OT : køre minigravemaskine, kan man det?
Fra : Jesper Bach

Dato : 17-02-04 11:57

Hej,

Jeg kunne ikke finde nogen newsgroups med landbrugs- eller
entreprenørmaskiner så nu prøver jeg her, da det trods alt er et motoriseret
spørgsmål :

Jeg skal grave dræn ned i min have, ca. 50 m og vil derfor leje en
mini-gravemaskine og gøre det selv.
Min nabo fraråder det imidlertid, da han engang rev et stykke af fundamentet
på sin nye garage, da han ville prøve selv

Jeg kan ikke helt forstå det skulle være SÅ svært at lære, da det da ser
nogenlunde let ud at styre apparatet, når kommunens drenge leger med det.
Jeg ved godt øvelse gør mester osv. men hvis nu jeg ta'r mig rigtig god tid
og så også får lidt sjov ud af det, må det vel kunne læres på en lang
weekend, da jeg ikke anser mig selv for totalt fumlefingret ?

Nogen der har erfaringer de vil dele ud af ?

/Jesper

Fra : Morten Lund

Dato : 17-02-04 12:03

Jesper Bach wrote:

> Nogen der har erfaringer de vil dele ud af ?

Har du en Playstation 1 eller 2, kan du prøve med Power Shovel først. Den
skulle styre efter en eller anden isostandard med 2 analoge pinde.

Der gik rum tid inden jeg blev ferm til at styre skidtet. Men efter lidt tid
sad det nærmest i fingrene.

---
Morten Lund

Fra : //zigge

Dato : 17-02-04 16:51

"Morten Lund" <mlu@cryptomathic.com> skrev i en meddelelse

> Har du en Playstation 1 eller 2, kan du prøve med Power Shovel først. Den
> skulle styre efter en eller anden isostandard med 2 analoge pinde.

Kan det også fås til PC?
Der er nok en del at spare ved at tage et par timer i simulator, med de
udlejningspriser vi har her hos os

Mvh
//zigge

Fra : Morten Lund

Dato : 05-03-04 10:03

//zigge wrote:

> Kan det også fås til PC?
> Der er nok en del at spare ved at tage et par timer i simulator, med de
> udlejningspriser vi har her hos os

Desværre ikke. Men spillet kan nok fås for 100 kroner, og en PSX kan vel fås
for 400 kroner i den blå avis.

Iøvrigt er der mange timers underholdning i spillet :)

--

---
Morten Lund

Fra : Leonard

Dato : 17-02-04 12:17

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote:

> [...]
>Min nabo fraråder det imidlertid, da han engang rev et stykke af fundamentet
>på sin nye garage, da han ville prøve selv

Hvis du ellers har almindelig motorik så kan du lære det, men tag det
langsomt og forsigtigt i begyndelsen.
Og lad være med at grave for tæt på noget der kan ødelægges, der kan
en håndskovl spare dig for mange penge.

Og husk så at spørge TDC, el, gas, vand, kloak, antenne og alle mulige
andre om de har kabler eller rør liggende, det kan være både farligt
og dyrt at grave noget over dernede.

Fordelen ved at leje en maskine m. fører er jo sikkerheden og
forsikringen, men det er sjovere at gøre det selv.

--
Leonard
http://leonard.dk/micrograver

Fra : Jesper Bach

Dato : 17-02-04 12:22

> [...]
>
> Fordelen ved at leje en maskine m. fører er jo sikkerheden og
> forsikringen, men det er sjovere at gøre det selv.

Det er tværs gennem min sommerhusgrund, så det eneste jeg kan skrotte er et
træ eller 2.
Kun lige ved brønden er der også vand+kloak, så det kommer min svoger til at
tage i hånden

Den primære grund er jo netop at det kunne være sjovt at prøve.

/Jesper

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 17-02-04 13:34

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> tage i hånden
>
> Den primære grund er jo netop at det kunne være sjovt at prøve.

Hvis konen vil samle blomsterløg og andre smådimser fra havedyrkningen -
skal du insistere på, at det kan hun glemme.
De flyver langt, de kvinder, når man lige vipper lidt til dem med skovlen !
Bortset fra det er det RIGTIG sjovt, og en god idé at tage sig tid til at
gøre det.

ivan, århus

Fra : John Sahl

Dato : 17-02-04 14:08

Sparvath [8210] wrote:
> [...]
> havedyrkningen - skal du insistere på, at det kan hun glemme.
> De flyver langt, de kvinder, når man lige vipper lidt til dem med

Hvad er rekorden?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-02-04 14:32

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:c0t3in$47c$1@dknews.tiscali.dk...

> Hvad er rekorden?

323.5m - http://acoustics.auc.dk/~jaj/fun/pinguin.swf
(ADVARSEL! - det er stærkt vanedannende)

/Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 17-02-04 15:34

Jakob Jeppesen wrote:
> 323.5m - http://acoustics.auc.dk/~jaj/fun/pinguin.swf

Jeg vidste ikke at det var kvindelige pingviner

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-02-04 18:20

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:c0t8kd$5s9$1@dknews.tiscali.dk...

> Jeg vidste ikke at det var kvindelige pingviner

Det ved du så nu

/Jakob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-02-04 22:07

> Jeg vidste ikke at det var kvindelige pingviner

Til alle jer skøre 'pingvinister'
Spillet findes i en version til download.
Been there, got the game

Vanedannende ?
Tror det er værre end al narko.
Jeg er btw ikke kommet over 320m.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : .J.S...

Dato : 17-02-04 22:13

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Til alle jer skøre 'pingvinister'
> Spillet findes i en version til download.
> [...]

320.5 m i fjerde forsøg !

Måske har jeg endeligt fundet noget jeg har talent for

mvh/JS

Fra : John Sahl

Dato : 17-02-04 22:18

Uffe Bærentsen wrote:
> Jeg er btw ikke kommet over 320m.

323,5 masser af gange..

Fra : Fam. Olsen

Dato : 17-02-04 23:09

> 323,5 masser af gange..
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Jeg har da været over 500 flere gange. Min rekord er 564. Lige bagefter
bankede knægten på 14 år den ud på 588. Tror i jeg må høre for det??

MVH Niels

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-02-04 09:11

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message news:403290fc$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har da været over 500 flere gange. Min rekord er 564. Lige bagefter
> bankede knægten på 14 år den ud på 588. Tror i jeg må høre for det??

Sgutte i den udgave der er linket til her i gruppen!

Jeg har endnu ikke mødt nogen der er kommet ud på over 323.5 -
bliver den sendt for stejlt afsted bliver den stående på hovedet første
gang den rammer jorden.

/Jakob

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-02-04 21:02

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke mødt nogen der er kommet ud på over 323.5 -
> bliver den sendt for stejlt afsted bliver den stående på hovedet første

Hmmm. Er der da flere udgaver??

MVH Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-02-04 21:57

On Wed, 18 Feb 2004 21:01:39 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmmm. Er der da flere udgaver??

Jada. Turbo udgaven, Super turbo udgaven. Og så ultratubo udgaven.
Flemming Jacobsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-02-04 21:35

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Jada. Turbo udgaven, Super turbo udgaven. Og så ultratubo udgaven.

Wauuuw. Så var min nok kun den 1 cylindrede udgave.

MVH Niels

Fra : Peder

Dato : 18-02-04 22:05

On Tue, 17 Feb 2004 23:09:02 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Og se hvordan det så gik...
http://leech.dk/bubblegum.php/penguin-kills-monster.jpg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-02-04 09:12

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message news:4032826e$0$29307$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Til alle jer skøre 'pingvinister'
> Spillet findes i en version til download.
> Been there, got the game

Hvor hvor !

/Jakob

Fra : Paw Jensen

Dato : 17-02-04 12:28

> [...]
> weekend, da jeg ikke anser mig selv for totalt fumlefingret ?
>
> Nogen der har erfaringer de vil dele ud af ?

Hej.

Jeg skulle selv lave en del gravearbejde sidste år, og har "arbejdet på en
gård som knægt", og her kørt rendegraver.
Så jeg købte mig en minigraver, og gik i gang. (Du kan leje den af mig, hvis
du bor i Nordsjælland)
Når man først har kørt en formiddag, så kommer man hurtigt efter det.
Men, som andre også siger, PAS PÅ !!.
Går det galt, kan det gå rivende galt.

Pøj, pøj med det.

Paw

Fra : Jesper Bach

Dato : 17-02-04 14:46

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> wrote in message

> [...]
hvis
> du bor i Nordsjælland)
> Når man først har kørt en formiddag, så kommer man hurtigt efter det.

Odsherred - desværre, så det er nok for langt væk ?
Men tak for tilbudet

Jesper

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-02-04 22:44

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Så jeg købte mig en minigraver, og gik i gang. (Du kan leje den af mig,
hvis
> du bor i Nordsjælland)

Jeg er muligvis interesseret, hvis kommunen bestemmer, at vi skal kloakeres.
Bor i Allerød.

Smid mig en mail, du skal blot fjerne dyt'tet

mvh
Bendt

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-02-04 16:18

"Jesper Bach" <jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote in message
> [...]
> Min nabo fraråder det imidlertid, da han engang rev et stykke af
fundamentet
> på sin nye garage, da han ville prøve selv

Pas på der ikke er en lille skråning eller noget du kommer for tæt på -
fordi når sådan et bæst vælter - SÅ vælter det skal jeg hilse og sige !
Min storebror skulle grave fri rundt om vores sommerhus for 2år siden med en
bobcat - det gik også meget fint indtil jorden skred og lortet væltede ind i
sommerhuset. 4mand og en 4x4 kunne næsten ikke rejse den op igen - og det
skal siges det bare sådan en lille bobcat man smider bagpå en auto trailer.
Men ellers er det hammer sjovt at grave ud med den :)

Vær dog obs på mange udlejningsfirmaer de tager betaling per time du bruger
den. Så det kan godt være du lige skal lede efter stikket til tælleren :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Troels Pedersen

Dato : 19-02-04 10:57

Jesper Bach wrote:
> Nogen der har erfaringer de vil dele ud af ?

For 2 års tid siden gravede min fader og jeg rundt om hele huset, netop til
dræn - Med en lille rende graver. Jeg var fører af maskinen, og det var
mægtig skægt!

Vi startede med at øve os i en jordbunke og flytte nogle kubikmeter, og
derefter igang ved huset. Jeg gravede ikke for tæt på, men lod min fader
tage det med hånden helt op imod muren - Ingen problemer. Det er ikke så
svært, 2 joysticks styrer det hele, det er meget effektivt.

Husk blot at sørge for godt underlag da det er uheldigt at vælte med sådan
en svend...
Og pas på kabler.

Timetælleren på vores, var uheldigvis (For udlejningsfirmaet) gået i
stykker, så vi fik gravet en del for sjov også - Det var ikke til at lade
være

Bare på med vanten.

--
MVH Troels