Classic vil ikke starte i osx
Fra : Michael Horn

Dato : 17-02-04 15:55

Hej Mac gr.
Jeg får beskeden: "Der er problemer med at opdatere Classic-arkiverne på
system folder på harddisk"

Har nogen en fidus! Jeg sidder i norge og har desværre ikke mine
installations cd'er med ellers ville jeg bar egeninstallere os9.

Det sjove er at jeg fint kan boote i os9.2.2
Ibook-500, 640ram; Panther 10.3; Os9.2.2
Pls help.

Michael Horn

Fra : Jesper

Dato : 17-02-04 16:41

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Det sjove er at jeg fint kan boote i os9.2.2
> Ibook-500, 640ram; Panther 10.3; Os9.2.2

Det er din Panther der gerne vil installere opdateringsudvidelser for at
sikre Panther kompabilitet, du skal sikre dig at disken ikke er låst og
at der er nok ledig plads til installationen, ellers kør en gang
diskførstehjælp og reparer disktilladelser.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten

Dato : 17-02-04 19:57

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Jeg får beskeden: "Der er problemer med at opdatere Classic-arkiverne på
> system folder på harddisk"

Du har ikke skriverettighed til den systemmappe som OSX's classicmiljø
prøver at opdatere.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Michael Horn

Dato : 19-02-04 19:04

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Du har ikke skriverettighed til den systemmappe som OSX's classicmiljø
> prøver at opdatere.

Hæ, det blev den helt store nedbræk (Hurra for back-up)

Jeg ændrede ejerskabet på HD - det er IKKE en god ide, nu ville
filevault ikke åbne min hjemmemappe - og der var jo ikke plads til at
unvaulte hjemmemappen, så ud med alt der ikke nødvendigt.
Og disktilladelser kunne ikke genoprettes via diskutility..
Så det blev lige hele dagen med geninstallering af osx + alle
programmer, dog kunne jjeg bruge programmerne fra FW-disken, så det er
ikke alt for tungt......

Men nu kan jeg da starte Classic fra i OSX og det var jo det der var
problemet - omend en noget tung vej.

Michael Horn