..

/Anders

Fra : KB

Dato : 17-02-04 18:35

Synes nok mit var stavet forkert ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 17-02-04 18:50

KB wrote:
:::: Er det muligt at eftermontere Zenon lys i ens bil?
:::
[...]

Husk dog på at det er ulovligt at eftermontere, med mindre der monteres
automatisk-niveauregulering på bilen og lygte visker/vaskere.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 18:58

> Husk dog på at det er ulovligt at eftermontere, med mindre der monteres
> automatisk-niveauregulering på bilen og lygte visker/vaskere.

.....og det er STADIG ulovligt lygterne skal også være GODKENDTE til at køre
med gasudladningsrør (G1 mærke)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 08:51

Tom wrote:

> ....og det er STADIG ulovligt lygterne skal også være GODKENDTE til at køre
> med gasudladningsrør (G1 mærke)

Skal vi ikke bare konstatere at med mindre det udføres på autoriseret
vis og der rent faktisk er originale dele tilgængelige kan det ikke
anbefales.

Der er alt for mange biler med mangelfuld lygteføring derude i forvejen.

Og så hedder det *HID* High Intensity Discharge lygter for pokker.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 18:42

> Det hedder Xenon, og ja.. Det kan eftermonteres...
>
> Kan købes bl.a. her som kit http://www.carlab.dk/shop/
>
> Pris = 5000 kr..

På ebay kan man få det nyt for ca 1.500 Kr

--
Tom

Fra : KB

Dato : 17-02-04 19:01

Hvorfor skal der være påmonteret lygtevasker?

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 19:30

> Hvorfor skal der være påmonteret lygtevasker?

Når embedsmænd bager rævekager så kommer der mange sjove ting ud af det.
"man" påstår at det er fordi varmen fra en 35W xenon pære ikke kan smelte
sneen på lygter og man derfor skal bruge sprinklerne til at smelte sneen.

"Andre" påstår at det er fordi skidtet vil få lysstrålerne til at spredes i
alle retninger og derfor vil blænde modkørende.

"Folk" som har prøvet det i praksis vil selvfølgelig hurtig opdage at det er
det rene fis i en hornbøtte

Fra : Mikael L

Dato : 17-02-04 20:00

> [...]
> alle retninger og derfor vil blænde modkørende.
>
> "Folk" som har prøvet det i praksis vil selvfølgelig hurtig opdage at det

Har du prøvet at køre i kraftigt snevejr med xenonlygter?

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 17-02-04 20:51

Mikael L wrote:
::: "Folk" som har prøvet det i praksis vil selvfølgelig hurtig opdage
::: at det er det rene fis i en hornbøtte
::
:: Har du prøvet at køre i kraftigt snevejr med xenonlygter?

Dér sneer alm. H1-H4 lygter også til - hvis de ikke har viskere (spulere
hjælper ikke en hat).

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 22:08

> [...]
> :: Har du prøvet at køre i kraftigt snevejr med xenonlygter?
>
> Dér sneer alm. H1-H4 lygter også til - hvis de ikke har viskere (spulere

Det er jo lige det

Fra : Mikael L

Dato : 17-02-04 22:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: Har du prøvet at køre i kraftigt snevejr med xenonlygter?
>
> Dér sneer alm. H1-H4 lygter også til - hvis de ikke har viskere (spulere

Det er ikke min erfaring.

Mikael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 08:54

Mikael L wrote:
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> er

> Har du prøvet at køre i kraftigt snevejr med xenonlygter?

Det er fordi der afgives væsentligt mindre tabsvarme fra HID-lygter.

--
Roberto Saldo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-02-04 23:13

Anders T. Pedersen wrote:

> Det hedder Xenon, og ja.. Det kan eftermonteres...
>
> Kan købes bl.a. her som kit http://www.carlab.dk/shop/
>
> Pris = 5000 kr..

Hej.

www.biltema.dk har dem til 2.990,00 kr art nr: 42-3370 i stedet for H1
eller art nr: 42-3371 i stedet for H7

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 08:53

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hej.
>
> www.biltema.dk har dem til 2.990,00 kr art nr: 42-3370 i stedet for H1
> eller art nr: 42-3371 i stedet for H7

Der formodentligt er ulovligt at montere på biler indregistreret i DK.

--
Roberto Saldo

Fra : KB

Dato : 18-02-04 09:24

Hvad siger i så til den her?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=214421079&n=360195032&pn=1063675000

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 09:44

KB wrote:
> Hvad siger i så til den her?
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=214421079&n=360195032&pn=1063675000

Bras, køb de alm istedet.
Hvad mener Polisen om sådan nogen Tivoli-lamper?

--
Roberto Saldo

Fra : Møller

Dato : 18-02-04 10:38

"KB" <klnefjern@mail.dk> wrote in message
> Hvad siger i så til den her?
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=214421079&n=360195032&pn=1063675000

Læs: H4 pæresæt, 2 stk. Xenon White til sæbekassebiler.

Det er blot almindelige pærer der er farvede og måske har Xenon som
beskyttelsesgas.

Det har intet med med *HID* High Intensity Discharge lygter at gøre.
--
Møller

Fra : KB

Dato : 18-02-04 12:29

Nå ok... Så holder jeg mig til almindelige pærer. Jeg synes bare jeg har set
biler, med pærer der har det hvide/blålige skær, uden at der var tale om
Xenon-pærer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-02-04 12:47

KB wrote:
> Nå ok... Så holder jeg mig til almindelige pærer. Jeg synes bare jeg har set
> biler, med pærer der har det hvide/blålige skær, uden at der var tale om

Ja men det er alm pærer med noget lak-tjams på der bare holder lidt af
det gul/grønne lys tilbage. De giver et dårligere lys og brænder
hurtigere af. Lakken kan desuden potentielt dampe af og spolere dine
paraboler.

> Xenon-pærer

HID :)

--