Nyt foder
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 17-02-04 14:58

Hej alle sammen!
Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af en skøn kat! Vi hentede ham hos
Kattens værn for 1½ uge siden og han er faldet godt til...
Dog er der lige det med foder, jeg fik en pose med fra Kattens Værn. Men nu
er det spist og jeg har købt RC inddoor (altså kun tørfoder) til ham - men
han spiser ikke nær det han burde!
Jeg bliver lidt bekrymret, men han er som han "plejer". Skal han lige vænde
sig til den nye smag? Eller er det okay at han ikke spiser så meget?? Skal
vi så bare holde øje med vægten??

Jeg har også lige et andet spørgsmål; når han ligger og hygger ved os, har
han ligesom små rysteture (ikke epilepsi-agtigt).... men det er helt
normalt?

Kærlig hilsen
Jette

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-02-04 15:06

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> skrev i en
meddelelse news:c0t6o5$8gj$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har også lige et andet spørgsmål; når han ligger og hygger ved os, har
> han ligesom små rysteture (ikke epilepsi-agtigt).... men det er helt

Hej Jette
Tillykke med den nye kat. Hvor gammel er ham?
Hvis det er en killing er RC Indoor slet ikke nok, han skal have RCkilling.
Du kan også supplere med andet foder sås om kogt fisk eller kylling eller
evt. en god dåse killingemad.
Hvis han er voksen er det muligt at han ikke syens så godt om det nye foder.
Hvad fik han før?
Er det når han spinder at han ryster?
Hilsen Vibeke

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 17-02-04 16:35

Hejhej

> [...]
RCkilling.
> Du kan også supplere med andet foder sås om kogt fisk eller kylling eller

Han er en 2-3 år gammel, så han er fuldvoksen. Jeg gav ham en pose kattemad
den anden dag, som han spise ½ dele af. Så var jeg da sikker på at han ikke
er syg..

> Hvis han er voksen er det muligt at han ikke syens så godt om det nye
foder.
> Hvad fik han før?

øhhh det man nu får på Kattens Værn - det er vist også RC

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-02-04 15:51

In article <c0t6o5$8gj$1@sunsite.dk>, Thorbjørn Jørgensen
<thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> wrote:

> Jeg har også lige et andet spørgsmål; når han ligger og hygger ved os, har
> han ligesom små rysteture (ikke epilepsi-agtigt).... men det er helt
> normalt?
Katte falder ofte i søvn når de hygger - når de drømmer kommer der
trækninger der kunne lyde som det du beskriver. Kan det passe?

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 17-02-04 16:12

Ann Rudbeck wrote:

> Katte falder ofte i søvn når de hygger - når de drømmer kommer der
> trækninger der kunne lyde som det du beskriver. Kan det passe?

Jeg gætter på at det er en slags "sitren" der menes. Min Smilla gør det
også, f.eks. når hun ligger/sidder og slapper af (er vågen). Jeg er også
lidt usikker på det - jeg spurgte dyrlægen på et tidspunkt, da gjorde hun
det når hun spiste noget lækkert. Dyrlægen sagde at det var normalt, nogle
gjorde det mere end andre. Om det så også er normalt for ungkatte/voksne ved
jeg ikke - hun er snart 8 mdr.

Mvh.
Danielle

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 17-02-04 16:36

Jeg tror at det er sådan noget.....

Fra : Denise

Dato : 17-02-04 19:03

> Jeg har også lige et andet spørgsmål; når han ligger og hygger ved
> os, har han ligesom små rysteture (ikke epilepsi-agtigt).... men det
> [...]

Hej Jette
Jeg kan huske fra mine tidligere hanner - Briter - at de også gjorde det. De
gjorde det endda ret meget indtil de blev kastreret og jeg undrede mig også
dengang. Efter de blev kastreret var det ikke så udtalt. De kunne ligge og
kigge stille og roligt mens de dirrede som om de frøs eller havde feber. Det
var ikke konstant, det kom sådan over dem nogle gange og var også som en
slags trækninger (eller intervaller hvis du forstår). Mine somalier mener
jeg ikke har gjort det.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-02-04 22:46

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> wrote in
message news:c0t6o5$8gj$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har også lige et andet spørgsmål; når han ligger og hygger ved os, har
> han ligesom små rysteture (ikke epilepsi-agtigt).... men det er helt

Tillykke med missen

Du kan prøve at bløde det lidt op i varmt vand. Det er som om smagsstofferne
trænger mere frem, og kan få det til at virke indbydende ved sådan et
foderskift. Ellers se tiden lidt an, han skal nok bare lige vænne sig til de
nye omgivelser. Bare han drikker vand

Ja, den sitren er der også mange hunde har. Jeg har altid tolket det som
drømme-stadie ligesom hos os mennesker. Nogle gør det meget ... andre ser
man det sjældent på.

Held og lykke med missen
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 17-02-04 23:34

Nina, Tender Tribes wrote:

> Ja, den sitren er der også mange hunde har. Jeg har altid tolket det
> som drømme-stadie ligesom hos os mennesker. Nogle gør det meget ...
> andre ser man det sjældent på.

Jeg tror altså det er to forskellige ting; en tilstand imens de sover, hvor
de spjætter med benene fordi de drømmer, og en sitren som om de fryser, som
er i vågen tilstand.

Mvh.
Danielle

Fra : Denise

Dato : 18-02-04 09:05

> [...]
hvor
> de spjætter med benene fordi de drømmer, og en sitren som om de fryser,

Hej
Ja det er også min mening, det er 2 forskellige ting. Men hvis man ikke har
haft en kat der gør sådan,
så er det nok svært at forestille sig det. Underligt er det, men åbenbart
ufarligt.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-02-04 09:10

> [...]
hvor
> de spjætter med benene fordi de drømmer, og en sitren som om de fryser,

Det tror jeg du har ret i. Jeg har oplevet katte sitre på den måde, når de
har været på udstilling. Altså ligesom lidt overanstrengelse.Jeg tror ikke
jeg har oplevet det på hjemmefronten med en vågen kat...

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : lene

Dato : 19-02-04 13:54

Hejsa

Jeg oplevede det osse engang med nogle af mine hankatte. Dyrlægen fortalte
mig at hun mente det var fordi de havde så meget energi. De kommer åbenbart
af med den overskydende energi på den måde. Hvem ved?
Hilsner fra Lene, Mollie og alle havnem(b)isserne