MS Windows
briani 27239
Afinstallation af XP
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 17-02-04 14:48

Hej gruppe

Hvad er den mest anbefalelsesværdige måde at afinstallere XP Pro på, når man
gerne vil beholde sine egne data men vil slette alle program- og
systemfiler?

(Jeg læste lidt tilbage i gruppen og kunne ikke se spørgsmålet besvaret, men
tager selvfølgelig pænt imod en henvisning).

Kan XP "begå selvmord" eller skal jeg lave en bootdisk til brug for
sletningen af filerne? Hvis jeg skal bruge en bootdisk, hvad er så den
bedste måde at lave den på?

Jeg ønsker at afinstallere XP, da systemet og visse programmer er blevet for
ustabile. Efter afinstallationen vil jeg installere XP på ny?

Med venlig hilsen
Mikkel

Fra : Lyrik

Dato : 17-02-04 23:56

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> wrote in message
> [...]

for
> ustabile. Efter afinstallationen vil jeg installere XP på ny?

++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Mikkel!
Selv om den er ustabil behøver du ikke afinstallere. Især da der er filer på
den du vil beholde. Du kan skifte de ødelagte/fiduserstattede systemfiler ud
meget let.
Læg din XPplade i cddrevet.
Start=>run/kør=>skriv:sfc /scannow og tryk OK. Så bliver hele systemet
genoprettet.
Alternativt kan man installere oveni den gamle version.
Jeg har ikke hørt om en indbygget afinstallationsmulighed.

Hilsen
Jens

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-02-04 10:08

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> Læg din XPplade i cddrevet.
> Start=>run/kør=>skriv:sfc /scannow og tryk OK. Så bliver hele systemet
> genoprettet.
> Alternativt kan man installere oveni den gamle version.

Tak for råd, det vil jeg prøve.

Jeg vil dog stadig gerne af- og geninstallere hele systemet, for der er
nogle programmer, som jeg ikke har kunnet afinstallere rigtigt, og som
tilsyneladende stadig beslaglægger ressourcer.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 11:41

Mikkel Moldrup-Lakjer skriblede:

> Jeg vil dog stadig gerne af- og geninstallere hele systemet, for der
> er nogle programmer, som jeg ikke har kunnet afinstallere rigtigt, og
> som tilsyneladende stadig beslaglægger ressourcer.

Så er det nok mest fornuftigt at tage en
backup af dine egne data og smide din
XP cd i drevet og boote op på den, du
kan så formatere dit system drev derfra.

Partition evt. din disk, så du får den delt
op i flere dele, så kan du have dine egne
data på en del som ikke bliver berørt ved
en evt. senere geninstallation.

Du kan også med fordel bruge Norton Ghost
eller Drive Image til at lave en kopi af din
system disk, på den måde kan du altid
genetablere din system disk i en fart.

--
/Gevaldi