MS Windows
briani 27239
USB skuffe
Fra : goofy

Dato : 17-02-04 17:07

Hej NG
Jeg har anskaffet en USB skuffe, men overførslen sker kun med ca.
900 kb/sec, det tager ca. 3½ time at overføre en film fra skuffe
til HD.
Det tager ca. 70 min. at brænde en film direkte fra USB.
Compaq 2,400
win xp pro
Hvad kan jeg gøre for at få større hastighed?

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-02-04 18:14

Hvad er en USB-skuffe?

Fra : goofy

Dato : 17-02-04 18:33

Hejsa
> Hvad er en USB-skuffe?
en " kasse" som du putter en HD i og tilslutter USB porten, den
er nem at tage med til andre hvis du skal udveksle " materiale"

Steen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-02-04 19:31

> [...]
> Compaq 2,400
> win xp pro
> Hvad kan jeg gøre for at få større hastighed?

Hej Steen
Hvis du kører XP skal du hente + installere SP1 - men husk at hente den på
samme sprog som din XP. Ellers kan du ikke installere den...
Så kommer du uden videre til at køre med USB-2 hastighed på dine USB-2
porte.
Ældre Windows-versioner kræver _vist_ alle at du installerer den rigtige
driver til din USB-kasse. Skal normalt hentes hos producenten
af kassen.
Dog har Win 2000 og ME måske disse drivere "indbygget" - nogen der lige ved
det ?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : goofy

Dato : 17-02-04 20:10

Hej Jesper
"> Så kommer du uden videre til at køre med USB-2 hastighed på
dine USB-2
> porte.

SP1 er installeret

Hvordan ser jeg om det er usb2 porte?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-02-04 20:43

> [...]
> Hej Jesper
> "> Så kommer du uden videre til at køre med USB-2 hastighed på

Hej
Det hjælper ikke at sp1 er installeret hvis den externe skuffe kun kan køre
USB1.1 (USB2 Highspeed)
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : goofy

Dato : 17-02-04 22:15

Hejsa Poul
">
> Hej
> Det hjælper ikke at sp1 er installeret hvis den externe skuffe
kun kan køre
> USB1.1 (USB2 Highspeed)
den externe skuffe understøtter usb2

Steen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-02-04 23:34

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej Steen
Det Paul mener ar at der er 2 forskellige USB-2 standarder; en hedder USB
2.0 en anden USB 2.0 Hi-Speed.
Og det er kun den sidste der kan køre op mod de lovede 480Mbs.
Desværre kan du ikke se USB-versionen i XP - kun måle den ved at time
overførsler.
Hvis du har forsøgt at installere andre drivere end XP's egne er der måske
gået noget ged i opsætningen til drevet.
Prøv om du kan finde spor af andre drivere, f.eks. ved at se på egenskaber
for drevet, når det er tilsluttet.
Under fanen driver skal der stå noget i stil med: "Windows XP SP1" og så et
langt versionsnummer - så er det SP1-driveren du har.

Mht din reinstallations-cd er det ikke så sikkert at den bare lige giver dig
en ren installation. Hvis du ikke får formateret din C-disk
undervejs er der nok tale om at din XP blot bliver overskrevet - med fare
for at evt. snas drivere bliver liggende og genfindes af
XP. Og det gir altså let noget værre rod. Har været der :o/

--
Mvh