Minimalmusik
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-02-04 11:25

Hej.

I en tråden "klassisk musik til opvarmning", nævnte Peter Græbe
følgende: [citat]
I kan da overveje Philip Glass - minimalistmusikkens fader.
Fx.
Powaqqatsi
Koyaanisqatsi
Naqoyqatsi
[...]

Det får mig til at spørge om der er andre, som har erfaring
med at lytte til minimalmusik?

- blev du hurtigt træt af musikken?
- hvad er efter din mening det "mindst ringe" værk i genren?

Selv har jeg købt rigeligt af cd'er med minimalmusik i 1980'erne.
Mange af dem har jeg kun lyttet til få gange - nu står de bare
på hylden. Og andre lytter jeg regelmæssigt til med stor glæde.

P.s.: Mit eget minimal-favoritstykke er det *rent akustiske*
nummer (varighed: 56:33): "Music for 18 Musicians" af
Steve Reich. (ECM, 1978). Fortræffelig musik at lytte til på
lange togrejser til Lapland, på øde øer, hjemme i stuen, og
så videre.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Peter Græbe

Dato : 17-02-04 16:05

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> I en tråden "klassisk musik til opvarmning", nævnte Peter Græbe

<klip>

> Det får mig til at spørge om der er andre, som har erfaring
> med at lytte til minimalmusik?

Det får mig til at spørge, om jeg ikke må give mit besyv med?

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-02-04 16:13

Peter Græbe skrev:

> Det får mig til at spørge, om jeg ikke må give mit besyv med?

Undskyld jeg glemte at spørge efter dit besyv.
Jeg håbede at du kom selv - og det gjorde du jo nu.
(efter 3 timers tdc-ng-stilstand).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : AJC

Dato : 17-02-04 22:29

Minimalmusik er en god og dækkende beskrivelse af næsten 100% af alt det nye
"musik", som udkommer i øjeblikket!

Fra : kautaq

Dato : 18-02-04 07:45

Herluf Holdt wrote:

> [...]
> følgende: [citat]
> I kan da overveje Philip Glass - minimalistmusikkens fader.

Det har jeg skilt mig af med - det blev for kedeligt. (sorry)

> Det får mig til at spørge om der er andre, som har erfaring
> med at lytte til minimalmusik?

> - blev du hurtigt træt af musikken?

Ja, men Eno og noget andet har jeg dog gemt.

> - hvad er efter din mening det "mindst ringe" værk i genren?

Tuxedomoon - Desire (Ralph Records)

> [...]
> Steve Reich. (ECM, 1978). Fortræffelig musik at lytte til på
> lange togrejser til Lapland, på øde øer, hjemme i stuen, og

Der findes en serie af amerikanske opsamlingsplader med
minimalistisk musik der hedder "Made To Measure" vol.1+++
Prøv det, det er ik' så ringe endda.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq