MS Windows
briani 27239
Billede kan ikke følge med lyden
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 12:00

Når jeg ser film i WMP (9,0 og 6,4 og alle andre playere jeg har
prøvet) kan billedet ikke altid følge med lyden. Det er ret
irriterende at se en film der ser ud som en dårlig tysk
eftersynkroniseret film. Hvad kan der være galt?

Jeg har kun 192 Mb ram i en win XP mask. kan det være der den er gal
eller....?

System:

PII 400 MHz
192 Mb ram
Asus V-3400 TNT med 16 Mb ram
Soundblaster Live
Kører Win XP

Håber i kan hjælpe.

Claus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-02-04 13:26

For det første kører winxp ikke godt på alt under 1000 mhz (generelt) og
Divx/MPEG4/Xvid skal helst gerne have 500 mhz og meget gerne mere at gøre
godt med for at den kan afspille og decode den compression der er i Divx

Så en større maskine

Mvh
Simon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-02-04 16:29

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt med for at den kan afspille og decode den compression der er i Divx

En større maskine er sikkert en god idé, men en god portion ekstra RAM vil
helt sikkert også gøre underværker.
Jeg har kørt XP på en K6-2 450 Mhz med 512 Mb RAM og også brugt den til at
afspille film.
Ikke alle film kørte optimalt, men de fleste fik jeg da til at køre.
Hvis du ændrer opsætningen i DivX codec'et (config.exe) til at køre med
minimal post-processing så burde du kunne opnå en væsenlig bedre afspilning,
ganske vist på bekostning af kvaliteten.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Søren Blom

Dato : 17-02-04 15:54

<Claus K. Andersen [9000]> skrev
> [...]
> eftersynkroniseret film. Hvad kan der være galt?
> Jeg har kun 192 Mb ram i en win XP mask. kan det være der den er gal

Jeg vil nok vove at påstå at du presse din maskine ganske meget når du vil
se film på en 400 MHz maskine med 192 MB ram, du skal op og have noget mere
ram, jeg vil mene mindst 512 MB før du kan se film på din maskine hvor lyden
kan følge med.

--
VH

Søren Blom