ÆV! Så skete det (igen)
Fra : Søren Hansen

Dato : 17-02-04 10:02

Så måtte min kæreste igen (vi har være sammen i 5 måneder snart) spise et
sæt fortrydelsespiller. Det er 3. hun tager dem.

Første gang var helt vores egen skyld, vi var bare for tændte og glemte alt
om gummi :) Anden gang røg det det af og sad oppe i hende... Denne gang gik
det simpelthen i stykker, toppen sad oppe i hende og resten sad om min
penisrod. Vi har skrevet til producent, og de svarede at sådan noget skete 1
ud af en million gange, og at de ville sende os en gratis pakke kondomer.

Er der andre der har erfaringer med fortrydelsespiller? Hvordan bliver du
når du tager dem? Får du ondt, svinger dit humør osv?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-02-04 12:09

Søren Hansen wrote:
> Så måtte min kæreste igen (vi har være sammen i 5 måneder snart)
> spise et sæt fortrydelsespiller. Det er 3. hun tager dem.

i har ikke overvejet andre måder at undgå graviditet på?

> [...]
>
> Er der andre der har erfaringer med fortrydelsespiller? Hvordan
> bliver du når du tager dem? Får du ondt, svinger dit humør osv?

fortrydelsespiller er både godt og ondt..... når din kæreste får dem så tit,
så synes jeg personligt hun burde overveje om det ikke ville være mere
hensigtsmæssigt at starte på p-piller...

det fortrydelsespiller gør, er jo at forhindre at et eventuelt befrugtet æg
sætter sig fast, så sæfølig vil de påvirke kroppen og hormonerne...
du kan læse lidt her:
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/noedpraeventionspillen.htm

men som sagt, synes jeg du skal snakke med din kæreste om at bruge en anden
form for prævension.... og samtidig bruge kondom.....
samtidig synes jeg i skulle overveje at daffe til lægen begge to og blive
tjekket for diverse sygdomme, bare for en sikkerheds skyld..... et ødelagt
kondom beskytter jo heller ikke for en eventuel kønssygdom.......

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-02-04 12:44

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> i har ikke overvejet andre måder at undgå graviditet på?

Jo, men min kæreste kan ikke tåle p-piller! Og hun vil ikke bruge pesar
eller spiral. Så er der jo ikke så meget tilbage, eller hvad?

> [...]
> så synes jeg personligt hun burde overveje om det ikke ville være mere
> hensigtsmæssigt at starte på p-piller...

Jeg håber virkelig ikke at der bliver mere brug for de "lorte" piller.

> [...]
> tjekket for diverse sygdomme, bare for en sikkerheds skyld..... et ødelagt
> kondom beskytter jo heller ikke for en eventuel kønssygdom.......

Vi er begge blevet checket (før vi havde sex første gang), kondomet bruges
udelukket for at undgå graviditet.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-02-04 13:09

Søren Hansen wrote:

> Jo, men min kæreste kan ikke tåle p-piller! Og hun vil ikke bruge
> pesar eller spiral. Så er der jo ikke så meget tilbage, eller hvad?

jo, der er en P-stav ( http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/implanon.htm ),
og der er minipiller (
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/mini-piller.htm )
i kan også bruge p-skum og andre sæddræbende midler for at undgå graviditet
( http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skumkvinder.htm )... de fås i
håndkøb....
der er også P-sprøjten (
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-sproejte.htm )....
og så er der sørme også p-plasteret og p-ringen... (
http://www.surveymonkey.com/Users/36399177/Surveys/47573247323/A46FDB8F-A174-4D45-9DF8-DB2C17CEDFEF.asp?U=47573247323&DO_NOT_COPY_THIS_LINK )

der er mange muligheder, og der kan jo også være forskellige årsager til at
din kæreste ikke kan tåle p-pillerne.... hvis hendes "diagnose" er
selvbestaltet, kan det være fordi hun oprindeligt har fået nogle p-piller
der påvirkede hende forkert..... det er jo ikke ensbetydende med at hun ikke
kan tåle ALLE p-piller....

> Jeg håber virkelig ikke at der bliver mere brug for de "lorte" piller.

det håbede du vel også de første to gange ;), så meget desto større grund
til at sikre jer på en anden måde.....

> Vi er begge blevet checket (før vi havde sex første gang), kondomet
> bruges udelukket for at undgå graviditet.

meget fornuftigt ;) men prøv engang at undersøge de andre muligheder jeg har
nævnt ovenfor, det skulle være MEGET underligt om en af dem ikke er bedre
end den konstante stress både fysisk og psykisk det er at spekulere på kondo
mer og fortrydelsespiller.. ;)

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-02-04 14:25

> jo, der er en P-stav (
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/implanon.htm ),
Dur ikke pga.: "Må ikke bruges hvis man tidligere har haft blodpropper eller
svær årebetændelse, eller hvis der er tilbøjelighed til disse sygdomme i
familien."

> og der er minipiller (
> http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/mini-piller.htm )
Dette virker absolut ikke tiltalende:
Hvilke problemer er der med minipiller?

Alligevel er minipillerne aldrig blevet rigtigt populære. Du skal nemlig
tage dem meget regelmæssigt og helst på samme tidspunkt hver dag for at
undgå blødningsforstyrrelser og ikke mindst for stadig at være sikker på
virkningen. Glemmer du en pille eller har du dårlig mave med kvalme,
opkastning eller diaré, risikerer du, at pillerne ikke virker. Og så er du
nødt til at bruge anden form for beskyttelse, til næste menstruation
indtræder.

> i kan også bruge p-skum og andre sæddræbende midler for at undgå
graviditet
> ( http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skumkvinder.htm )... de fås i
> håndkøb....
De er jo kun et supplement til kondomer:

> der er også P-sprøjten (
> http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-sproejte.htm )....
Heller ikke særlig tiltalende:
"Men de fleste, der prøver p-sprøjten får ret udtalte
blødningsforstyrrelser. Enten hyppige blødninger og pletblødninger eller
lange perioder helt uden menstruation. Da metoden tilmed ikke er 100 procent
sikker, kan du altså komme i tvivl, om du alligevel er blevet gravid."

> og så er der sørme også p-plasteret og p-ringen... (

http://www.surveymonkey.com/Users/36399177/Surveys/47573247323/A46FDB8F-A174
-4D45-9DF8-DB2C17CEDFEF.asp?U=47573247323&DO_NOT_COPY_THIS_LINK )
Igen blodprop....

> [...]
> selvbestaltet, kan det være fordi hun oprindeligt har fået nogle p-piller
> der påvirkede hende forkert..... det er jo ikke ensbetydende med at hun

De forskellige type p-piller hun har prøvet gennem de sidste ca 10 år med
mellemrum, har hun ikke kunnet tåle. Det kan virke som om der er et utal af
muligheder. Men når man kigger nærmere på dem, så skrumper de kraftigt ind.

> det håbede du vel også de første to gange ;), så meget desto større grund
> til at sikre jer på en anden måde.....

Naturligvis.

> [...]
> nævnt ovenfor, det skulle være MEGET underligt om en af dem ikke er bedre
> end den konstante stress både fysisk og psykisk det er at spekulere på

Vi har nu ikke noget pres hverken fysisk eller psykisk ved at bruge
kondomer, med mindre det går galt naturligvis :)

Tror stadigvæk kondomer er den bedste løsning, men mindre hun vil give en
spiral en chance. De kemiske skumprodukter virker bedst sammen med kondom,
og hvis kondomet går i stykker så skal man alligevel tage en
fortrydelsespille for er være helt sikker. Så på den måde er kondom +
skumprodukter ikke mere sikkert end blot kondom.

Vil prøve at snakke med hende om at prøve en spiral. Hvis bare der var
p-piller til mænd,- suk!

Fra : Gitte

Dato : 17-02-04 15:07

Hej

>Vil prøve at snakke med hende om at prøve en spiral. Hvis bare der var
>p-piller til mænd,- suk!

Så vidt jeg lige er orienteret, anvendes spiral mest til kvinder der
har født - men hvis der er noget der taler for denne løsning (og det
er der jo ligesom i jeres tilfælde), kan det måske være en løsning
alligevel....
Jeg har selv brugt spiral efter fødsel - og har været enormt glad for
den.
Selvfølgelig er det ikke ligefrem sjovt at få den sat op, men ud over
det knap så behagelige i at ligge med "stængerne i vejret" hos lægen,
er der intet ubehag ved det. I hvert fald ikke for mig. Det gjorde på
ingen måde ondt, og jeg mærkede ikke mere end ved en normal
underlivsundersøgelse.
Og at få den fjernet igen, efter 4 år, mærkede jeg heller intet til.
Så jeg kan kun anbefale den løsning På trods af, at det gav mig
lidt kraftigere menstruationer end ellers. Det var til at leve med...

MVH
Gitte

Fra : Christina

Dato : 18-02-04 01:16

Gitte <gajb@ofir.dk> wrote in message news:40321f21.27227471@news.tele.dk...
> [...]
> Så jeg kan kun anbefale den løsning På trods af, at det gav mig
> lidt kraftigere menstruationer end ellers. Det var til at leve med...

Alle disse præventionsprodukter kan give nogen ubehag, og intet for andre.
Jeg havde en veninde der fik smadret sit underliv pga. spiral, såå.....ingen
er særlig anbefalelsesværdige i sig selv, der har vist sig at være ulemper
ved dem alle, men det er ikke alle der får gener, mens nogen får gener af
noget, og andre af det hele....Det er en individuel sag, og man må enten
tage chancen, eller lade være, og klare sig med det der er tilbage..selvom
det er de mere usikre metoder, som kondom, afbrydelse af samleje før
sædafgang, pause når man er mest frugtbar osv. Så altså ikke så meget hjælp
til dig herfra, da det er en "sur" situation for jer at være i. P pillen til
mænd er i øvrigt på vej, men det tager dog lidt tid endnu, da det pt. er på
forsøgsbasis...

mvh christina

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-02-04 14:58

On Tue, 17 Feb 2004 14:24:58 +0100, "Søren Hansen"
<ingen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>svær årebetændelse, eller hvis der er tilbøjelighed til disse sygdomme i

Den fungerer heller ikke vildt godt. Har en veninde der bruger den og
hun kommer ofte ud for at rende rundt med fx menses i 1-2 måneder i
streg samt måske at rende i 1-2-3 måneder at der kommerr menses.

Flemming Jacobsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-02-04 15:36

Thunderbird [7100] wrote:

> Den fungerer heller ikke vildt godt. Har en veninde der bruger den og
> hun kommer ofte ud for at rende rundt med fx menses i 1-2 måneder i
> streg samt måske at rende i 1-2-3 måneder at der kommerr menses.

det er jo forskelligt fra person til person..... folk kan have de samme
problemer med spiraler og andre præventionsprodukter.....
det største generelle problem med staven er vist at den kan finde på at
vandre.....

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 17-02-04 19:48

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> samme problemer med spiraler og andre præventionsprodukter.....
> det største generelle problem med staven er vist at den kan finde på

Det er vist kun sket når den er blevet sat forkert ind af en eller anden
tilfældig læge der godt mente at han lige kunne fixe det. Man skal helst få
sat sådan en i hos en special-læge. Men det med at have det røde i 3 uger i
træk og slet ikke have det et par måneder har jeg også (indirekte)
erfaringer med

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-02-04 15:35

Søren Hansen wrote:

> http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/implanon.htm ),
> Dur ikke pga.: "Må ikke bruges hvis man tidligere har haft
> blodpropper eller svær årebetændelse, eller hvis der er tilbøjelighed
> til disse sygdomme i familien."

øhhh jamen det har du jo intet nævnt om... du har bare sagt at hun ikke kan
tåle dem, og uden ellers at begrunde det..... der er jo et utal af
muligheder til hvorfor hun ikke kan tåle dem, ikk ;)
og hvad jeg SLET ikke kan forstå, er at din kæreste (som ikke kan tåle
p-piller) godt kan tåle fortrydelsespiller, som egentligt bare er ekstra
stærke p-piller..... den holder ikke helt....

> [...]
> ikke virker. Og så er du nødt til at bruge anden form for
> beskyttelse, til næste menstruation indtræder.

ja undskyld jeg sige det, men det ENESTE lille problem med minipiller er at
man skal tage den på samme tid hver dag (mener det er inden for 1½ time,
hvor det med p-piller er inden for 12 timer), ellers er det præcis det samme
som med p-piller... hvis man glemmer dem eller på anden vis ikke optager
dem, så skal man bruge anden prævention..... det skal man også med
p-piller.....

> graviditet
> De er jo kun et supplement til kondomer:

ja, men stadig noget der mindsker risikoen for graviditet når kondomet
glipper...

> [...]
> eller lange perioder helt uden menstruation. Da metoden tilmed ikke
> er 100 procent sikker, kan du altså komme i tvivl, om du alligevel er

er det ikke bedre end alternativet?? at lade kroppen gennemgå en provokeret
abort gang på gang (for det er reelt hvad man risikere)
blødningsforstyrrelser kan også opstå på grund af fortrydelsespiller.....

http://www.surveymonkey.com/Users/36399177/Surveys/47573247323/A46FDB8F-A174
> -4D45-9DF8-DB2C17CEDFEF.asp?U=47573247323&DO_NOT_COPY_THIS_LINK )
> Igen blodprop....

igen, du har ikke fortalt noget om hvad problemet med p-pillerne egentligt
er.....

> [...]
> med mellemrum, har hun ikke kunnet tåle. Det kan virke som om der er
> et utal af muligheder. Men når man kigger nærmere på dem, så skrumper

jamen HVAD er problemet reelt??

> Naturligvis.

hvorfor så hænge sig i de ulemper der MÅSKE er? synes du det er fedt at din
kæreste skal pines med de fortrydelsespiller gang på gang? (og jo, den ved
jeg godt var lidt grov, men du kigger KUN på problemerne, og reelt synes jeg
det største problem er de gentagne fortrydelsespiller)

> kondo
>
> Vi har nu ikke noget pres hverken fysisk eller psykisk ved at bruge
> kondomer, med mindre det går galt naturligvis :)

hvilket det er 3 gange på kun 5 måneder.... synes du ikke det er et
problem..... (men nåååh nej (hinthint), det er jo ikke din krop der skal
gennemgå processen).... et problem der på sigt stresser krop og sind unødigt
på din kæreste?

> [...]
> den måde er kondom + skumprodukter ikke mere sikkert end blot kondom.
>
> Vil prøve at snakke med hende om at prøve en spiral. Hvis bare der var

jeg synes nu stadig i burde undersøge _alle_ muligheder.... spiral KAN være
en dårlig løsning (var det for mig i sin tid), men det KAN også være en god
løsning...... men som andre også kan fortælle dig, så er der ingen 100%
sikre løsninger, og børn bliver faktisk født med spiraler i hænderne ;)

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-02-04 09:17

> [...]
> p-piller) godt kan tåle fortrydelsespiller, som egentligt bare er ekstra
> stærke p-piller..... den holder ikke helt....

Hvor har jeg skrevet at hun kan tåle fortrydelsespiller? Hun får det meget
skidt af dem, og det er ikke optimalt når hun får har haft en blodprop, men
alternativet mere skræmmende. Nogen gange må man vælge mellem pest eller
kolera her i livet, så er jeg fuldstændig ligeglad om du mener om den holder
eller ej.

> [...]
> som med p-piller... hvis man glemmer dem eller på anden vis ikke optager
> dem, så skal man bruge anden prævention..... det skal man også med

Ja, men når jeg siger det ikke dur, så dur det bare ikke.

> ja, men stadig noget der mindsker risikoen for graviditet når kondomet
> glipper...

Ja, mens hvis kondomet smutter så står man stadigvæk i samme situation,-
skal man satse på at skummet har taget det eller ej.

> [...]
> abort gang på gang (for det er reelt hvad man risikere)
> blødningsforstyrrelser kan også opstå på grund af fortrydelsespiller.....

Igen ja, det er ligesom derfor vi prøver at finde et alternativ. Du virker
som om at du bliver personlig fornærmet fordi jeg afviser nogle alternativer
som bare ikke dur til os!

http://www.surveymonkey.com/Users/36399177/Surveys/47573247323/A46FDB8F-A174

> igen, du har ikke fortalt noget om hvad problemet med p-pillerne egentligt
> er.....

Hvad er det ved "blodprop" du ikke forstår? Troede at når jeg havde fremhæve
t følgende:
"Må ikke bruges hvis man tidligere har haft blodpropper eller svær
årebetændelse, eller hvis der er tilbøjelighed til disse sygdomme i
familien." Så ville en lille klokke ringe, det gælder for p-piller for alle
lign. produkter, hvilket jeg først fandt ud af i går da jeg undersøgte alle
de produkter du remsede op.

> jamen HVAD er problemet reelt??

Se op (blodprop).

> [...]
jeg
> det største problem er de gentagne fortrydelsespiller)

Korrekt, derfor leder jeg efter et alternativ. Ellers ville jeg jo ikke
starte med at spørge her,- ville jeg?

> [...]
> problem..... (men nåååh nej (hinthint), det er jo ikke din krop der skal
> gennemgå processen).... et problem der på sigt stresser krop og sind

Du begynder langsomt at blive dum at høre på. Du får det til at lyde som om
at det er _min_ skyld at hun skal tage fortrydelsespiller. Nej jeg mener
ikke det er et problem at hun skal tage fortrydelsespiller (hint hint) der
er derfor jeg har spurgt om alternativer her.

> [...]
> løsning...... men som andre også kan fortælle dig, så er der ingen 100%
> sikre løsninger, og børn bliver faktisk født med spiraler i hænderne ;)

Snakkede med min kæreste i aftes. Og en spiral er valget.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-02-04 10:59

Søren Hansen wrote:
> [...]
> blodprop, men alternativet mere skræmmende. Nogen gange må man vælge
> mellem pest eller kolera her i livet, så er jeg fuldstændig ligeglad

når jeg hører nogle ikke kan tåle noget, så formoder jeg at det er fordi der
er en helbredsmæssig risiko ved at tage det.....
naturligvis får man det dårligt af det, det gør man af så meget, og man kan
ikke regne med at slippe igennem sådanne ting uden en smule ubehag.....
som nævnt før, så er fortrydelsespiller bare ekstra stærke p-piller....
et andet alternativ er også at holde styr på sin menses og sin ægløsning
(nogle kvinder kan mærke den når det sker)... hvis man kan det kan man
faktisk med rimelig sikkerhed sige hvornår det er nødvendigt med en
fortrydelsespille (en kvinde har jo kun ægløsning en gang i en
mensescyklus).... hvis kondomet så glipper enten umiddelbart før eller efter
menses (ca en uge på hver side) så er fortrydelsespillen sansyneligvis
unødvendig.......
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/kalendermetoden.htm

> Ja, men når jeg siger det ikke dur, så dur det bare ikke.

du sagde nu bare at det ikke virkede tiltalende... (se citatet ovenfor) du
sagde intet om at det ikke duede..... er det overhovedet forsøgt?

> Ja, mens hvis kondomet smutter så står man stadigvæk i samme
> situation,- skal man satse på at skummet har taget det eller ej.

ja hvorfor ikke??
i dag kan man jo også få medicinske aborter der i realiteten bare fungerer
som en fortrydelsespille, så man skal ikke engang indlægges.....
fortrydelsespillen er jo heller ikke 100% sikker..... den er faktisk
væsentligt mindre sikker end så meget andet....

> provokeret
>
> Igen ja, det er ligesom derfor vi prøver at finde et alternativ. Du
> virker som om at du bliver personlig fornærmet fordi jeg afviser
> nogle alternativer som bare ikke dur til os!

næææææh, jeg er bare træt af mennesker der klynker og kvækker over de
stoooore problemer de har, når de ikke engang gider overveje de alternativer
der er alvorligt...... det er ærlig talt til at brække sig over....
og med overveje mener jeg faktisk at tage en snak med lægen om
alternativerne, frem for at afvise dem pga en lille tekst om
bivirkninger....
har du overhovedet nævnt nogle af alternativerne for din kæreste?

> [...]
> for alle lign. produkter, hvilket jeg først fandt ud af i går da jeg
> undersøgte alle de produkter du remsede op.

jamen hvad er der med de blodpropper? det er en risiko alle tager når de
tager pillerne, også med fortrydelsespillerne, og dem tager hun jo
alligevel...... hvorfor er det et større problem for din kæreste? (igen, du
har INTET nævnt om hvad det er der gør at din kæreste ikke kan tåle
pillerne, blot sagt at det er skidt, hvordan skal jeg så kunne vide noget
som helst?)
jeg har stadig ikke fundet ud af hvorfor minipiller er så utiltalende?? det
må da middelbart være den bedste løsning... så længe man sørger for at tage
den næste pille inden for 30 timer, er de næsten lige så sikre som
p-piller....... og de har ikke de samme helbredsmæssige ricici som
p-pillerne....

> Se op (blodprop).

aha, skal det altså forståes sådan at din kæreste har haft blodproper eller
at hendes familie er disponeret for det?? (husk på at dette er et skrevent
forum, jeg KAN ikke se hentydninger og underfundigheder i dit ansigt)

> Korrekt, derfor leder jeg efter et alternativ. Ellers ville jeg jo
> ikke starte med at spørge her,- ville jeg?

jamen du har jo ikke givet alternativerne et alvorligt kik, endsige en
grundig samtale med en læge...... du hælder stadig kun til det du selv tror
er optimalt..... er det at søge efter alternativer, eller at søge
bekræftelse?

> [...]
> jeg mener ikke det er et problem at hun skal tage fortrydelsespiller
> (hint hint) der er derfor jeg har spurgt om alternativer her.

jamen det ER da din skyld hun skal tage fortrydelsespillerne..... og det ER
også hendes skyld...... eller var jeres sex ikke gensidig??
i samme øjeblik du vælger at proppe kalorius op i hende, så er det dit
valg/din skyld..... længere er den altså desværre ikke..... det er jo også
dit eventuelle barn hun vælger hun ikke vil have......
hvad ville der ske hvis du sagde "skid hul i de piller, jeg synes ikke du
skal udsætte dig for det mere... lad os se hvad der sker, og er du gravid så
tager vi den derfra, jeg støtter dig uanset hvad"??

> Snakkede med min kæreste i aftes. Og en spiral er valget.

jamen så håber jeg at det er en løsning der virker for jer...... når
spiralen nu er valget, må jeg så komme med et forslag.... forsøg en spiral
med hormoner.... den påvirker i mange tilfælde livmoderen på en måde så man
næsten holder op med at have blødninger.... hvor en almindelig spiral i de
fleste tilfælde gør blødningerne ekstra kraftige og måske endda ekstra
smertefulde( i mit tilfælde så meget at den faldt ud og i samtlige to
måneder jeg havde den stak min kæreste under samleje)
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/spiral.htm
når valget nu er truffet kunne det være en ide at kigge her :
http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-02-04 11:31

> når jeg hører nogle ikke kan tåle noget, så formoder jeg at det er fordi
der
> er en helbredsmæssig risiko ved at tage det.....

Korrekt.

> [...]
> som nævnt før, så er fortrydelsespiller bare ekstra stærke p-piller....
> et andet alternativ er også at holde styr på sin menses

Kan hos nogle kvinder være en umulighed...

> du sagde nu bare at det ikke virkede tiltalende... (se citatet ovenfor) du
> sagde intet om at det ikke duede..... er det overhovedet forsøgt?

Hvorfor skal jeg begrunde hvorfor de ikke dur? Jeg er da glad for rådet, men
når jeg siger det ikke er en løsning for os, så er det bare ikke en løsning
for os!

> [...]
> fortrydelsespillen er jo heller ikke 100% sikker..... den er faktisk
> væsentligt mindre sikker end så meget andet....

Ikke hos min kæreste, der kan man _se_ den virker i løbet af 5-6 timer.

> [...]
alternativer
> der er alvorligt...... det er ærlig talt til at brække sig over....

Hvis du brækker dig over det, så hold snuden fra debatten.

> [...]
> bivirkninger....
> har du overhovedet nævnt nogle af alternativerne for din kæreste?

Nej da, jeg sidder som kongen og vælger og vrager!

> [...]
> har INTET nævnt om hvad det er der gør at din kæreste ikke kan tåle
> pillerne, blot sagt at det er skidt, hvordan skal jeg så kunne vide noget

Jeg lærte noget i går om p-piller og alle p-pille lign. produkter. De er for
farlige for min kæreste, derfor dur de ikke. Når jeg siger det, så kan du
vælge at tro på hvad jeg siger eller lade være. Jeg skylder ikke dig nogen
forklaring! Men af en eller anden grund kan du bare ikke acceptere dette?

> [...]
> den næste pille inden for 30 timer, er de næsten lige så sikre som
> p-piller....... og de har ikke de samme helbredsmæssige ricici som

Fordi jeg ved min kæreste ikke kan overholde det. Hvordan ved jeg det? A:
fordi jeg er konge og bestemmer. B: fordi jeg har snakket med hende om det.
Vælg selv svaret

> [...]
> at hendes familie er disponeret for det?? (husk på at dette er et skrevent
> forum, jeg KAN ikke se hentydninger og underfundigheder i dit ansigt)

Nej, men så læs da :) Accepter da bare at hun ikke bør tage p-piller eller
lign. produkter reglemæssigt pga. den advarsel der er på produkterne.

> jamen du har jo ikke givet alternativerne et alvorligt kik, endsige en
> grundig samtale med en læge......

Øhm, det er da helt naturligt at undersøge alternativer på egen hånd, så man
ikke kommer op til lægen som et tomt ark. Måske er _du_ typen der går til
lægen og kommer hjem med tusindvis af spørgsmål fordi du ikke har gidet at
sætte dig ind i det på forhånd.

> du hælder stadig kun til det du selv tror
> er optimalt..... er det at søge efter alternativer, eller at søge
> bekræftelse?

Gider du lige, tror nærmere det er dig som søger bekræftigelse af de råd
_du_ kommer med er de bedst for _os_, og hvis de bliver afvist er det _mig_
der har problemet. Du begynder også at kede mig...

> jamen det ER da din skyld hun skal tage fortrydelsespillerne..... og det
ER
> også hendes skyld...... eller var jeres sex ikke gensidig??

Det er ikke MIN skyld. Det er ikke HENDES skyld. Det er VORES skyld

> [...]
> skal udsætte dig for det mere... lad os se hvad der sker, og er du gravid

> tager vi den derfra, jeg støtter dig uanset hvad"??

Gaah, du lyder som en teenager der tror det hele nok skal gå, hvis bare
fyren støtter sin gravide kæreste. Der er vist gået for meget amerikansk
serie/film hen over din skærm.

> jamen så håber jeg at det er en løsning der virker for jer...... når
> spiralen nu er valget, må jeg så komme med et forslag.... forsøg en spiral
> med hormoner....

Det har vi allerede overvejet.

Må jeg så give dig et råd? Du kan tage det eller lade være. Accepter at
dette er forum, som du siger kan du have svært ved at tolke hvad jeg mener.
Men i og med at dette er et forum, må du også acceptere når nogle fortæller
dig at sådan er det bare, også ikke begynde at beskylde folk for at lyve
eller være psykisk forstyrret.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-02-04 12:11

Søren Hansen wrote:

> Kan hos nogle kvinder være en umulighed...

ja, desværre.... men der er heldigvis MEGET langt imellem.....

> Hvorfor skal jeg begrunde hvorfor de ikke dur? Jeg er da glad for
> rådet, men når jeg siger det ikke er en løsning for os, så er det
> bare ikke en løsning for os!

igen, du sagde IKKE at de ikke duede, blot at det ikke var tiltalende, eller
kan du ikke huske det?
og ja, hvorfor ikke begrunde hvorfor det ikke dur? det virker da alt andet
lige mere troværdigt.....

> Ikke hos min kæreste, der kan man _se_ den virker i løbet af 5-6
> timer.

naaaa.... den holder altså ikke.... jeg kender en kvinde der BÅDE var
igennem en fortrydelsepille OG en medicinsk abort og STADIG var gravid da
hun blev sterilliseret (alt dette var inden for 2½ måned, og samme
graviditet)..... på TRODS af kraftig blødning begge gange.......
så mit råd, få det tjekket 14 dage efter, just in case......

> alternativer
>
> Hvis du brækker dig over det, så hold snuden fra debatten.

hey, jeg sagde det var TIL at brække sig over.... og hvorfor skulle jeg det?
det er jo et frit forum......

> Nej da, jeg sidder som kongen og vælger og vrager!

ja¨åbenbart..... du har da ikke givet nogen indikationer på at din kæreste
har været med i denne process.......

> [...]
> det, så kan du vælge at tro på hvad jeg siger eller lade være. Jeg
> skylder ikke dig nogen forklaring! Men af en eller anden grund kan du

nej, for det holder ikke til en omgang logisk tænkning..... du siger det er
for farligt med p-piller og lignende produkter, men alligevel har du tilladt
at hun har udsat sig selv for NETOP en stærkere udgave af det der er så
farligt, ikke mindre end 3 gange...

> det
>
> Fordi jeg ved min kæreste ikke kan overholde det. Hvordan ved jeg
> det? A: fordi jeg er konge og bestemmer. B: fordi jeg har snakket med
> hende om det. Vælg selv svaret

og alternativet med fortrydelsespillerne (som du selv erkender er for
farlige) er bedre?
og ja, hvor skulle jeg vide fra hvordan du konkluderer hvad du
konkluderer...... alle der har en rimelig velfungerende hverdag kan få det
til at fungere med minipiller.... ellers burde du jo være mand nok til at
minde hende om at skulle tage dem..... og hvis i bruger kondomer alligevel,
så er minipillerne jo bare en ekstra sikring....

> eller
>
> Nej, men så læs da :) Accepter da bare at hun ikke bør tage p-piller
> eller lign. produkter reglemæssigt pga. den advarsel der er på
> produkterne.

du er ved at være ret god til det der med at snakke uden om...... hvis alle
skal sige sådan så bør INGEN tage p.piller eller lignende produkter...
inklusiv fortrydelsespiller......
er det noget DU konkluderer pga noget hun har fortalt, eller er det noget
lægen har fortalt hende?
(og husk nu at du har fortalt at hun har prøvet adskillige piller inden for
de sidste 10 år, så den holder heller ikke til en omgang logisk
tænkning....)

> [...]
> der går til lægen og kommer hjem med tusindvis af spørgsmål fordi du
> ikke har gidet at sætte dig ind i det på forhånd.

nej, men jeg er typen der undersøger mine muligheder grundigt og vejer
alternativerne SAMMEN med lægen, i forhold til min tilstand..... (hvilket
har været nødvendigt mere end en gang i mit liv)

> Gider du lige, tror nærmere det er dig som søger bekræftigelse af de
> råd _du_ kommer med er de bedst for _os_, og hvis de bliver afvist er
> det _mig_ der har problemet.

hey, DU erklærede at der ikke var andre alternativer end p-piller og
spiral..... ikke jeg.... jeg fortalte sørme bare om det HAV af muligheder
der er derude, som du konsekvent har afvist en efter en, for KUN at vende
tilbage til hvad DU mener.....
jeg har ikke brug for bekræftigelse af noget som helst, for jeg VED hvad der
fungerer for mig, efter mange års søgen..... jeg HAR været igennem
adskillige p-piller, minipiller og endda forsøgt med spiral..... selv nu
hvor prævention er unødvendigt (min kæreste er sterriliseret) bruger jeg
p-piller, men udelukkende for at have en vis kontrol over hvad der sker med
min krop...... (tro mig, bivirkningerne ved at være på p-piller, opvejer
1000 gange bivirkningerne ved ikke at være på pillerne)...

> Det er ikke MIN skyld. Det er ikke HENDES skyld. Det er VORES skyld

ja, lige præcist hvad jeg sagde ikk? det var dig der fralagde dig ansvaret
før.....

> Gaah, du lyder som en teenager der tror det hele nok skal gå, hvis
> bare fyren støtter sin gravide kæreste. Der er vist gået for meget
> amerikansk serie/film hen over din skærm.

nææææ jeg har åbenbart bare været heldig i mit valg af mænd (for det var
præcist hvad MIN søns far sagde da jeg blev gravid efter kun en uges
kæresteri, 19 år gammel og stadig boede hjemme)....
det var MIT valg at få barnet, men HANS valg at stå ved min side.......
man vælger selv hvad man gør og ikke gør...... du vælger selv at acceptere
at din kæreste skal bruge fortrydelsespiller..... med de helbredsmæssige
ricici der er....

> Det har vi allerede overvejet.

godtså...

> [...]
> når nogle fortæller dig at sådan er det bare, også ikke begynde at
> beskylde folk for at lyve eller være psykisk forstyrret.

hey, jeg har intet sagt om løgn eller psykiske forstyrrelser, og beskylder
ingen for nogetsomhelst (hvor du har det fra aner jeg virkelig ikke), jeg
har blot sagt at det ikke holder til en logisk tankerække... (og jeg ved
udemærket at følelser ikke er logiske).....
men du MÅ da indrømme at der er hamrende ulogisk at hun ikke kan tåle
p-piller, når hun godt tåler fortrydelsespiller (det er jo i realiteten en
og samme pille)..... farerne er jo præcist de samme, uanset om man tager dem
fast eller periodisk...... faktisk er der væsentligt flere GODE ting i at
tage p-piller fast, end der er i at kun tage dem som fortrydelsespiller
(såsom større modstandsdygtighed overfor underlivsbetændelse og visse
kræftformer)....

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-02-04 12:49

> ja, desværre.... men der er heldigvis MEGET langt imellem.....

Lige som der heldigvis er MEGET langt imellem din type.

> igen, du sagde IKKE at de ikke duede, blot at det ikke var tiltalende,
eller
> kan du ikke huske det?

De er ikke tiltalende, fordi jeg ved min kæreste ikke kan overholde at tage
dem.

> og ja, hvorfor ikke begrunde hvorfor det ikke dur? det virker da alt andet
> lige mere troværdigt.....

Jeg har intet behov for at virke troværdig. Havde behov for alternativer,
fik dem overvejede og undersøgede dem. De duede ikke.

> [...]
> graviditet)..... på TRODS af kraftig blødning begge gange.......
> så mit råd, få det tjekket 14 dage efter, just in case......

Man er vel ikke så dum at man køber fortrydelsespiller, uden efterløbende at
få checket op hos lægen?

> hey, jeg sagde det var TIL at brække sig over.... og hvorfor skulle jeg
det?
> det er jo et frit forum......

Hvorfor så overhovedet nævne det?

> ja¨åbenbart..... du har da ikke givet nogen indikationer på at din kæreste
> har været med i denne process.......

Igen, usenet. Forvent ikke at få alt af vide, selvom du åbenbart ikke kan
tåle det.

> [...]
tilladt
> at hun har udsat sig selv for NETOP en stærkere udgave af det der er så

Ja, men de er heller ikke taget uden først (de første to gange) at have
snakket med en læge.

> [...]
alligevel,
> så er minipillerne jo bare en ekstra sikring....

Vi har ikke tænkt os at bruge begge dele. Og nej, jeg er ikke sådan en lille
pusse-nusse mand som kan hænge i skørterne på min kæreste og minde hende om
at hun skal huske hendes piller. Det er begge vores hverdag _alt_ for travl
til.

> [...]
for
> de sidste 10 år, så den holder heller ikke til en omgang logisk

Igen du konkludere uden at kende fakta. I og med at du gør det er det så
forkert. Hvis virkelig prøver at tænke logisk kan ovenstående forklaring du
i mange sammenhæng. Gider næsten ikke, men for at hjælpe dig kan jeg godt
prøve:

A: Jeg lyver.
B: x har prøvet flere forskellige typer p-piller igennem mange år. x får en
blodprop, x's læge anbefaler ikke at prøve flere p-piller.
C: x har trods advarsler fra lægen prøvet forskellige typer p-piller hos
lægen, pga. sygdom i familien. X finder pludselig ud af hvorfor lægen kom
med disse advarsler.

> nej, men jeg er typen der undersøger mine muligheder grundigt og vejer
> alternativerne SAMMEN med lægen, i forhold til min tilstand..... (hvilket
> har været nødvendigt mere end en gang i mit liv)

Godt for dig, og det betyder at sådan er det bedst for alle?

> [...]
> der er derude, som du konsekvent har afvist en efter en, for KUN at vende

Hvem siger det er _mig_ der mener det bare fordi det er mig der sidder ved
tastaturet. Igen la' være med at konkludere for hårdt når du ikke kender
hele sammenhængen. Jeg gider ikke at gengive alle de samtaler jeg har med
min kæreste i tekst, bare fordi du trænger til bekræftigelse.

> [...]
> min krop...... (tro mig, bivirkningerne ved at være på p-piller, opvejer
> 1000 gange bivirkningerne ved ikke at være på pillerne)...

Erhm, ja dette er for dig! Men du fatter åbenbart ikke at dette ikke gælder
for alle. I dit lille univers, er der mere end dig, dig, dig, din computer
og usenet? Det virker ikke sådan...

> ja, lige præcist hvad jeg sagde ikk? det var dig der fralagde dig ansvaret
> før.....

Nej, det gjorde jeg ikke. Det var dig som skrev at det var MIN skyld, som om
at jeg havde ansvaret 100%. Jeg skrev at det var VORES skyld. Det er ikke
min eller hendes skyld alene, det er vores skyld. Fat det eller la' være.

> [...]
> at din kæreste skal bruge fortrydelsespiller..... med de helbredsmæssige

Du ved da ikke om jeg acceptere at min kæreste tager forstrydelsespiller.
Igen fabler du løs om noget du ikke ved en fis om, kan du komme med flere
gode historier?

Du skrev:
og hvad jeg SLET ikke kan forstå, er at din kæreste (som ikke kan tåle
p-piller) godt kan tåle fortrydelsespiller, som egentligt bare er ekstra
stærke p-piller..... den holder ikke helt....

Du kan lige så godt sige jeg lyver! Den med psykiske forstyrrelser forventer
jeg snart kommer

> men du MÅ da indrømme at der er hamrende ulogisk at hun ikke kan tåle
> p-piller, når hun godt tåler fortrydelsespiller (det er jo i realiteten en
> og samme pille).....

Hvor har jeg skrevet hun kan tåle fortrydelsespiller? Lad nu være med at
komme med flere historier!

> farerne er jo præcist de samme, uanset om man tager dem
> fast eller periodisk......

Nå, så må du nok heller kontakte min læge og min kærestes læge. For de er
ikke enige i din påstand, men du ved naturligvis bedre en hvad to læger
siger uafhængigt af hinanden!

> [...]
> tage p-piller fast, end der er i at kun tage dem som fortrydelsespiller
> (såsom større modstandsdygtighed overfor underlivsbetændelse og visse

Ja, for nogen men igen, der er andre her i verden end dig, dig og dig!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-02-04 13:23

Søren Hansen wrote:

> Lige som der heldigvis er MEGET langt imellem din type.

hvaaa.. har du fået kam til dit hår? ;)

> De er ikke tiltalende, fordi jeg ved min kæreste ikke kan overholde
> at tage dem.

fint nok, så sig dog det fra starten, i stedet for at skjule dig bag
bivirkninger og lignende.....

> Jeg har intet behov for at virke troværdig. Havde behov for
> alternativer, fik dem overvejede og undersøgede dem. De duede ikke.

hvorfor så spørge efter dem i det hele taget?
kunne du ikke have undersøgt det selv?

> Man er vel ikke så dum at man køber fortrydelsespiller, uden
> efterløbende at få checket op hos lægen?

nej netop, men jeg siger jo bare at man ikke kan være sikker på at de
virker.....

> Hvorfor så overhovedet nævne det?

fordi du spurgte......

> Igen, usenet. Forvent ikke at få alt af vide, selvom du åbenbart ikke
> kan tåle det.

nej, jeg har et problem med folk det udtaler sig så skråsikkert at de lyder
som små konger.... jeg synes det er langt nemmere at have med folk at gøre
der er ærlige og gerne beskriver situationen og problemerne.... det
indrømmer jeg gerne..... hvis det gør mig til en emsig kælling, then so be
it.... i det mindste er jeg en ærlig emsig kælling ;)

> tilladt
>
> Ja, men de er heller ikke taget uden først (de første to gange) at
> have snakket med en læge.

ja netop.... (jeg ved jo godt man skal kontakte lægen for at få dem) og så
er det bare jeg siger at HVIS det er så farligt for hende, hvorfor får hun
dem så i det hele taget udleveret?

> [...]
> en lille pusse-nusse mand som kan hænge i skørterne på min kæreste og
> minde hende om at hun skal huske hendes piller. Det er begge vores

aha.... dvs du vil ikke dele ansvaret med hende? (bemærk spørgsmålstegnet)
det eneste det kræver af dig var jo feks en lille godnathilsen hvor du bare
spørger om hun har husket pillen......

> Igen du konkludere uden at kende fakta.

jeg konkluderer intet, jeg spørger..... eller har du ikke bemærket
formuleringen og spørgsmålstegnet?

> [...]
> så forkert. Hvis virkelig prøver at tænke logisk kan ovenstående
> forklaring du i mange sammenhæng. Gider næsten ikke, men for at

eller er misinformeret....

> B: x har prøvet flere forskellige typer p-piller igennem mange år. x
> får en blodprop, x's læge anbefaler ikke at prøve flere p-piller.

hvorfor får hun så udleveret fortrydelsespiller (som jo er stærke p-piller)?

> C: x har trods advarsler fra lægen prøvet forskellige typer p-piller
> hos lægen, pga. sygdom i familien. X finder pludselig ud af hvorfor
> lægen kom med disse advarsler.

igen, hvorfor kan hun så få udleveret fortrydelsespiller?

> Godt for dig, og det betyder at sådan er det bedst for alle?

sådan helt objektivt, ja..... det er ALTID bedre at snakke med en
professionel om alternativerne når man skal tage en beslutning....

> Hvem siger det er _mig_ der mener det bare fordi det er mig der
> sidder ved tastaturet.

din formulering lagde på ingen måde op til at der var andre indblandet i
processen.....

> Igen la' være med at konkludere for hårdt når
> du ikke kender hele sammenhængen. Jeg gider ikke at gengive alle de
> samtaler jeg har med min kæreste i tekst, bare fordi du trænger til
> bekræftigelse.

jeg siger ikke du bør gengive noget, men en lille anerkendelse af at HUN har
andet at skulle have sagt end at hun ikke vil bruge spiral, ville da være
rart, når nu det er hendes krop vi taler om.....

> Erhm, ja dette er for dig! Men du fatter åbenbart ikke at dette ikke
> gælder for alle. I dit lille univers, er der mere end dig, dig, dig,
> din computer og usenet? Det virker ikke sådan...

fordi du læser en masse i det jeg skriver som ikke er der.....

> [...]
> som om at jeg havde ansvaret 100%. Jeg skrev at det var VORES skyld.
> Det er ikke min eller hendes skyld alene, det er vores skyld. Fat det

hey, jeg har kun sagt det var jeres skyld, men du er også nødt til at tage
din del af ansvaret her.....
jeg har ikke sagt noget om at det var din skyld (det var dig der bragte den
indgangsvinkel ind i debatte, læs gerne tilbage og bekræft det)....
det eneste jeg siger er at du også har et ansvar her..... du sagde der ikke
var noget pres i det, medmindre det gik galt.... hvilket jeg bare synes er
ret ofte.... oftere end godt er....

> Du ved da ikke om jeg acceptere at min kæreste tager
> forstrydelsespiller. Igen fabler du løs om noget du ikke ved en fis
> om, kan du komme med flere gode historier?

dvs du IKKE accepterer det?
hvis hun tager pillerne og du ikke modsiger det, så accepterer du det jo
også.... eller tror du ikke på stiltiende accept?

> [...]
> ekstra stærke p-piller..... den holder ikke helt....
>
> Du kan lige så godt sige jeg lyver! Den med psykiske forstyrrelser

det eneste jeg ville frem til med den udtalelse var at jeg tror du måske er
blevet misinformeret...... jeg siger ikke du lyver, men tingene hænger ikke
sammen...... dette er et tilfælde hvor du prøver at overbevise mig om at 2+2
bliver 5....

> Hvor har jeg skrevet hun kan tåle fortrydelsespiller? Lad nu være med
> at komme med flere historier!

eftersom hun har fået dem udleveret af lægen 3 gange er det en ret god
indikator på at lægen IKKE mener hun IKKE kan tåle dem.... eller det synes
du måske ikke?

> Nå, så må du nok heller kontakte min læge og min kærestes læge. For
> de er ikke enige i din påstand, men du ved naturligvis bedre en hvad
> to læger siger uafhængigt af hinanden!

nææææ, jeg påpeger bare hvad der står om pillerne (det samme som du har
hæftet dig ved før).....

> Ja, for nogen men igen, der er andre her i verden end dig, dig og dig!

ja, der er feks dig og din kæreste, og jeres læger, og jeres børn, og ca 6
milliarder andre mennesker der også har forskellige opfattelser af
tingene......
og de fordele der er i p-piller gælder altså for alle..... det er blot ikke
ensbetydende med at man ikke også får bivirkninger af dem......

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-02-04 14:17

> hvaaa.. har du fået kam til dit hår? ;)

Næh, jeg finder dig bare ualmindelig kedelig. Jeg tror du har for meget tid
i overskud (iflg. google søgning). Du skal bare diskutere for at lave
noget...

> fint nok, så sig dog det fra starten, i stedet for at skjule dig bag
> bivirkninger og lignende.....

Jeg skjulte intet, skrev at de ikke duede pga. den advarsel.

> hvorfor så spørge efter dem i det hele taget?
> kunne du ikke have undersøgt det selv?

Det kunne jeg godt, men det er bl.a. det usenet er til.

> nej netop, men jeg siger jo bare at man ikke kan være sikker på at de
> virker.....

Jo vi er 100% sikker på at de har virket alle 3 gange :)

> fordi du spurgte......

Jeg spurgte ikke før du første gang nævnte din ubehagelige trang til at
gylpe!

> nej, jeg har et problem med folk det udtaler sig så skråsikkert at de
lyder
> som små konger....

Jeg tror nærmere dit problem er, at du ikke kan tåle at man ikke overpriser
dig med dine gode råd.

> [...]
> indrømmer jeg gerne..... hvis det gør mig til en emsig kælling, then so be
> it.... i det mindste er jeg en ærlig emsig kælling ;)

Hvorfor bringe ærlighed ind? Jeg har ikke skrevet noget som ikke er sandt på
noget tidspunkt!

> ja netop.... (jeg ved jo godt man skal kontakte lægen for at få dem) og så
> er det bare jeg siger at HVIS det er så farligt for hende, hvorfor får hun
> dem så i det hele taget udleveret?

Du mener ikke der er forskel på et reglemæssigt forbrug af p-piller og
indtil videre brug af 3 gange fortrydelsespiller. Fortrydelsespiller er ikke
holdbart og slet ikke 3 gange, derfor søger vi et alternativ. Fordi der er
forskel på at tage fortrydelsespiller 3 gange over 5 måneder og tage
p-piller regelmæssigt over 3 måneder. Det mener de to læger vi har spurgt,
men du ved måske bedre?

> aha.... dvs du vil ikke dele ansvaret med hende? (bemærk spørgsmålstegnet)

Jo.

> det eneste det kræver af dig var jo feks en lille godnathilsen hvor du
bare
> spørger om hun har husket pillen......

Igen, det er måske ikke muligt i vores nuværende situation! Og nej, jeg
gider virkelig ikke beskrive hvorfor, for det rager ikke dig og resten af
verden.

> jeg konkluderer intet, jeg spørger..... eller har du ikke bemærket
> formuleringen og spørgsmålstegnet?

Jo, men man kan godt konkludere med et spørgsmål.

> hvorfor får hun så udleveret fortrydelsespiller (som jo er stærke
p-piller)?

Igen, der er stor forskel på reglemæssig brug af p-piller over 5 måneder, og
> [...]

> sådan helt objektivt, ja..... det er ALTID bedre at snakke med en
> professionel om alternativerne når man skal tage en beslutning....

Hvem siger jeg _vil_ tage en beslutning uden at snakke med en professionel
først? Hvem siger vi _har_ taget en beslutning uden at snakke med en
professionel først?

> din formulering lagde på ingen måde op til at der var andre indblandet i
> processen.....

Det er _din_ (mis)tolkning!

> [...]
> andet at skulle have sagt end at hun ikke vil bruge spiral, ville da være
> rart, når nu det er hendes krop vi taler om.....

Jeg skylder ikke dig nogen anerkendelse. Hvis du ikke kan klare mosten.
Angående spiral, var det hendes første indskyldelse, den er ændret.

> fordi du læser en masse i det jeg skriver som ikke er der.....

Nej, jeg læser nøjagtig hvad du skriver.

> hey, jeg har kun sagt det var jeres skyld, men du er også nødt til at tage
> din del af ansvaret her.....

Nix, du sagde som en anden rødstrømpe at det var MIN skyld, har du glemt
hvad du selv skriver?

> jeg har ikke sagt noget om at det var din skyld (det var dig der bragte
den
> indgangsvinkel ind i debatte, læs gerne tilbage og bekræft det)....

Gør det selv, du har tydeligvis brug for det.

> dvs du IKKE accepterer det?

Det har jeg aldrig skrevet.

> hvis hun tager pillerne og du ikke modsiger det, så accepterer du det jo
> også.... eller tror du ikke på stiltiende accept?

Igen, du ved ikke om jeg accepterer fortrydelsespiller eller ej og kommer
ikke sagen ved.

> [...]
ikke
> sammen...... dette er et tilfælde hvor du prøver at overbevise mig om at

Nej, jeg siger 4, men du prøver hele tiden at få det til at blive 5.

> eftersom hun har fået dem udleveret af lægen 3 gange er det en ret god
> indikator på at lægen IKKE mener hun IKKE kan tåle dem.... eller det synes
> du måske ikke?

Hvem siger hun af fået dem udleveret hos lægen? Fordi lægen siger ok til at
hun kan tage dem, er det ikke ensbetydigt med at hun kan tåle dem.

> nææææ, jeg påpeger bare hvad der står om pillerne (det samme som du har
> hæftet dig ved før).....

Den information der står er kun vejledende! Jeg siger bare hvad 2 læger har
sagt!

> og de fordele der er i p-piller gælder altså for alle..... det er blot
ikke
> ensbetydende med at man ikke også får bivirkninger af dem......

Hmm, hvis jeg gav dig nogle piller som ville 100% sikre at du aldrig ikke
fik kræft, men der en lille bivirkning som gør at der er stor chance for at
du dør af noget andet om 10-15 år. Ville den positive bivirkning ikke være
fuldstændig irrelevant for dit valg? Prøv lidt med med din logiske
tankegang.

Jeg har sådan på fornemmelsen at du keder dig, og bare vil diskutere for at
få tiden til at gå, så derfor:

Fut til: dk.snak.off-topic

God fornøjelse...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-02-04 15:44

Søren Hansen wrote:

> Næh, jeg finder dig bare ualmindelig kedelig. Jeg tror du har for
> meget tid i overskud (iflg. google søgning). Du skal bare diskutere
> for at lave noget...

tjaa... nu har du jo konkluderet hvorfor jeg er her... hvorfor bliver du så
ved med at svare?
og ja, jeg har masser af tid i overskud..... det er der en væsentlig årsag
til..... hvad er din undskyldning?

> Jeg skjulte intet, skrev at de ikke duede pga. den advarsel.

øhh nej, du skrev de var UTILTALENDE på grund af den advarsel...... det med
at de ikke duede kom først frem senere..... totalt uafhængigt af
advarslen....

> Det kunne jeg godt, men det er bl.a. det usenet er til.

ja, og google, som du allerede har bevist du kan finde ud af at bruge ;)

> Jo vi er 100% sikker på at de har virket alle 3 gange :)

jamen hvad så med de næste 3 gange? og hvem ved om der overhovedet var noget
de skulle virke på?

> Jeg spurgte ikke før du første gang nævnte din ubehagelige trang til
> at gylpe!

du erklærede at jeg blev personligt fornærmet over noget, og jeg forklarede
hvorfor jeg blev ved med at svare....

> lyder som små konger....
>
> Jeg tror nærmere dit problem er, at du ikke kan tåle at man ikke
> overpriser dig med dine gode råd.

næææææ...... jeg er sku da egentligt ligeglad med om folk kan bruge mine råd
eller ej.... eftersom dette er et offentligt forum er det altså ikke kun dig
der læser med her, og det KUNNE jo være der var en derude der KUNNE bruge
nogle af de ting vi her skriver om...... eller er det helt utænkeligt?

> Hvorfor bringe ærlighed ind? Jeg har ikke skrevet noget som ikke er
> sandt på noget tidspunkt!

næ, men det har jeg så nu.....
jeg synes ærlig talt ikke det er særlig ærligt ikke at beskrive de nærmere
omstændigheder..... men sådan er jeg jo bare indrettet... som den emsige
kælling jeg nu engang er ;)

> Du mener ikke der er forskel på et reglemæssigt forbrug af p-piller og
> indtil videre brug af 3 gange fortrydelsespiller.

jo, det mener jeg da såsandeligt...... jeg synes det er grotesk at man ikke
allerede efter første gang søgte alternativer..... det er ufatteligt hårdt
for kroppen sådan at få et totalt heftigt skud hormoner bare for at undgå en
MULIG graviditet.....

> [...]
> måneder og tage p-piller regelmæssigt over 3 måneder. Det mener de to
> læger vi har spurgt, men du ved måske bedre?

nu er læger ikke altvidende guder...... men uanset, så tror jeg næppe nogen
læger i alvor kan mene det er sundere at bruge fortrydelsespiller, frem for
p-piller eller anden form for prævention..... det er vel næppe uden grund at
alle siger det er en _nødløsning_....

> Igen, det er måske ikke muligt i vores nuværende situation! Og nej,
> jeg gider virkelig ikke beskrive hvorfor, for det rager ikke dig og
> resten af verden.

arrrh du er da også så låst ;)
hvorfanden ligger forskellen i at fortælle lidt om jeres liv, når du nu
allerede har delt noget af det allermest intime man kan dele ;)

> Jo, men man kan godt konkludere med et spørgsmål.

aha, men det gør jeg altså ikke......

> p-piller)?
>
> Igen, der er stor forskel på reglemæssig brug af p-piller over 5
> måneder, og 3 gange fortrydelsespiller.

ja, det har jeg jo erkendt... men tre gange på kun 5 mdr er en kraftig
fysisk påvirkning.....

> Igen, der er stor forskel på reglemæssig brug af p-piller over 5
> måneder, og 3 gange fortrydelsespiller.

ja, men når det nu er p-pillerne hun ikke kan tåle, så forstår jeg det
stadig ikke.... enlighten me.....

> Hvem siger jeg _vil_ tage en beslutning uden at snakke med en
> professionel først? Hvem siger vi _har_ taget en beslutning uden at
> snakke med en professionel først?

det gør du..... : "Snakkede med min kæreste i aftes. Og en spiral er
valget."

> Det er _din_ (mis)tolkning!

eller din dårlige formulering.....

> Jeg skylder ikke dig nogen anerkendelse. Hvis du ikke kan klare
> mosten. Angående spiral, var det hendes første indskyldelse, den er
> ændret.

nej men det skylder du da såsandelig din kæreste......
og den indskydelse der blev ændret..... fik hun snakket med lægen om den? du
ved, den aften i besluttede det?

> Nej, jeg læser nøjagtig hvad du skriver.

aha, som når du konkluderer at jeg konkluderer, når jeg i virkeligheden
stiller spørgsmål?

> Nix, du sagde som en anden rødstrømpe at det var MIN skyld, har du
> glemt hvad du selv skriver?

hvor har jeg skrevet det??
her: "hvilket det er 3 gange på kun 5 måneder.... synes du ikke det er et
problem..... (men nåååh nej (hinthint), det er jo ikke din krop der skal
gennemgå processen).... et problem der på sigt stresser krop og sind unødigt
på din kæreste?"

eller her: "jamen det ER da din skyld hun skal tage
fortrydelsespillerne..... og det ER også hendes skyld...... eller var jeres
sex ikke gensidig??"

det var nemlig imellem disse to indlæg du konkluderede at jeg havde sagt det
var din skyld...... med denne udtalelse: Du får det til at lyde som om at
det er _min_ skyld at hun skal tage fortrydelsespiller. Nej jeg mener ikke
det er et problem at hun skal tage fortrydelsespiller (hint hint) der er
derfor jeg har spurgt om alternativer her.

jeg vil MEGET gerne se det citat hvor jeg har sagt at det udelukkende er din
skyld?

> Gør det selv, du har tydeligvis brug for det.

hey, jeg læser gerne og ofte tilbage, for at være sikker på hvad det reelt
er jeg svarer på... gør du?
men nu har du fået citaterne her ovenfor.... det gør det jo nok lidt nemmere
at overskue....

> Det har jeg aldrig skrevet.

nææææ, men du vil jo hverken be eller afkræfte det....... det jeg så siger
er, at hvis hun 3 gange har taget fortrydelsespiller uden din accept, så
undrer det mig at i stadig er kærester, eller at du ikke er mere forsigtig
med kondomerne...... kunne være du skulle overveje at være lidt blidere ;)
(og JO det var en joke)....

> Igen, du ved ikke om jeg accepterer fortrydelsespiller eller ej og
> kommer ikke sagen ved.

øhhhhhh det gør det da, i og med at det er dit eventuelle barn hun vælger
ikke at få......

> Nej, jeg siger 4, men du prøver hele tiden at få det til at blive 5.

hvordan bliver det til 4?
for det vil jeg VIRKELIG gerne vide..... altså så vidt jeg ved er kroppen og
verden sådan indretttet at hvis man er disponeret for blodpropper, så er man
disponeret..... uanset om det er via fortrydelsespiller eller p-piller.....
og nu er det faktisk minipiller jeg stadig mener er det bedste bud, men det
er jo ikke en option.......

> Hvem siger hun af fået dem udleveret hos lægen? Fordi lægen siger ok
> til at hun kan tage dem, er det ikke ensbetydigt med at hun kan tåle
> dem.

øhhh nu er det mig bekendt lægen der skal udskrive en recept for at få
pillerne...... medmindre man går uden om systemet fordi man ved at ens egen
læge aldrig vil udlevere recepten.... i hvilket tilfælde jeg synes man
spiller hasard med sit eget liv.....
og kendte bivirkninger og ubehag i forbindelse med en behandling er altså at
forvente...... især i sådanne tilfælde.... først i de tilfælde hvor
bivirkningerne bliver livstruende eller i det mindste ekstremt hæmmene for
ens dagligdag, kan man begynde at tale om ikke at kunne tåle dem......
og jeg undrer mig STADIG over at hun kan få dem tre gange hvis lægen siger
hun ikke kan tåle dem.....

> Den information der står er kun vejledende! Jeg siger bare hvad 2
> læger har sagt!

hvilket OGSÅ kun er vejledende, eftersom de hverken har produceret pillerne,
eller lavet en grundig undersøgelse af det...... ikke engang specialiter er
små guder der ved alt.... og hvis den information kun er vejledende,
hvorfor så ikke give nogle af de andre alternativer lidt mere eftertanke?

> [...]
> chance for at du dør af noget andet om 10-15 år. Ville den positive
> bivirkning ikke være fuldstændig irrelevant for dit valg? Prøv lidt

hey, nu har jeg andre og mere alvorlige ting at bruge min tid på at
spekulere over (som hvordan jeg kan overleve en almindelig gang roskildesyge
som de fleste nemt kan klare, men som kan sende mig til tælling på
sygehuset).... jeg er blevet proppet fuld af piller du end ikke drømmer om
hvad de kan have af bivirkninger, både kortsigtet og langsigtet, og for mig
handler det i bund og grund om livskvalitet....
jeg vil HELLERE leve 10 gode altive smertefri år med min søn, end at være
hundesyg og konsekvent sengeliggende nu..... det var MIT valg.... det
eneste lille bonus der var, udover det med at være smertefri, er at jeg
aldrig risikere at få colon-canser, nu vi er i gang med at snakke om kræft
;)
jeg kan desværre ikke forholde mig til sådanne fiktive ting som det du
beskriver her..... kom med et realistisk bud på noget i stedet for.....

> Jeg har sådan på fornemmelsen at du keder dig, og bare vil diskutere
> for at få tiden til at gå, så derfor:
>
> Fut til: dk.snak.off-topic
>
> God fornøjelse...

jamen jeg håber da du følger efter, det er jo lige så hyggeligt ;)

Fra : Anita

Dato : 18-02-04 15:54

"Søren Hansen" <ingen@invalid.invalid> skrev

Hej Søren
Jeg har nu fulgt snakken frem og tilbage, og synes den kører lidt i ring. Så
jeg blander mig lige lidt.

Jeg synes det lyder til at I har talt med lægen og problemet op til flere
gange og at I nu har været ved at undersøge alternativer her på nettet. Det
er alt sammen vældig fornuftig. Som du selv er inde på er det i hvert fald
uholdbart i længden med alle de fortrydelsespiller. De kan virkelig lave rod
i cyklus, humør og give andre uheldige sidegevinster.

Du skriver:
> [...]
> forskel på at tage fortrydelsespiller 3 gange over 5 måneder og tage
> p-piller regelmæssigt over 3 måneder. Det mener de to læger vi har spurgt,

Det er klart at I bør følge lægens råd. Og når din kæreste flere gange har
prøvet p-piller med uhensigtsmæssig virkning er der noget der tyder på at
pillerne har været de forkerte eller at hun vitterligt ikke tåler p-piller.

Dog vil jeg mene at en fortrydelsespille er et større hormon"indgreb", end
regelmæssig brug af p-piller er. Nu kender jeg ikke din kærestes situation,
men kunne det tænkes at p-piller evt. kunne kombineres med blodfortyndende
medicin? Det kunne I evt. spørge lægen om næste gang. (Hvis hun egentlig
helst vil undgå spiralen).

> Igen, det er måske ikke muligt i vores nuværende situation! Og nej, jeg
> gider virkelig ikke beskrive hvorfor, for det rager ikke dig og resten af
> verden.

Fair nok. Men det er for mig en smule uforståeligt. Hvis man prioriterer det
højt nok, så vil man også finde en måde at løse det lille praktiske problem.
Vi er fx. mange, der hver dag må tage livsvigtig medicin - tro mig, man
lærer det. Man kan jo gøre noget så simpelt som at sætte mobilen til at
bippe hver aften kl. 22 (eller hvornår man nu synes det passer ind i ens
dagsrytme).

> Igen, du ved ikke om jeg accepterer fortrydelsespiller eller ej og kommer
> ikke sagen ved.

Jeg læser helt klart dit indlæg som om at du synes fortrydelsespillerne er
en dårlig ide, og derfor gerne vil finde en anden måde at sikre jer på.

> Hvem siger hun af fået dem udleveret hos lægen? Fordi lægen siger ok til
at
> hun kan tage dem, er det ikke ensbetydigt med at hun kan tåle dem.

Man kan også købe pillerne i håndkøb idag, så man _skal_ ikke nødvendigvis
omkring lægen, selv om det naturligvis er det klogeste.

> Den information der står er kun vejledende! Jeg siger bare hvad 2 læger
har
> sagt!

Noget der undrer mig en smule er at I tilsyneladende har været ved lægen
flere gange og talt om fortrydelsespiller. Har lægen/lægerne slet ikke
anbefalet jer at finde en alternativ løsning og evt. talt med jer om hvad
der kunne være et alternativ ud fra din kærestes situation? Han må jo vide
at hun fx. ikke tåler p-pillerne.

Hvad med sådan noget som pessar? Det kan jo anvendes når der er brug for det
og skal ikke huskes i det daglige.

> Fut til: dk.snak.off-topic

Fut fjernet.

Venligst Anita

Fra : Søren Hansen

Dato : 19-02-04 10:48

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> lærer det. Man kan jo gøre noget så simpelt som at sætte mobilen til at
> bippe hver aften kl. 22 (eller hvornår man nu synes det passer ind i ens

Jep, men tro mig der er vitterlig mennesker i denne verden som selv vil
glemme at tage den livsvigtige medicin. Sørgeligt for dem, men sådan er det
bare.

> Jeg læser helt klart dit indlæg som om at du synes fortrydelsespillerne er
> en dårlig ide, og derfor gerne vil finde en anden måde at sikre jer på.

Korrekt, og tak fordi du i det mindste kan se det.

> at
>
> Man kan også købe pillerne i håndkøb idag, så man _skal_ ikke nødvendigvis
> omkring lægen, selv om det naturligvis er det klogeste.

De er alle tre gange blevet købt i håndkøb, de første to gange efter snak
med lægen.

> [...]
> der kunne være et alternativ ud fra din kærestes situation? Han må jo vide

Hun har aldrig rigtig kunne "tåle" p-piller, men siden hun fik en blodprop i
benet er hun blevet anbefalet af sin læge at holde sig fra dem. Ifølge
hendes egen læge, kan hun naturligvis godt tage p-piller igen uden
problemer. Også selvom hun har haft en blodprop, men hun vil absolut ikke
anbefale det. En fortrydelsespille bærer _ikke_ denne advarsel!

> Hvad med sådan noget som pessar? Det kan jo anvendes når der er brug for
det
> og skal ikke huskes i det daglige.

Pessar og spiral var op til overvejelse, men spiralen er blevet valgt, da
det (hvis det hele ellers er ok) er en "lettere" løsning, hvis du forstår.

Fra : nusle

Dato : 22-02-04 11:08

"Søren Hansen" <ingen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jep, men tro mig der er vitterlig mennesker i denne verden som selv vil
> glemme at tage den livsvigtige medicin. Sørgeligt for dem, men sådan er
det
> bare.

Jeg er en af denne slags mennesker. Jeg kan ikke med
rutiner/rituelle handlinger og da slet ikke på et fast tids-
punkt. Alene tanken giver mig myrekryb, og jeg ved af
erfaring, at jeg alligevel ville ende med at glemme det
indimellem - simpelthen fordi jeg f.eks. meget, meget tit
ikke er hjemme på et givent tidspunkt (heller ikke om
aftenen), fordi jeg laver andre ting, har mange bolde i
luften konstant, tusinde ting i hovedet osv. osv.

> [...]
> problemer. Også selvom hun har haft en blodprop, men hun vil absolut ikke
> anbefale det. En fortrydelsespille bærer _ikke_ denne advarsel!

Jeg er selv kommet frem til (i tidernes morgen) at p-piller
ikke er løsningen for mig. Dels er det mig komplet umu-
ligt at skulle gøre noget bestemt hver dag, på et bestemt
tidspunkt - dels mister jeg sex-lysten og bliver aggresiv
af dem.

> det

Jeg ville f.eks. ikke gide et pessar - det er præcis lige så
irriterende som kondomer, som jeg også tænder helt af
på. Det er et ualmindeligt kunstigt og "praktisk" indslag
i min seksualitet, og sex for mig er liderlighed, ikke prak-
tiske foranstaltninger.

> Pessar og spiral var op til overvejelse, men spiralen er blevet valgt, da
> det (hvis det hele ellers er ok) er en "lettere" løsning, hvis du forstår.

Jeg har valgt spiral af samme årsag - og jeg fik spiral
første gang som teenager, uden at have været gravid
nogensinde.

Jeg forstår til gengæld ikke din kærestes modvilje
overfor spiral. Det er da en oplagt løsning (som I
så også er kommet frem til). Hvis en af hendes
kritik-punkter til en spiral er den øgede blødning,
kan jeg anbefale Levonova, som mindsker blødning-
erne eller helt stopper dem.

En spiral er der bare, man kan ikke mærke den, og
den skal blot skiftes hvert 4. - 5. år. Det er da genialt
som præventionsmiddel

Jeg har så fundet ud af, at (når man er nået dertil) man
kan få det ordnet sådan i forbindelse med en sterilisation,
at man stopper med at menstruere. Cool, det skal jeg
have gjort en dag

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-04 11:45

nusle wrote:
> En spiral er der bare, man kan ikke mærke den, og
> den skal blot skiftes hvert 4. - 5. år. Det er da genialt
> som præventionsmiddel

hehe, fortæl lige det til min ex der mærkede min spiral HVER GANG vi dyrkede
ses i den tid jeg havde den.....
hvor fedt er det lige at stikke pikken op i en kvinde der "bider igen" ved
at stikke en spids plastiksnor lige ned i pikhovedet på dig ;) (behøver jeg
sige at vores sexliv i den periode var på MEGET lavt blus)
efter min anden menses (fra jeg havde fået den sat op) var den gledet så
langt ned at jeg SELV kunne mærke snoren stikke _ud_ af mig (og den bliver
altså klippet af sådan at den kun lige sikker få milimeter ud af
livmoderhalsen.....
for ikke at snakke om at min mense blev pludselig udvidet fra 4 dage til 8-9
dage, med de vildeste blødninger (faktisk præcis lige så slemme som jeg
blødte lige efter jeg havde født)... og smerterne der var så sindsyge at jeg
var sengeliggende i mindst 3 dage...

jeg fik den fjernet da den var gledet ud.... ifølge lægen var den også
gledet for langt ud til at han bare kunne skubbe den op på plads igen....
det skal dog nok siges at det var en almindelig kobberspiral... ikke en med
homoner ;)

men det jeg vil frem til er at det ikke er alle der ikke mærker den.... det
er heller ikke alle den er et godt alternativ for ;)
nej du ;) det allerbedste præventionsmiddel i min bog, må absolut være en
steriliseret mand ;)

Fra : Paul

Dato : 22-02-04 13:04

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hehe, fortæl lige det til min ex der mærkede min spiral HVER GANG vi
dyrkede
> ses i den tid jeg havde den.....

AV!!!

Jeg fik det dårligt bare ved at læse ovenstående...

M.v.h.

Paul

Fra : nusle

Dato : 22-02-04 17:33

> [...]

> gledet for langt ud til at han bare kunne skubbe den op på plads igen....
> det skal dog nok siges at det var en almindelig kobberspiral... ikke en

Jeg tror, at Levonova er anderledes - og det er snoren sikkert også.
Ingen af de partnere jeg har dyrket sex med har mærket noget som
helst (sorry, men der har jo altså været en del *LOL*).

> [...]
> er heller ikke alle den er et godt alternativ for ;)
> nej du ;) det allerbedste præventionsmiddel i min bog, må absolut være en

Nej, er du vimmer mand - jeg har hørt, at der er en minimal
risiko for at han bliver ude af stand til at få rejsning efter
sterilisationen, og den risiko skræmmer mig HELT VILDT!

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-04 19:05

nusle wrote:
> [...]
> Ingen af de partnere jeg har dyrket sex med har mærket noget som
> helst (sorry, men der har jo altså været en del *LOL*).

jeg tror nu princippet i spiralen er generelt den samme...... men det kan
være du bare er bedre bygget til spiral end jeg er ;)
vi er jo heldigvis ikke ens ;)
men det kan da godt være at levonovaen ville have fået min krop til at
reagere anderledes bare i kraft af hormonerne.... men eftersom jeg jo (som
man skal) fik den sat op i slutningen af en mensesperiode, og min ex mærkede
den fra day one, tror jeg ikke det havde gjort den store forskel på lige det
plan..... hvor forskellen måske havde kunne mærkes har nok nærmest været i
min mensesstyrke og smertenivau ;)

> Nej, er du vimmer mand - jeg har hørt, at der er en minimal
> risiko for at han bliver ude af stand til at få rejsning efter
> sterilisationen, og den risiko skræmmer mig HELT VILDT!

ej hvor i alverden har du dog hørt det*G*
jeg har endnu til gode at høre om den risiko ;)
den risiko jeg derimod HAR hørt om er at manden ryger ned i en depression
fordi han kommer til at føle at hans "mandom" er taget fra ham.... jeg mener
dog at hvis man ellers er afklaret med det, så er det jo ikke et prob der
opstår ;)

jeg sidder lidt undrende overfor den risiko du nævner her...... da jeg ved
at ved en sterilisation kommer lægen slet ikke i nærheden af de "vitale
dele" der har noget som helt med rejsningen at gøre*G* det hele foregår i
pungen..... og hele projektet foregår ambulant under lokalbedøvelse ;)
jeg kan jo kun sige at de mænd jeg kender, der har prøvet det, ikke har haft
nogen bivirkninger what so ever af det, andet end den positive effekt at de
ikke længere lavede babyer ;)

Fra : nusle

Dato : 22-02-04 20:03

Hej,

> jeg tror nu princippet i spiralen er generelt den samme...... men det kan
> være du bare er bedre bygget til spiral end jeg er ;)

Nå, ja... jeg er altså så en "spiral-kvinde"

> ej hvor i alverden har du dog hørt det*G*

Kan jeg ikke huske, det er år og dag siden.

> [...]
mener
> dog at hvis man ellers er afklaret med det, så er det jo ikke et prob der

Kanske han kan blive impotent af denne depression, og det
er derfor jeg har hørt den uhyrlige påstand

Gad vide om smagen af spermen ændrer sig efter?

Gør den det?

mange hilsner
nusle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-04 20:23

nusle wrote:
> Hej,

hej igen ;)

> Nå, ja... jeg er altså så en "spiral-kvinde"

hehe det må du være*G* og jeg er en p-pille kvinde*G* for p-pillerne har
faktisk væsentlig flere fordele for mig, end ulemper ;)

> Kan jeg ikke huske, det er år og dag siden.

heheee...

> Kanske han kan blive impotent af denne depression, og det
> er derfor jeg har hørt den uhyrlige påstand

måske ;)

> Gad vide om smagen af spermen ændrer sig efter?

> Gør den det?

det gør den ikke*G*
jeg tror du er nødt til at have en anatomiforklaring ;)

Fra : Henning

Dato : 23-02-04 02:25

Sabina Hertzum wrote:

> det gør den ikke*G*
> jeg tror du er nødt til at have en anatomiforklaring ;)

Nok snarere en fysologi-forklaring
Alt er som før, bare uden selve spermatozorene

Impotens kan ske, men det er så af psykiske årsager

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-02-04 07:20

Henning wrote:

> Nok snarere en fysologi-forklaring

æhhh hvad er forskellen?

> Alt er som før, bare uden selve spermatozorene

jamen er det primære ikke bare at få forklaret at det der kommer nede fra
pungen af er så minimalt og smagsløst, at det ikke har nogen som helst
indflydelse på smagen, konsistensen eller noget som helst andet at gøre med
det der kommer ud i den anden ende? ;)

> Impotens kan ske, men det er så af psykiske årsager

like i said ;)

Fra : Henning

Dato : 24-02-04 02:15

Sabina Hertzum wrote:

> æhhh hvad er forskellen?

Det ene er beskrivelsen det andet funktionen

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 22-02-04 20:38

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

>det allerbedste præventionsmiddel i min bog, må absolut være en
> steriliseret mand ;)

Jeg har lige kigget under mandlig sterilisation på enhedslistens
hjemmeside i den famøse cdrom. Der står følgende:

"Der er få gener efter en sterilisation. I nogle tilfælde kan de
ophobede sædceller danne små knuder i pungen. Disse forsvinder ofte af
sig selv, men kan i sjældne tilfælde skulle bortopereres."

Det med at mænd skulle blive impotent af sterilisation står der ikke
noget om.

Iøvrigt må det bedste præventionsmiddel være en steriliseret kvinde
synes vi mænd gnæk gnæk :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-02-04 21:04

Andropov wrote:
> Iøvrigt må det bedste præventionsmiddel være en steriliseret kvinde
> synes vi mænd gnæk gnæk :)

lige bortset fra at det IKKE foregår under lokalbedøvelse og ambulant ;)
det er en væsentlig større operation...

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-04 21:38

Sabina Hertzum wrote:
> lige bortset fra at det IKKE foregår under lokalbedøvelse og ambulant

Jeg vil nu alligevel håbe andre læger ikke er så nærige med
bedøvelsen, som ham der snittede i mig!

> ;) det er en væsentlig større operation...

Årh pjat med dig, du har sgu prøvet værre

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lady ESe

Dato : 23-02-04 12:43

> lige bortset fra at det IKKE foregår under lokalbedøvelse og ambulant ;)
> det er en væsentlig større operation...

Hmm - det var nu ambulant da jeg blev steriliseret for 1½ år siden, men
ganske vist i fuld narkose

/Knus Jonna

---

Fra : vadmand

Dato : 23-02-04 15:13

Sterilisation er en løsning, jeg vil advare imod. Jeg fik det foretaget for
temmelig mange år siden, da vi havde fået barn nummer to, mest fordi begge
fødsler havde været så vanskelige, at jeg ikke ville udsætte min kone for
det en gang til. Men da vi nærmede os de 40, fik vi begge enormt lyst til at
få en efternøler, og det lod sig altså bare ikke gøre.

Jeg kender faktisk flere andre mænd, der har fortrudt af samme grund -
endelig er det jo ikke sikkert, at man har samme partner, når man er 25, som
når man er 45. Og måske vil den nye partner gerne have et barn. Så TÆNK JER
GODT OM!

Noget helt andet er, at selve indgrebet er ganske ukompliceret og ikke har
nogen (fysisk) indflydelse på sexlivet bagefter (udover måske fordelen af
ikke altid at skulle tænke på prævention).

Så jeg kan altså både anbefale det og advare imod det. Livet er en svær
en...

Per V.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-02-04 12:13

"Søren Hansen" <ingen@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
1
> ud af en million gange, og at de ville sende os en gratis pakke kondomer.

Har i måske tænkt på at bruge p-piller, man kan også få dem til mænd nu
mener jeg. Det er i hvert feld bedre end gummi, min erfaring er at et kondom
mindsker følelsen.

> Er der andre der har erfaringer med fortrydelsespiller? Hvordan bliver du
> når du tager dem? Får du ondt, svinger dit humør osv?

De kan virke forskelligt på folk, jeg kender en som fik ret store
humørsvingninger men ikke ondt nogen steder.

Mvh
Simon

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-02-04 12:49

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message
> [...]
> Har i måske tænkt på at bruge p-piller, man kan også få dem til mænd nu
> mener jeg. Det er i hvert feld bedre end gummi, min erfaring er at et

Har søgt lidt om p-piller til mænd, men så vidt jeg har fundet ud af, så
skal de først testes til det danske marked, og det kommer til at tage over
et år.

Min kæreste får det hele :/